Auteur Topic: willen tamme bonte boeren wel kweken?  (gelezen 7233 keer)

jip

• Gast
Re: willen tamme bonte boeren wel kweken?
« Reactie #15 Gepost op: september 26, 2008, 19:09:51 pm »
Ik dacht gelezen te hebben dat BB-tjes naar hun verzorger toe heel aanhankelijk kunnen worden en dat de rest ze niet zo heel erg interesseert...

klopt helemaal in mijn situatie ;)

lineola

• Gast
Re: willen tamme bonte boeren wel kweken?
« Reactie #16 Gepost op: oktober 15, 2008, 20:03:49 pm »
even een update en een heleboel vragen..... :-[
zaterdag komt spikey's meisje, als ze  gezond gestest is mag ze erbij, ik zal ze eerst apart zetten, maar, hoe pak ik het aan als ik ze bij elkaar wil doen? spikey wil nog weleens een behoorlijk krengetje zijn, bijv de logeer valkparkiet was meteen de pineut en 1 van m'n catharina's wilde hij ook meteen te lijf gaan, en dan gaat ie echt hakken met z'n snavel, was net op tijd om grote drama's te voorkomen....(nu stond de kooi op zijn oude plek, dus ik vemoed dat het territorium verdediging is, want hij laat de aymara's gewoon met rust en die stonden er eerder dan hij) ik wil het dus goed aanpakken voordat ik hem z'n vriendinnetje geef en voordat hij het verknalt bij z'n meisje...
ik ben van plan om ze elkaar gewoon buiten de kooi te laten ontmoeten, maar hoe moet het verder? ik weet gewoon dat als mijn parkieten elkaar niet moeten, het nooit iets wordt..hoe zit zit dat met gaaien? ik weet,  hij is nog jong en eigenlijk gewoon een kleuter, maar wat als hij haar meteen probeert te bijten? komt het dan nog goed? of moet ik het gewoon elke keer opnieuw proberen?
heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik dit moet aanpakken, en hij kan gewoon een enorme etterbak zijn.....
ennuh.... zijn die bonte boeren van jullie ook zulke houdini's? ik kwam vandaag thuis en nou heeft meneer de kooi zelf open gemaakt en zat ie lekker op de kroonluchter, (al de 2e keer)  oja, hij heeft ook al een peertje gemold en de cactus besprongen, ik snap niet hoe die eruit is gekomen.... of hij moet verrekte sterk zijn, of mijn man heeft de kooi niet goed dichtgedaan, en dat laatste wordt heftig ontkend..
in ieder geval is het een hele vogel... ik probeer hem zo goed mogelijk op te voeden, dus als iemand nog wat tips heeft zijn ze van harte welkom...

groetjes marjan