Auteur Topic: Juultje valt uit ....  (gelezen 1289 keer)

Juultje08

• Gast
Juultje valt uit ....
« Gepost op: juni 23, 2008, 00:48:40 am »
Tot mijn grote verbazing valt Juultje uit naar mijn honden. Zodra 1 van de honden komt kijken bij de kooi begint ze te hakken in de tralies van de kooi en geweldig te krijsen  :o ik wist niet wat ik zag. Klein is madam (of meneer) dus echt niet. Het gedrag van Juul is gewoon dat van een hele stoere volwassen vogel. Ze laat mij wel toe in de kooi als ik voer of water ververs maar verder moet ze echt niets van ons weten. Alleen als er op een afstand van ong. 4 meter zachte knirps en fluitgeluidjes gemaakt worden reageert ze met terug roepen. De honden weten inmiddels dat ze niet te dicht bij de kooi moeten komen en zelfs Spike maakt er een sport van wie tt laatste woord heeft  :seestars: een hoop herrie dus, hond die blaft, vogel die krijst en ik met een punthoofd. Ik weet dat ze aan elkaar moeten wennen maarr af en toe....  :(. De katten komen niet meer bij de kooi, die hebben wel door dat er niet te spotten valt met deze dame. Ik vraag me af of dit normaal is en hoe lang t duurt voor er beetje rust in de tent komt. Ik kan moeilijk mijn honden in de bench houden. "zucht...." geduld dus maar blijven oefenen??

cosch

• Gast
Re: Juultje valt uit ....
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2008, 06:49:41 am »
Wat raar zeg!  :o
In principe kunnen veel dieren toch gewoon rustig met elkaar leven.
Ik hoop dat iemand je advies kan geven. Zou zo niet weten wat!  ???

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2008, 10:17:17 am »
Als het zo blijft is het lastig  :(
Succes  :-*

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2008, 17:15:13 pm »
Je hebt haar nog niet zo lang he, geef ze nog wat de tijd om aan elkaar te wennen.
Het hondje van mn zus werd ook stapelgek als ie mn grasjes zag, maar ondertussen is hij dat gewend en reageert nauwelijks op ze. Zo moet elk dier een beetje wennen aan nieuw leven in huis.