Auteur Topic: Ik kon het niet laten  (gelezen 2912 keer)

jet

• Gast
Re: Ik kon het niet laten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 26, 2008, 19:40:55 pm »
wat een mooitjes nicky :hart:, zo te horen dat het helemaal goed komen bij jou  :thumsup: :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #31 Gepost op: augustus 26, 2008, 21:16:01 pm »
Ze hebben gesnavelt!  :dance:
Het leek meer op schermen maar er komt wat leven in tussen Pinky enn Rosé.  ;D
Ze zijn wel heel anders dan grasjes hoor, qua gedrag. De grasjes zijn veel actiever, maar tegen de schemer gaan ze dus slapen en een beetje op elkaar mopperen als er 1 te dicht bij wil komen slapen. :)
En dan gaan die 2 suikerspinnen juist vlieglessen nemen!  ;D
Maar goed weer een dag voorbij zonder schade! :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #32 Gepost op: augustus 27, 2008, 12:07:39 pm »
Nou, ik geloof echt niet dat het een succes is... :(
Pinky ziet er heel ongelukkig uit, en wordt steeds opgejaagd. Rosé schijnt zich er wat minder van aan te trekken.
Maar dat het geen goede combinatie is voor een voliere daar ben ik wel over uit hoor, ze kunnen zeggen wat ze willen maar alleen het gedrag en ritme past al niet bij elkaar.
De Bourkjes willen nu dus slapen, zijn vroeg en laat actief, maar nu krijgen ze de kans niet want als ze gaan zitten maffen krijgen ze een pik in hun koppie van de nu druk heen en weer vliegen de grasjes!  :-X
En gister avond wilden de grasjes slapen en toen begonnen zij te fladderen, waarop de grasjes heel sjacherijnig werden naar alles wat bewoog!
Pinky maakt zich steeds heel klein en bol uit angst, terwijl hij veel groter is! En is doodmoe zo te zien.  :cry:

Ik haal ze er morgen uit denk ik, vanavond komt Francisca op visite met de gaaien dus wacht ik er ff mee.
En dan maar weer op zoek naar een tehuis voor ze. Vooral Pinky is doodongelukkig zo en hij zoekt Rosé wel op maar die pikt ook naar hem!  :o

Weer een wijze les,.....( en niet geheel goedkoop  :( )

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #33 Gepost op: augustus 27, 2008, 12:12:14 pm »
 console

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #34 Gepost op: augustus 27, 2008, 13:10:32 pm »
console
misschien iets voor unsound?  :CENS

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #35 Gepost op: augustus 27, 2008, 16:39:22 pm »
Ja, misschien maar beetje ver op een scooter?  ???

Rosé schijnt zich niet echt ongemakkelijk te voelen, alhoewel ze wel wordt weggejaagd als ze zit te slapen maar haar lichaams taal laat niet zien dat ze er onder lijd. Misschien komt dat omdat ze pas 2 maandjes is.
En ik heb het vermoeden dat Pinky ouder is en binnen heeft gezeten, alleen.
Dus nu én buiten, brrrr, én met kattige grasjes.  :(
Plus ze niet echt naar elkaar toe trekken.
Dus alleen Pinky is unhappy....
Dus wat dan te doen, Rosé ook weg of Rosé lekker laten zitten en alleen ander onderkomen voor Pinky.  :CENS
Wat denken jullie?

cosch

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: augustus 27, 2008, 16:52:52 pm »
Ik zou het zeker nog even aankijken. Er is zoveel voor ze veranderd de laatste paar dagen. Geef ze maar even de tijd om te wennen!
Komt waarschijnlijk vanzelf wel goed.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #37 Gepost op: augustus 27, 2008, 16:55:15 pm »
Ik hoop het, Pinky zit inmiddels al aardig bol, zo was ie niet toen ie hier kwam.  :(

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #38 Gepost op: augustus 27, 2008, 18:02:28 pm »
Geef het even de tijd ;) Pinky is nu in iets van 3 dagen 3x verhuisd en dat is elke keer weer wennen. Ze moeten hun draai nog een beetje vinden en zullen een paar daagjes nodig hebben om zichzelf weer te kunnen zijn. Er moet ook even goed duidelijk gemaakt worden hoe de rangorde is en daar zorgen die grasjes wel voor hoor ;)
Ik zou het gewoon zo laten voor zolang er geen bloed vloeit, voor in ieder geval nog een week.

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #39 Gepost op: augustus 27, 2008, 19:30:44 pm »
kan best van de vele veranderingen komen het bol zitten. Van binnen naar buiten, gezeldschap van soortgenoot en parkietjes. Heb je wel plekjes in de voliere waar ze genoeg beschut zijn tegen de wind? Voor een binnen vogel is dat nl een grote overgang. Aangezien ze de komende dagen warm weer voorspellen zou ik het nog even aanzien.

jeannette

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #40 Gepost op: augustus 27, 2008, 21:32:17 pm »
Ik heb ze gezien! Wat een mooie vogeltjes!! Zo te horen ging het weer iets beter. Geef het even de tijd, ze hebben echt wel een weekje nodig om te wennen hoor.

Succes!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #41 Gepost op: augustus 27, 2008, 21:32:39 pm »
Ja, na ze vanavond nog even te hebben gade geslagen denk ik dat ik het weekend nog even aankijk en hoop zeker op mooi weer.
Voor nu zitten ze in de nok beschut en boven het etens gedeelte, plek zat daar de grasjes nu lekker voor het gaas slapen.  ;)
Van de winter gaat er plexiglas voor.

Rosé heeft zijn draai al gevonden en is ook niet zo bang, met het verschonen van het etensplateau kon ik mijn vinger tot onder haar buikje houden, ze stapte nog net niet op!
Dus dat komt zeker goed. :thumsup:
Ik dacht enigzins verbetering te zien in het gedrag van Pinky, zoals mensen die depri zijn hun schouders kunnen laten hangen zo droeg hij zijn vleugels heel laag, puntje lager dan staart, nu heb ik wel foto's van bourkes gezien die ook zo er uit zagen maar ben gewend dat het puntje van de vleugel boven de staart uit prikt.
Maar vanavond leek het er even beter uit te zien en hebben ze zowaar met zijn allen gegeten, zonder de nieuwelingen weg te jagen en denk dat dat Pinky wat meer vertrouwen gaf want ineens zaten zijn vleugels hoger!
Dus ik wacht nog ff op het zonnetje en beslis dan wat het beste is.  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #42 Gepost op: augustus 28, 2008, 00:23:39 am »
goed zo! gun het tijd!  :-*