Auteur Topic: Catharina parkiet vraagje  (gelezen 44114 keer)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
Re: Catharina parkiet vraagje
« Reactie #90 Gepost op: augustus 26, 2008, 00:03:17 am »
 :thumsup:

Thagoony

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: augustus 27, 2008, 21:27:31 pm »
Dagje zoveel voor Ricco...

Hij eet al steeds vaker trosgierst uit mijn vingers, maar hij blijft toch bang voor mijn handen. Hij komt nu wel vaker bij het poortje van de kooi zitten, net alsof hij aandacht wil...haha...als ik dan in de kooi ga, en heb geen minuten geduld met mijn handbeweging, dan vlucht ie weer de tralies in. Ik kan blij zijn dat ik geen trilhanden heb...haha...mjah...het vordert al enigzins...wat is eigenlijk de volgende 'stap', want ik heb niet het idee dat hij op mijn vinger gaat zitten. Meelokken met trosgierst lukt nog niet eens. Zodra hij maar 1 pootje moet verzetten, dan wendt hij zich weer af...

Thagoony

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: augustus 28, 2008, 20:15:22 pm »
hmmz...vandaag hetzelfde...zodra je ook maar met iets in de kooi komt, wordt hij heel erg passief...maakt geen geluid meer, beweegt niet meer en oogt duidelijk gespannen. Ik vraag me af waarom hij zo angstig is...er is helemaal geen reden toe?...mjah... hij doet gewoon zijn ogen dicht als je in de buurt komt...en kom je te dichtbij...dan vlucht ie...  ???

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #93 Gepost op: augustus 28, 2008, 21:01:24 pm »
Dan is hij nog niet genoeg aan je hand gewend. Regelmatig blijven oefenen zodat hij er vertrouwt mee raakt

Thagoony

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: augustus 28, 2008, 21:24:04 pm »
We blijven oefenen...haha......ik krijg hele gespierde armen ondertussen....hahaha

Thagoony

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: augustus 29, 2008, 14:37:12 pm »
Mjah...ik vind maar geen verklaring voor zijn gedrag. Ook al hang ik met mijn hand in de kooi en probeer hem voor de rest te 'negeren',dan doet hij toch zijn ogen dicht...als hij echt angstig was zou ik zeggen dat hij alles heel goed in de gaten blijft houden...en ik heb een aantal speeltjes in de kooi...spelen doet ie ook niet...en fruit enzo...ook geen interesse...toch is ie mijns inziens erg gezond..eet goed, ontlasting is goed...maar ik vind m zo passief en initiatiefloos... :CENS

een parkietenfluisteraar aanwezig?

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #96 Gepost op: augustus 29, 2008, 15:07:15 pm »
Sja, als hij niet ziek is, maar er voor de rest ook weinig in zit, zou ik toch een vriend(innet)je proberen. Hier zijn ze erg leuk met zijn 2tjes

Thagoony

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: augustus 30, 2008, 13:29:48 pm »
Ik denk dat een tweede catharina erbij halen iets voor op termijn wordt. Ik had gehoopt dat ik sneller zijn vertrouwen zou winnen, maar ik merk toch kleine vorderingen. Zo heb ik de kooi gedraaid zodat ik gewoon vanuit de bank 'nonchalant' mijn hand erin kan houden. Ook merk ik dat hij vaker op het stokje richting mij gelopen komt en dan zijn hoofdje beweegt om mij goed te bekijken...en nu zit ie ook weer naar me te kijken en wat geluidjes te maken. Zodra de kooi open gaat is ie inderdaad meer op zijn qui vive. Ik merk dat hij wel trosgierst eet als ik het tussen mijn vingers houdt, maar dan moet ik het wel 1 a 2 cm van m af houden. Dan kijkt hij ernaar en eet er lekker van. Als hij zijn hoofdje weer afwendt, neem ik aan dat hij genoeg gehad heeft?...Ik dwing m in ieder geval niet, maar ik probeer het stukje steeds verder weg te houden...hahaha...het zijn voor mij misschien kleine stapjes, maar voor Ricco zijn het wellicht grote stappen. Ik probeer gewoon nog wat geduld te hebben, ben overigens vergeten te melden dat ik m 4 weken heb, maar dat hij wel al een jaar oud is. Dit is misschien een oorzaak van het 'langzamere' wennen...

Mjah...ik vind hem wel echt geweldig hoor  ;)

Maar is het niet nog moeilijker tam te krijgen als ze met zijn tweeen zijn???

Thagoony

• Gast
« Reactie #98 Gepost op: augustus 30, 2008, 14:48:03 pm »
hahaha net de plantenspuit geprobeerd....een beetje omhoog gespoten om wat nevel op zijn veertjes te krijgen...hij vond het volgens mij helemaal te gek...hij ging op de kop aan de tralies hangen met zijn veren uigestrekt...hahaha

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #99 Gepost op: augustus 30, 2008, 16:22:31 pm »
Aha, dat wisten we nog niet, dat ie een jaar oud is. Laat em dan maar even lekker, zolang je het geduld nog op kunt brengen ;) Al is hij in dat jaar wel soortgenootjes gewend geweest... met 2 tegelijk gaat het tam maken wel wat langzamer, maar is het straks leuker voor hem als jij weer in de collegebanken zit

Douchen vinden ze inderdaad super  :dance:

Thagoony

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: augustus 31, 2008, 11:55:13 am »
Mjah...ik wil sowieso binnen afzienbare tijd een vriendje voor hem halen. Maar wil hem de komende weken zover het kan nog tammer krijgen. Maar ook met zijn  tweeen is het dus mogelijk om ze tam te krijgen? ... Zijn er eventueel nog andere soorten die ik samen met de catharina kan houden? Dus een 'andersoortig' vriendje???...

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #101 Gepost op: augustus 31, 2008, 12:52:28 pm »
Ja, volgens zeggen kan er heel wat bijelkaar maar mijn ervaring is dat een echt eigensoortgenootje ze het gelukkigst maakt.
Soort zoekt soort, hè!  ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: augustus 31, 2008, 13:09:41 pm »
Ja, dat klopt...maar  ik ben bang dat ik ze dan helemaal niet meer tam krijg, aangezien Ricco ook nog redelijk angstig is enzo...twijfel dus nog .... ;)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #103 Gepost op: augustus 31, 2008, 13:11:08 pm »
Je kunt er ook andere bij zetten, maar ik zou toch adviseren er een Catha bij te doen en mocht je ooit nog voor een ander soort vallen, daar dan ook weer een koppel van :) ;)  Hier zie ik dat ze erg op elkaar ingesteld zijn en denk dat het met een ander soort erbij toch anders zal zijn.

Zet er dan een jonkie bij waarbij je meer kans hebt die tam te krijgen en misschien dat je Rico dan meekrijgt

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #104 Gepost op: augustus 31, 2008, 13:36:05 pm »
persoonlijk denk ik dat je voorlopig nog moet wachten hoor,
en ricco helemaal tam is, en je niets meer te wensen hebt!
een vriend(innet)je erbij kan een oplossing zijn voor hem, maar voor jou voorlopig niet denk ik ;)