hallo, ik wilde graag even jullie mening.... ik wilde graag eens mijn kleine Pyrrhura Dwarrel meenemen op de vrachtwagen.
ze is nu ruim 4 maandjes, en pas sinds kort gewiekt dus best wel wat conditie om het een poosje uit te houden om zich staande te houden op een touwtje in zo'n wiebelwagen.
dit is wel belangrijk, want ik rij geen lange afstanden dus soms best veel bochten. en ook dit zal een soort "training" voor haar gaan worden.
maar mijn vraag is nu, aangezien ik haar tussen de stoelen wil plaatsen ben ik dus op zoek naar een klein kooitje, nu zag ik wel wat staan van +- 35x28x46cm. ik weet, dit is een ieniminimaat, maar het is echt niet voor elke of heel de dag, zo af en toe, kijken hoe het gaat. ben ook afhangkelijk van het weer want met hitte dagen en zeker in het begin is het geen optie, want airco continu is niet goed dat weet ik + dat ik de conditie heel rustig op zal moeten bouwen, want ze moet dus wel in iedere bocht al haar krachten inspannen om maar niet van dr touwtje te kukelen
ook kan ik haar er best wel regelmatig even uithalen, want ik sta ook altijd wel ergens even te wachten.
ik ken een Surinaamse chauffeur die destijds zijn wedstrijd vogels meenam op de wagen, omdat ze daar een superconditie van kregen, en hij heel vaak won daardoor, echter heb ik daar niets mee, maar wil haar soms gewoon even mee hebben, voor de gezelligheid.
helaas kan ik bijvoorbeeld Stimpy niet meenemen, want hij heeft een giga lange staart dus dat gaat helaas niet werken in een klein kooitje
wat is jullie mening hier over? ik kan ook wel een grotere kooi op het bed zetten, maar dan heb ik geen invloed als ik de kooi tegen moet houden bij bv. een spontane rem situatie... dankzij mijn lieve (ahum) mede weggebruikers.
dus eigenlijk is dat dan toch geen optie

en wat voor minimale maat zouden jullie in gedacht hebben voor een valkje?
oeps, 2 vraagjes dus
Edit Cosch: titel verduidelijkt en verplaatst naar dwergpapegaaienboard