Auteur Topic: Catharina parkiet vraagje  (gelezen 44090 keer)

Thagoony

• Gast
Re: Catharina parkiet vraagje
« Reactie #30 Gepost op: augustus 09, 2008, 17:07:51 pm »
Ik zal eens vragen of hij nog een plekje in zijn agenda vrij heeft... ;)...Ik zal de komende dagen eens proberen hoe dicht hij mij laat om een paar mooie foto's te maken!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #31 Gepost op: augustus 09, 2008, 17:57:08 pm »
Ha, leuk dat alles goed gaat.  :thumsup: En leuke naam, Rico!

Thagoony

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: augustus 10, 2008, 19:39:40 pm »
Rico dag 3...

Rico was vandaag al wat actiever en ik ga morgen eens beginnen aan het 'tam makings proces' ...is er iemand die mij tips kan geven m.b.t het tam maken van de catharina? Voor de rest verdraagt hij het steeds beter als ik dichter bij de kooi kom. Als ik echter in de kooi kom met mijn hand dan loopt hij de tralies omhoog en gaat dan min of meer ondersteboven naar mijn hand kijken...haha...

Tot zover dag 3....

Groetjes,

Giel

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #33 Gepost op: augustus 10, 2008, 19:41:01 pm »
tam maken is net als bij grasjes!
zoek er maar eens op!  ;)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #34 Gepost op: augustus 10, 2008, 19:46:43 pm »
Zelf deed ik bij de catha's regelmatig mn hand in de kooi en hield em dan stil, wachtend tot ze weer rustig zaten. Daarna heb ik de trosgierst gepakt en hetzelfde gedaan, totdat ze er van gingen eten. Uiteindelijk kwamen ze ook op mn hand zitten.

Thagoony

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 10, 2008, 19:51:18 pm »
Kan het zijn dat mijn vogel niet helemaal wild is van trosgierst...hij eet het wel zo af en toe (heb een tros in de kooi gehangen)...maar lijkt er niet waanzinnig gek van te zijn. (het hangt naast het gewone voer en dit gewone voer eet hij toch veel vaker)...

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #36 Gepost op: augustus 10, 2008, 19:53:29 pm »
kan zijn dat ie het te vreemd vind. Anders kun je proberen of hij iets anders lekker vindt. Hier vinden ze vers ook echt heerlijk, fruit en groenten, maar daar was ook wel een paar daagjes geduld voor nodig.

Thagoony

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 10, 2008, 19:54:31 pm »
Dan haal ik morgen eens wat fruit....thanksss

Thagoony

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 11, 2008, 11:13:13 am »
Dag 4...

Vanochtend begonnen met een stukje trosgierst in mijn hand de kooi in.... mijn hand geprobeerd al rustend op een zitstokje naar hem toe te bewegen, maar bij benadering tot ongeveer 8 centimeter klom hij de kooi in omhoog om naar beneden gericht in de gaten te houden wat ik deed... Na een aantal minuten heb ik mijn hand weer uit de kooi gehaald.

Poging 2...net...Ik hield mijn hand weer in de kooi aan het eind van de zitstok waar hij ook op zat. En ik kon nu naar hem toe bewegen tot uiteindelijk 2 cm...ik probeer dan dichter bij te komen en ga dan weer langzaam terug als zijn staart 'uit elkaar gaat'...haha...dus 5 cm en terug, 4 cm en terug...3 en terug....en nu kwam ik heel dichtbij...hij richtte zijn hoofdje tot de trosgierst en knabbelde eraan...tot 2 keer toe...toen hij zich weer afwendde heb ik mijn hand weer uit de kooi gehaald...vanmiddag nog eens met fruit proberen...

Is dit een beetje een goede tactiek???..haha...ik let vooral op zijn staart...

Groetjes,

Giel

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #39 Gepost op: augustus 11, 2008, 11:26:29 am »
Die staart is heel kenmerkend voor als ze zich ergens over opwinden, negatief, maar ik dacht te hebben gelezen ook positief, goed dat je daar naar kijkt! Blijkbaar vond hij het de laatste keer minder eng worden dat je er met je hand zat, dus dan zal het wel goed zijn he!  :thumsup: Zal alleen wel opletten als ik jou was, dat je em niet teveel 'dwingt' door zelf al naar em toe te gaan. Kijk eens wat er gebeurd als je met dat stukje trosgierst (waarvan hij nu dus de smaak te pakken heeft) op 1 plek stil blijft zitten. Lok em daarmee naar je toe. Succes!  :thumsup:

Thagoony

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: augustus 11, 2008, 11:28:51 am »
Dat zal ik inderdaad eens proberen... ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #41 Gepost op: augustus 11, 2008, 11:30:48 am »
Je doet het goed hoor, de keyword hier is GEDULD.  ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: augustus 11, 2008, 14:16:57 pm »
idd GEDULD....heb nu al meermaals geprobeerd met een stuk trosgierst of een stukje banaan zijn aandacht te trekken maar hij lijkt helemaal niet geinteresseerd...nu heb ik 2 lamme handen van het 'hoog houden' in de kooi...haha....pauze!!!

;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: augustus 11, 2008, 19:00:05 pm »
Als ik met een stukje trosgierst in de buurt wacht...dan negeert hij het volledig (doet zelfs zijn ogen dicht)..tenzij ik beweeg...dan vlucht ie hoog te tralies in...En als ik dan net uit de kooi ga....dan gaat ie op zijn gemak zitten eten...haha...vergeefse pogingen...

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #44 Gepost op: augustus 11, 2008, 19:04:15 pm »
Geduld dus ;) Dat ie niet meer zo schrikachtig is, want hij is dus toch nog wel bang