Auteur Topic: Catharina parkiet vraagje  (gelezen 44103 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Catharina parkiet vraagje
« Reactie #225 Gepost op: september 29, 2008, 17:22:07 pm »
heeft in dit geval niet direct met het geslacht te maken, maar met de kleurslag. Groen is de wildkleur, altijd goedkoper dan een mutatie

Thagoony

• Gast
« Reactie #226 Gepost op: september 29, 2008, 17:23:33 pm »
Dus mijn vrouwtje is een mutant....te gek....bezit ze ook over speciale krachten??? (behalve eieren leggen, koken en stofzuigen?)  tongue2

« Laatst bewerkt op: september 29, 2008, 17:27:41 pm door Thagoony »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #227 Gepost op: september 29, 2008, 17:27:39 pm »
als ze die laatste 2 dingen doet, is ze een supermutant ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #228 Gepost op: september 29, 2008, 17:28:30 pm »
Ik ga eens op marktplaats zoeken voor een vogelschortje....hahaha...

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #229 Gepost op: september 29, 2008, 20:21:16 pm »
Het is niet omdat ze een pop is maar om de kleur, de groene of wildkleur komt vaker voor en is dus goedkoper.

Ah, er was al geantwoord, sorry, zat nog op de vorige blz.
« Laatst bewerkt op: september 29, 2008, 20:23:31 pm door Nicky »

Thagoony

• Gast
« Reactie #230 Gepost op: oktober 06, 2008, 18:22:45 pm »
Hello Hello...

En wederom een foto van mijn tortelcatharina's ...het gaat hartstikke goed...ik heb nieuwe, diepere voerbakje gekocht, dat bespaart me een hele rommelige vloer....hahaha...wordt tijd dat ik Ricco's nageltjes ga knippen...mjah...durf nie echt... :-[ haha

cosch

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: oktober 06, 2008, 20:24:02 pm »
Wat leuk dat het goed gaat!  :thumsup:

jet

• Gast
« Reactie #232 Gepost op: oktober 06, 2008, 21:31:45 pm »
Goed dat je toch de juiste beslissing genomen hebt  :thumsup: :thumsup:

Thagoony

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: oktober 23, 2008, 10:53:38 am »
Zo...afgelopen week een vriend ingeschakeld om Ricco's nagels te knippen.....Is allemaal in orde...wel beetje bloed mjah....Hij is nu wel wat schrikkeriger, dus tamheids cursus kan bijna opnieuw beginnen...Voor de rest gaat alles heel goed met ze...

Isis is op het gebied van Catharina gedrag misschien wat apart....vanaf de bodem wil ze steeds vaker op de stok vliegen....dit is geweldig leuk om allemaal trosgierstvelletjes door je kamer te zien waaien....prachtig... :CENS
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2008, 10:55:14 am door Thagoony »

jet

• Gast
« Reactie #234 Gepost op: oktober 23, 2008, 11:23:19 am »
Als je bloed hebt dan heeft je vriend te ver geknipt :o :o

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #235 Gepost op: oktober 23, 2008, 11:26:02 am »
Volgende keer niet zo ver knippen  :cry:

Dat fladderen is leuk he  :CENS Heel de vensterbank vol met veertjes en zand e.d....

Thagoony

• Gast
« Reactie #236 Gepost op: december 16, 2008, 17:37:58 pm »
Long time...no see...

Het gaat nog steeds prima met de parkietjes...ze zijn wel minder tam, maar daar ben ik de afgelopen week verandering in aan het brengen.

Ik probeer ze toch tam te krijgen. Ik merk dat Isis veel minder bang is dan Ricco. Ricco is sinds zijn nagels geknipt zijn, erg bang.

Het grappige was wel...ik was ze trosgierst aan het voeren, toen ging bij mij de bel...heb ik de gierst naast de kooi gelegd.

Ik kwam terug de kamer in en wat zie ik daar...ricco UIT de kooi op de tafel trosgierst aan het eten...ik schrok me te pletter...ik voorzichtig naar m toe gelopen en hij is weer rustig te kooi ingegaan.

Nu heb ik een vraagje: Kan ik ze dan niet beter uit de kooi  'lokken' om ze tam te maken, zodat ze ook aan de ruimte kunnen wennen?
(ik heb niet het gevoel dat catharina's meteen als een waanzinnige gaan fladderen)

gr...!!!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #237 Gepost op: december 16, 2008, 19:50:29 pm »
Je hebt ze al best lang, dus gewoon even proberen, kijken of het een succes is, en het is idd niet het soort dat gelijk paniekerig gaat vliegen.
Eerder stoïcijns hun gaan gaan , haha. :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #238 Gepost op: december 16, 2008, 20:04:37 pm »
Hier was Flemmy laatst buiten op de kooi aan het neuzen. De hele tijd daar op bezig geweest tot Dutchy haar teentjes zo te pakken had dat ze opvloog en ja... ze had hier nog maar 1x eerder gevlogen, dus dat was wel een eind weg fladderen als een los kanon. Als ze dan ergens terecht kwam, bleef ze gewoon zitten. Na heel lang was Dutchy het zat om zonder zn vrouwtje te zitten en kwam er ook uit stormen, op de zelfde manier als Flemmy... Mn ma was ´bang´ voor mn pa en wilde ze zo snel mogelijk weer terug hebben... Heb ze toen moeten pakken :(

Thagoony

• Gast
« Reactie #239 Gepost op: januari 12, 2009, 11:58:54 am »
hallo!!!!

Het gaat nog steeds goed met de vogeltjes, alleen merk ik dat Isis (het dametje) steeds drukker (lees hyperactiever) begint te worden. Ze is nu een groot deel van de dag haar piepgeluiden aan het maken en springt op een neer over de stokjes. Ik heb het idee dat Ricco zich hier behoorlijk aan irriteert (hij is niet de enige) en hij zit er maar eenzaam bij. Als zij dan in zijn buurt komt, dan bijt hij haar of wendt zich af met zijn hoofd bijna tegen de spijlen van de kooi en op mij gericht. Het is net of Isis veel te veel energie heeft en zich echt enorm onrustig en druk gedraagt...

Heeft dit ergens iets mee te maken, of is het gewoon 'de aard van het beestje' ?

mvg.

Giel

ps.: Het is lullig om te zien hoe Ricco de halve kooi moet afwandelen omdat het dametje overal naar toe springt  :CENS
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2009, 12:08:16 pm door Thagoony »