Auteur Topic: Catharina parkiet vraagje  (gelezen 44023 keer)

Thagoony

• Gast
Re: Catharina parkiet vraagje
« Reactie #255 Gepost op: januari 20, 2009, 12:38:06 pm »
nou, het voer is aangepast, maar mevrouwtje is al vanaf 10u de hele tijd aan het piepen en zodra de bij Ricco in de buurt komt, begint hij weer te krassen. Heeft iemand een idee wat dit toch kan zijn? Is het de puberteit? ...Ik vraag het me echt af...Ik kan me nergens op concentreren, omdat ik de hele tijd zo een monotoon geluid hoor...  :CENS...Op de een of andere manier werkt het me echt op de zenuwen...en Ricco ook...Ze maakt dit geluid zelfs onder het eten en onder het 'kussen' met Ricco....echt vaag  :CENS

Thagoony

• Gast
« Reactie #256 Gepost op: januari 20, 2009, 12:44:00 pm »
Ik vind het ook zo zielig voor Ricco, Hij verstopt zich min of meer in de kooi en als hij van die geluidjes maakt, hoor je het bijna niet omdat Isis meer en harder geluid maakt...En als ik Ricco aandacht geef dan gaat isis nog meer geluid maken...

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #257 Gepost op: januari 20, 2009, 13:07:10 pm »
Misschien kan je ze er een keer uit laten, even lekker laten vliegen, kan ze wat energie kwijt en geeft even wat afleiding.
Wel gordijnen dicht voor raamoppervlak waar ze tegen aan kunnen vliegen.
Een trosgierstje boven op de kooi zodat het lokt om naar de kooi terug te gaan. En gewoon even kijken wat er gebeurd.

Thagoony

• Gast
« Reactie #258 Gepost op: januari 20, 2009, 13:32:22 pm »
hmmmz...ben ik niet zo een held in...durf het beestje nauwelijks te pakken...trouwens de kooi ingang zit voor...dus trosgierst voor?..en dan kan ik gewoon de kooi open zetten?

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #259 Gepost op: januari 20, 2009, 13:35:14 pm »
Gewoon proberen, en als je bang bent dat ze bijten doe je even handschoenen aan, niet van die dikke natuurlijk want dan voel je niets.
Ik heb van die witte stoffen handschoentjes, scheelt bij de bijtertjes wel.
Zet het deurtje maar ff open en leg de trosgiers of iets anders wat ze lekker vinden voor de kooi op de tafel en kijken wat er gebeurd.

Thagoony

• Gast
« Reactie #260 Gepost op: januari 20, 2009, 13:41:59 pm »
mjah...Ricco was er een tijdje geleden al uit....maar hij rende overal heen...haha....Isis bleef toen zitten, misschien gaat ze nu wel vanzelf...
Thanks!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #261 Gepost op: januari 20, 2009, 16:25:25 pm »
Nouja, al komt Ricco er alleen uit, is hij even weer vrijgezel  ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #262 Gepost op: januari 21, 2009, 16:52:56 pm »
Ja, gisteravond was het weer zover...zit je met vrienden gezellig een spelletje te doen en begint mevrouw de hele avond door te piepen en te springen...ik kan mevrouwtje toch niet iedere dag uit de kooi laten omdat ze zo hyperactief is??? Ze kan nog geen 5 minuten stil zijn...ik word er zelf langzamerhand ook gestresst van.... ???
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2009, 16:54:54 pm door Thagoony »

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #263 Gepost op: januari 21, 2009, 17:59:57 pm »
Zoals ik al eerder zei, het is geen mishandeling om s 'avonds de vogels toe te dekken hoor, zodra het buiten donker is gaan normaal de vogels slapen!  ;)

Thagoony

• Gast
« Reactie #264 Gepost op: januari 21, 2009, 18:31:07 pm »
Ik vind het zo vaag dat als ik dat niet doe, dat zij doorgaat tot midden in de nacht, als ik hun niet toedek...terwijl Ricco dan allang probeert te slapen ...

Is dit een periode of is dit blijvend?????

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #265 Gepost op: januari 21, 2009, 20:23:36 pm »
Als ik het vergelijk met grasjes in de huiskamer, die zouden ook wakker blijven met licht en bedrijvigheid, dus toedekken. Dat Ricco wel al wil gaan slapen is meegenomen maar ook hij rust beter in het donker, vogels buiten slapen toch ook al. ;)
Het heet niet voor niets met de kippen op stok!  :)
En nee is niet iets tijdelijks ben ik bang.

Thagoony

• Gast
« Reactie #266 Gepost op: januari 22, 2009, 09:52:30 am »
Men zegt indd dat Catharina popjes wat actiever zijn...mjah...zodra ik het doek eroverheen heb...zowel 'savonds als 'smorgensvroeg...is als ze gaan slapen en wakker worden een lange tijd gekras...ik vind dat ze echt veel ruzie hebben...elkaar af en toe gewoon in de pootjes bijten... en ik merk dat Isis min of meer aandacht van buiten de kooi zoekt, tenminste als ze weer hyper is, dan zit ze op een hoge stok naar buiten te kijken...ik ben bang dat ze gewoon niet bij elkaar passen...maar ja, hoe merk je dat

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #267 Gepost op: januari 22, 2009, 10:04:50 am »
Kruipen ze nooit lekker tegenelkaar aan, dat is nl waar ze om bekend staan, dat deden Bonnie en CLyde ook, ze waren wel druk maar zaten met regelmaat aan elkaar geplakt.
Als ze dat niet doen vinden ze elkaar niet aardig genoeg. En je vraagt; hoe merk ik dat.... Dat doe je toch al? ???
Je zegt zelf dat ze veel ruzie maken en elkaar bijten en dat Ricco het duidelijk niet naar zijn zin heeft, dan merk je toch al dat het niet klikt?

Thagoony

• Gast
« Reactie #268 Gepost op: januari 22, 2009, 10:49:17 am »
Zodra ik op de kooi af loop dan kruipen ze snel tegen elkaar aan (tam zijn ze dan ook nog lang niet)...
En 'savonds zoeken ze elkaar af en toe op...maar overdag lijken ze zich niets van elkaar aan te trekken...maar ik kan dat gedrag van Isis niet begrijpen...Hoe kan zij zoiets zolang volhouden,,,dat geluid maken enzo...ik zou allang uitgeput zijn...of is er iets aan de hand?...ik snap er niets van...

Thagoony

• Gast
« Reactie #269 Gepost op: januari 22, 2009, 10:50:55 am »
wat ik wel eergisteravond zag is dat Ricco 'brakende bewegingen' maakte en daarna Isis voerde ofzo....Isis wil alleen maar kusjes geven af en toe, maar Ricco wil alleen iets anders...Maarja, dit komt steeds minder voor...het is steeds meer negeren en ruzie...