hoi dennis,
aller eerst welkom op het forum!
Ik denk dat het een goede stap is om hem in zijn kooi wat lekkers aan te bieden,
dus niet meer naar zijn kooi brengen als hij naar binnen moet..
kindjes die naar bed gebracht worden vinden naar bed gaan ook niet leuk!
kindjes die uit zichzelf naar bed gaan zijn meestal tevreden!
dus ga zelf naar zijn kooi toe en doe wat aandacht trekken met een beetje trosgierst of wat fruit, of iets anders dat hij lekker vind,
nu is terug naar binnen een straf voor hem geworden, logisch want als je eindelijk naar buiten mag wil je er van genieten ook toch!

Het gedrag is idd vermoeidheid, en overdonderd door wat er gebeurd is..
Een andere aanpak is dus zeker vereist!
Ik snap dat je niet elke dag de tijd hebt om uren te wachten tot hij zelf bij het kooitje komt kijken en uiteindelijk wel naar binnen wil,
daarom zou ik dit oefenen op de dagen dat je er wel tijd voor hebt, en hem dus anders niet naar buiten te doen,
elke keer dat je hem weer moet vangen en met alle geweld naar binnen moet doen is dat een trauma voor hem,
en kan je weer vanaf voor af aan beginnen!
als na verloop van tijd het sneller gaat, dat hij zelf ook naar binnen gaat, kan je eens proberen om hem naar zijn huis te brengen!
dat zal ook niet altijd makkelijk gaan!
Corretje van mij is ook met geen mogelijkheid naar binnen te krijgen soms, en dan moet er een grote vent en een hoop respect aan te pas komen voor ze naar binnen gaat.. en soms zit ze zelf ineens binnen, wil ze niet meer buiten spelen..
Ik hoop dat je hier iets mee kunt, en ik denk dat er nog wel veel meer mensen zijn met tips hoe je dit aan kan pakken,
kies gewoon de gene waarvan jij denkt dat t gaat werken voor jullie!
Veel succes en veel lees en schrijf plezier hier!