Auteur Topic: Logee  (gelezen 2872 keer)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
Logee
« Gepost op: juli 14, 2008, 09:23:49 am »
Zoals het er nu uit ziet krijgen we een weekje een logee. Indy, de Congo van een kennis van ons, komt als zij een weekje met vakantie zijn bij ons in huis. :dance:
Het lijkt mij heel erg leuk, maar ik vraag me wel af of er zaken zijn waar we rekening mee moeten houden? :CENS
Indy is een jaar of 18 en altijd alleen gehouden. Hij is niet gewiekt, en dat willen ze voor dat ene weekje ook niet doen. Hij zal dus de hele week in zijn kooi moeten blijven. Commando's als opstappen etc. kent hij niet.  :o
Gelukkig kan hij in zijn kooi mee naar buiten, ik zou het sneu vinden als hij de hele week met mooi weer binnen moet zitten, terwijl Jacco lekker buiten rond kan sjouwen.  :cry:
De bedoeling is dat zijn kooi recht tegenover die van Jacco komt te staan, zodat ze elkaar goed kunnen zien, allebei naar buiten kunnen kijken en allebei een muur achter zich hebben, waar geen bedreiging vandaan kan komen. Ze slapen allebei zonder doek over de kooi, ik hoop dat dit goed gaat.
Hij zal zijn eigen eten wel meenemen, dus dat gaat allemaal goed komen.
Ik ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan die 2 samen, ik zie het helemaal zitten. En misschien gaan wij ons wel zo aan Indy hechten, dat we hem niet meer teruggeven.  tongue2

cosch

• Gast
Re: Logee
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2008, 09:41:01 am »
Wat leuk een logetje.  :thumsup:
Heb regelmatig logetjes gehad maar alles ging eigenlijk van zelf. Hield gewoon mn eigen ritme aan en ze gingen daar naadloos in mee.
En ik heb geen problemen gehad.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2008, 10:52:18 am »
Gaat idd meestal wel goed hoor ;)

Heel veel plezier met je logé  :thumsup:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2008, 12:52:13 pm »
ow wat leuk!
ik denk aan het volgende:
een lampje aan laten snachts, geluiden bij jou kent indy niet en voor hij zich rot schrikt en valt, een lampje aan laten zodat hij zijn weg kan vinden,

ernaast je zegt:
....Hij is niet gewiekt... .......Commando's als opstappen etc. kent hij niet. .....

als hij niet buiten komt hoeft hij toch geen commandos te kennen.. ???

misschien leuk om wat te oefenen als hij echt lief is.. en gelijk om te laten zien achteraf aan je kennis dat een gewiekte gaai meer vrijheid heeft! ;)

veel plezier!! :-*

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2008, 13:46:30 pm »
Voor zover ik van die kenissen hoor is Indy een hele lieve vogel. Zij hebben hem vanaf baby en hij schijnt vooral naar vrouwen toe extra aanhankelijk te zijn. Het is een mannetje. Het is een gezellige kwebbel en een vrolijke fluiter. Ik denk dat het zeker mogelijk is om hem te leren opstappen.
Ik heb al aan die kennissen aangegeven dat ik liever heb dat ze hem wieken, zodat er niks mis kan gaan, tenslotte hebben wij ook katten en dat is hij niet gewend.

Dat van dat lampje vind ik een hele goeie tip. Ga ik zeker doen.

Nog meer tips om er voor Indy een geweldige vakantie van te maken zijn van harte welkom.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2008, 14:27:07 pm »
meestal passen de logeetjes zich vrij snel aan de varanderingen aan
zo heb ik het toch ook ondervonden

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2008, 00:53:19 am »
Wij krijgen van de week ook logeetjes erbij...
Dus ik deel je spanning een beetje  :)

Ik ben het met Corina eens...
Volg gewoon je eigen routine en met een paar dagen zal je gast dit snel gewend zijn  :a036:

Heel veel plezier  :-*

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #7 Gepost op: juli 15, 2008, 16:56:55 pm »
Ik ga met de mensen voor mij mee. Gewoon je eigen dagritme blijven volgen

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #8 Gepost op: juli 15, 2008, 17:13:11 pm »
Wij krijgen van de week ook logeetjes erbij...

het is precies de week van de logeetjes , ik krijg er donderdag 2 bij,hoeveel hebben we er dan elk,jarno  ??? stuk of 6 zeker hé  ;D
het word al een klein opvangpark daar en hier  ;)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
« Reactie #9 Gepost op: juli 15, 2008, 19:47:19 pm »
Als jullie logeetjes krijgen, moeten ze dan allemaal op pbfd getest zijn?
Ik maak me met Indy nergens zorgen over, want hij wordt al een jaar of 18 alleen gehouden, ik vroeg het me alleen af.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #10 Gepost op: juli 15, 2008, 19:52:22 pm »
de logeetjes die hier komen MOETEN bewijsbaar op pbfd zijn getest ,zoniet ,sorry zoeken ze een ander opvangadres

de gaaien die bij jarno en mij komen zijn van dorian en allemaal getest

cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2008, 20:34:52 pm »
Als jullie logeetjes krijgen, moeten ze dan allemaal op pbfd getest zijn?
Ik maak me met Indy nergens zorgen over, want hij wordt al een jaar of 18 alleen gehouden, ik vroeg het me alleen af.

Mijn logeetjes waren ook getest behalve Japie maar die is rond de 30 jaar geloof ik. Dus daar had ik alle vertrouwen in.

giggles

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2008, 22:54:29 pm »
Bij mij moeten ze ook getest zijn...
Dat ze al 18 jaar zijn zegt helemaal niks...

