Auteur Topic: Catharina parkiet vraagje  (gelezen 44079 keer)

Thagoony

• Gast
Re: Catharina parkiet vraagje
« Reactie #240 Gepost op: januari 12, 2009, 17:12:44 pm »
Vandaag trouwens een primeur! Ik had trosgierst buiten de kooi gelegd en Ricco begon (uit de kooi) ervan te eten....hij begon ineens met zijn vleugels te fladderen, maar kwam 'niet van de grond'....na enkele oefeningen maakt hij zijn eerste fladdervluchtje door mijn kamer....ik moest behoorlijk achter hem aanzitten om hem weer kooi in te krijgen. (hij rende onder kasten door en fladderde in het rond)...Uiteindelijk wist hij met een mooie vlucht zo de kooi weer in te vliegen. Hij is er nu nog onder de indruk van...en Isis maar roepen naar hem  ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: januari 15, 2009, 10:47:33 am »
Weet er iemand hoe ik Isis op 1 of andere manier rustiger kan krijgen? Het lijkt net of Ricco een beetje onderdrukt wordt door het voortdurende monotone gepiep van Isis. Dan zou ik er al overdag een doek overheen moeten doen, maar dan heb ik Ricco ook ermee...Ik heb nooit geweten dat een catharina zo druk kan zijn...alleen maar piepen en op en neer springen...lijkt wel een soort dwanggedrag... ???

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #242 Gepost op: januari 15, 2009, 11:07:26 am »
overdag een doek er over is geen oplossing voor welk probleem dan ook,
alleen voor dat van jezelf en dat is het geluid, voor hun niet,
vergelijk het maar dat er midden op de dag iemand is die bij jou het licht uit doet!  :o

Thagoony

• Gast
« Reactie #243 Gepost op: januari 15, 2009, 11:51:53 am »
Het lijkt gewoon net alsof Ricco een ander vogeltje aan het worden is. Hij was eerst zo nieuwsgierig en actief bezig. Nu zit hij maar vaker stil in een hoekje en begint te 'krassen' zodra Isis met haar hyperactief gedoe bij m in de buurt komt. Vaker dan eens hebben ze dan ook behoorlijke ruzie...

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #244 Gepost op: januari 15, 2009, 12:00:11 pm »
Het kan ook gewoon niet klikken, dat gebeurd, omdat het een man en pop is is het niet altijd vanzelfsprekend dat ze elkaar lief vinden.
Het is net als met mensen, het klikt of klikt niet.  ;)
Je zou een goed ander adres voor het popje kunnen zoeken en het met een ander vogeltje proberen want zo is het sneu voor Ricco. En anders is ie mss toch liever alleen met jou, kan ook.

Thagoony

• Gast
« Reactie #245 Gepost op: januari 15, 2009, 12:05:55 pm »
Het blijft moeilijk te beoordelen hoe het tussen hun zit, ik wil niet zomaar een koppel uit elkaar halen...Maar ik vind, voor zover ik weet, gewoon eigenaardig gedrag, vooral van Isis...Ze maakt voortdurend zo een piepend geluid, en ze is ontzettend druk. Normaal was het alleen 'sochtends en 's avonds. Maar nu doet ze het bijna de hele dag  :seestars:...je vraagt je af waar ze de energie vandaan haalt. Ze stopt ook gewoon echt pas als je 'savonds het doek erover heen legt...of het nu 10u is, 12u of nog later, terwijl Ricco dan allang probeert te slapen  ???

Nog andere mensen zulke ervaringen?.... Ik heb echt niet het idee dat dit normaal gedrag is van een catharinaparkiet...Kan het zijn dat ze iets heeft ofzo?
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2009, 12:44:21 pm door Thagoony »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #246 Gepost op: januari 15, 2009, 17:46:09 pm »
Ben je misschien ander voer gaan geven?

Dat de hele dag druk zijn, herken ik niet echt  :CENS

Thagoony

• Gast
« Reactie #247 Gepost op: januari 16, 2009, 22:51:06 pm »
Het is ook eigenlijk alleen Isis die erg druk is...Kan het aan het voer liggen? Of aan de 'puberteit' ? Of heeft het met drachtig zijn ofzo te maken?...

Overdag is ze indd stiller, maar 's morgens en 's avonds blijft ze maar piepen en heen en weer springen...

Ik hoop dat ze gauw wat rustiger wordt, want voor Ricco is het ook niet echt gezellig, lijkt mij...Iets wat ik eraan kan doen?
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2009, 22:57:04 pm door Thagoony »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #248 Gepost op: januari 16, 2009, 23:20:56 pm »
Laat ze maar gewoon doen  :) (vind ik dan, vanaf hier gezien)

Thagoony

• Gast
« Reactie #249 Gepost op: januari 17, 2009, 12:47:08 pm »
Wil je Isis een weekje lenen??? hahahaha....

Wat ik me wel herinner is dat ik de laatste tijd een beetje 'eiwitvoer' erbij doe? (Kan dit drukte veroorzaken?)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #250 Gepost op: januari 17, 2009, 13:45:44 pm »
Als je 1 keer per week eiwitvoer er bij doet niet, wel als je het elke dag geeft denk ik.  :CENS
Dat is alleen nodig als je met ze wilt kweken.
Misschien dat ze daarvoor wat drukker is,....hormoontjes.

Thagoony

• Gast
« Reactie #251 Gepost op: januari 17, 2009, 14:08:12 pm »
o okee, dacht al dat het typisch vrouwengedrag was...wat rond springen en kwebbelen de hele dag ...

Gelukkig dat het waars. de hormoontjes zijn dan..hahaha...ze is wel heeeeel lief hoor!  :-[

mjah...ik heb het eiwitvoer gemengd met het gewone voer  :CENS
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2009, 14:13:16 pm door Thagoony »

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #252 Gepost op: januari 17, 2009, 18:44:09 pm »
Dat is op zich niet zo heel slim ( eivoer moet ook goed gesloten bewaard worden en liefst koel ), misschien tijdelijk even wat ander zaad geven zodat je kan kijken of het daaraan ligt?

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #253 Gepost op: januari 17, 2009, 22:12:13 pm »
 :CENS Bij Extravital zit het eivoer er ook al door...

Maar inderdaad eens gaan kijken hoe ze met en zonder eivoer is.

Thagoony

• Gast
« Reactie #254 Gepost op: januari 17, 2009, 22:47:55 pm »
Mjah...ik ben ook niet zo heel slim...ik heb trouwens ook bijna altijd van dat 'vruchtvoer' erbij...

Bakjes heb ik nu goed schoongemaakt en 'gewoon voer' gegeven...

Dank u voor het advies... ;)