Auteur Topic: djarno en prada bij mekaar zetten???  (gelezen 4414 keer)

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
djarno en prada bij mekaar zetten???
« Gepost op: augustus 07, 2008, 13:37:56 pm »
heeft iemand nog tips zodat ik dalijk djarno en prada bij mekaar kan zetten. ga er niet van uit dat ze bij mekaar in 1 kooi willen  :CENS maar dat is wel mijn streven.en roep hier al tegen iedereen  :a036: eerst djarno aandacht geve en dan pas prada anders wordt djarno jalours  :( en ik wil ze dalijk ook gewoon samen op de speelplaats en de buggy  :thumsup: ben benieuwd hoe het gaat met een tweede gaai  :CENS hoop wel dat djarno lekker blijft kwekken en prada uiteindelijk ook gaat kwekken en ook wel naar ons toe blijven trekken en niet alleen naar mekaar  :CENS hoop vragen dus help  :nailbiting: groetjes marian

cosch

• Gast
Re: djarno en prada bij mekaar zetten???
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2008, 13:44:44 pm »
Ik denk dat als jij gewoon normaal doet wat je anders ook doet tegen Djarno, er niets aan de hand is.

Ik had het simpel met Gijs en Coco. Die moesten gewoon in 1 kooi. Ik had de ruimte niet voor nog een kooi.
Dus ik heb ze letterlijk bij elkaar in de kooi gedumpt. Zo van: zoek het voortaan maar met z'n 2-en uit.
En ze hebben daarin beide een weg gevonden en dat gaat hartstikke goed.

En gelukkig Coco praat nog even veel als anders. Ook Gijs heeft zijn babbel nog gehouden. Dus niets aan de hand.
Beide zijn nog even tam en zitten nog even graag bij me om te kroelen.
Maar het fijne is dat je weet dat je gerust weg kunt gaan, want ze vermaken zich wel. Geen schuldgevoel meer ofzo.

Ik zou het als enige leuk vinden als ze elkaar eens zouden gaan kroelen!  :CENS

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2008, 13:49:22 pm »
tja wie weet doen ze dat ooit ;) dus het is het beste als ik prada gelijk bij djarno in zijn kooi zet  :CENS maar is prada dan nog niet te klein? of moet ik prada eerst in een andere kooi zetten en later pas bij djarno als prada wat groter is  :CENS groetjes marian 

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2008, 13:54:06 pm »
ik dacht dat er hier een paar waren die een baby bij een oudere gaai hadden gezet, misschien kunnen zij meer uitleg geven  ;)

persoonlijk zou ik de kooi wat anders inrichten zodat het voor djarno ook weer nieuw is en laat ze dan maar allebei hun stekje zoeken

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: augustus 07, 2008, 13:57:23 pm »
ja maar bestaat er dan niet een kans dat djarno gaat happe naar prada? die kan natuurlijk zich nog niet verdedigen. groetjes marian

cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 07, 2008, 14:05:09 pm »
Dat zullen ze ongetwijfeld doen, naar elkaar happen. Vroeg of laat.
Ook als ze wat ouder zijn.

Je kunt het ook op een voorzichtigere manier doen. Waar jij je ook goed bij voelt.
Door ze eerst samen in bijv de klimboom te zetten. En steeds bij elkaar enzo. En zo aan elkaar laten wennen... zodat je ook kunt kijken hoe ze tegen elkaar zijn. En ze dan bij elkaar in de kooi zetten zodra Prada ook wat ouder is.

Ik heb het met Gijs en Coco zo gedaan als ik omschreef!

jet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 07, 2008, 14:11:34 pm »
Ik heb jerry eerst even apart gehouden tot hij iets ouder was
maar eer jij je 2de krijgt kan hij waarschijnlijk al op stok zitten

ik had ook geen plek voor een 2de kooi dus ook huppa hier komt wat kleins zoek het er maar mee uit ;D
had onderin wel een krant op het rooster gelegd voor het geval hij nog niet helemaal klimmen kon en een zitstok laag zodat de kleine er vanaf de bodem op kom klimmen

bij mij was het ook wel eens bekvechten, maar meer de kleine wat de grote in de staart hapte omdat hij natuurlijk een etage lager zat.

maar ik moet zeggen is altijd goed gegaan  :thumsup:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: augustus 07, 2008, 14:28:31 pm »
o oke  ;) als ik prada krijg ik ie tussen de 12/13 weken  :hart: doe ze gewoon samen op de speelplaats en daarna ik de kooi en dan maar kijken hoe het gaat  :nailbiting: kan ze altijd nog appart doen. groetjes marian

jet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 07, 2008, 15:08:42 pm »
Ik zou zeggen probeer het, anders kun je de kleine altijd een paar dagen in een reiskooi doen en eerst op de speelboom aan elkaar laten wennen  :-*

Caiolinda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: augustus 07, 2008, 19:37:44 pm »
Kweet niet hoe oud Djarno precies is natuurlijk..

Maar wij hadden Quinzy bij een jaar en toen kwam Khiara erbij en Kees de kweker (komen ze allebei vandaan) zei gelijk van als je ze in een kooi wil hebben moet je ze gelijk bij elkaar zetten.. Natuurlijk is het geen feest ze moeten even weten wie de baas is zeg maar... Maar ze zijn hier nooit meer bij elkaar weggeweest. Wel hebben wij een bench en die stond helemaal ingericht klaar mocht het helemaal niet goed gaan.

Succes

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #10 Gepost op: augustus 07, 2008, 21:14:25 pm »
Kweet niet hoe oud Djarno precies is natuurlijk..

Maar wij hadden Quinzy bij een jaar en toen kwam Khiara erbij en Kees de kweker (komen ze allebei vandaan) zei gelijk van als je ze in een kooi wil hebben moet je ze gelijk bij elkaar zetten.. Natuurlijk is het geen feest ze moeten even weten wie de baas is zeg maar... Maar ze zijn hier nooit meer bij elkaar weggeweest. Wel hebben wij een bench en die stond helemaal ingericht klaar mocht het helemaal niet goed gaan.

Succes

djarno is 3 jr oud. hoezo zijn ze bij jou niet meer bij elkaar geweest? groetjes marian

cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: augustus 07, 2008, 21:44:16 pm »
 :) Ze zegt dat ze nog nooit bij elkaar zijn weggeweest.
Dus dat ze sindsdien altijd samen zijn geweest!  :)

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #12 Gepost op: augustus 07, 2008, 21:47:05 pm »
:-[ heb net me laaste avond gewerkt op de pg afdeling heb nu vacantie  :dance: zo te zien ben ik er erg aan toe  ;D groetjes marian

cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 07, 2008, 21:48:04 pm »
 :) Geeft niks!

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #14 Gepost op: augustus 07, 2008, 22:42:30 pm »
Ik zou ook zeggen ... gewoon bij elkaar ...
Mijn ervaring is dat vooral grijsjes heel makkelijk daarin zijn ... 
Maar ik ben ook iemand van .. gewoon doen en zien wel wat er gebeurt .... ( in het normale dan he  :))
Enne ... doe het s'avonds ... dan zoeken ze slaapplekkie en is het de volgende ochtend oke ...
Zo heb ik het nu al meerdere keren gedaan met verschillende vogels en altijd goed gegaan ...
Hier mogen zelfs de logeergaaien bij ze in de kooi !!!  tongue2  :)