Melina heeft laatst ook een venezuela amazone opgevangen, van een x aantal jaar oud (weet niet meer precies hoe oud) maar na testen bleek deze toch echt wel PBFD positief... De gaai hoeft hier zelf (nog) niet ziek van te zijn... Deze draagt alleen het virus en kan andere gaaien wel besmetten...

De gaaien die hier op bezoek komen zullen dan ook altijd van mensen zijn waarvan ik weet hoe ze met hun gaaien omgaan en waarvan ik 100% zeker weet dat ze getest zijn.

chantal

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 16, 2008, 07:53:29 am »
Precies hetzelfde geld voor mij. Ik zou nooit het risico durven nemen. Ik ben ook nog nooit met mijn vogels bij andere vogels in de buurt geweest en dat zou ik zeker wel willen om te kijken hoe ze op andere reageren. Vooral bij Luna ben ik heel benieuwd omdat ze in de spiegel echt heel leuk reageerd  :hart: Maar ik moet inderdaad wel zeker weten dat ze allemaal getest zijn en leeftijd zegt blijkbaar niks dat heb ik wel ervaren met Melina inderdaad.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
Re: Indy is er
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2008, 15:49:59 pm »
Vrijdag is Indy bij ons aangekomen. Hij werd met kooi en al (op een steekwagentje) naar binnen gereden en op zijn plek gezet. Na en kort afscheid vertrok het gezin, later kwamen 2 kids nog even terug om wat vergeten spullen te brengen. Ze hadden het gevoelo dat Indy een fijne week bij ons zou krijgen en daar gaan we ook voor.
Nadat hij een poosje rustig om zich heen heeft kunnen kijken hebben we hem met kooi en al buiten gezet. Jammer genoeg is hij niet gewiekt en kan hij niet uit de kooi  :boo:
Hij is niet zoveel gewend, dus hij kijkt al 2 dagen zijn ogen uit en schrikt zich steeds een hoedje.
We volgen zijn instructies voor voeren en verzorgen, en hij mag met Jacco mee doen. Maar dan merk je dus dat hij niks gewend is. Als we Jacco extraatjes geven, dan pakt hij die gewoon met zijn snavel aan. Indy niet. Eerst rent hij er voor weg, dan komt hij naar de tralies en pakt het met zijn poot aan en gooit het dan op de grond, om er steeds naar te gaan kijken. Als hij dan doorheeft dat het niet bijt of hem opeet gaat hij naar beneden om te proeven. Hij kent weinig andere lekkere dingen dan een stukje brood met pindakaas, maar dat hadden ze dan ook gezegd.  secret
Toen wij die eerste avond gingen eten kreeg hij, net als Jacco, papegaaien pasta (zie kookboek) en daar smulde hij van, hoewel hij er eerst wel weer bang voor was.
De eerste nacht hebben we een lampje onder zijn kooi aangelaten, zodat hij niet steeds zou schrikken als er een kat voorbij loopt of zo (thuis is hij alleen). Maar volgens mij hebben ze daardoor allebei nauwelijks geslapen.
Gisteren om 7 uur werd ik gewekt door de stem van Bernard  :o Raar hoor als je eigen man naast je ligt te slapen en je hoort een vreemde vent in huis. Beneden werd er gefloten en gekeuveld dat het een lust was, dus ik kon weer gaan slapen en ben uiteindelijk pas om 9.00 uur bij ze gaan kijken. Ze waren allebei moe  :yawn: en zaten steeds te gapen.
Allebei buiten gezet en boterhammen met pindakaas uitgedeeld. Dat was lekker.
Indy heeft besloten dat hij maatjes is met Meagan. Paul en mij vind hij nog een beetje eng. :nailbiting:
Ze fluiten en kletsen regelmatig over en weer, en verder trekken ze zich weinig van de logeerpartij aan. Indy slaapt veel, omdat hij veel nieuwe indrukken op doet en zo af en toe schrikt hij zich een ongeluk van de gewone dingen bij ons in huis.
Gisteravond waren ze allebei zo moe dat ze al voor het eten zijn gaan tukken. Vannacht het licht gewoon uitgedaan (er is licht genoeg van buiten). En vanmorgen om 6.30 zaten ze allebei alweer druk te fluiten en te kwebbelen. Weer om 09.00 naar beneden gegaan en ze buiten gezet. Voor allebei een lekker eitje gekookt, en zowaar Indy pakte het met zijn snavel aan. Eerst een stukje van Meagan en later ook een stukje van mij. Omdat we nog niet gewend zijn aan zijn stem, verstaan we niet wat hij zegt, maar hij kletst lekker, dat is duidelijk.
Het is wel een enorme scheitebroek, dat wel. Alles wat maar even anders is dan anders is eng, help, bang, moeoeoedeeeeer! :eek:
Vanmorgen hebben we zijn kooi verschoond en er kranten in gedaan (hij had eerst houtsnippers), omdat dat makkelijker verschoont. Er is geen rek bij de kooi wat je er onder kan schuiven als de bodem er uit is en ik ben bang dat hij hem smeert als hij de kans krijgt. Maar zelfs dat was al reden tot paniek. Paul heeft ook de tralies gepoetst en de poetsdoek moest heel erg aangevallen worden, want die was heeeeeeeeeel eng.
Hij heeft een schroevedraaier en een honkbal meegekregen om te slopen en van ons heeft hij er nu en keukenrol en een plastic fles bij gekregen.