Auteur Topic: Een vraagje over wieken...  (gelezen 2747 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Een vraagje over wieken...
« Reactie #15 Gepost op: augustus 25, 2008, 10:19:24 am »
als dat hier was moet je dat nog terug kunnen vinden toch?

Citaat van: PM van Ferret

Citaat van: NaOmi_W op Juni 03, 2008, 22:19:26
Hoi,

Ik zag op het forum dat je ook bourke parkieten kweekt, of heb gekweekt. Voor mijn neefje van 11 zijn we op zoek naar een geschikte vogel en ik dacht o.a. aan een bourke. Denk je dat deze vogel een leuke is voor hem om tam te maken? Of vereisen ze strikte aandacht? (...)

Alvast bedankt,
Naomi

Hallo, Naomi,

Een bourke kan zeer zeker geschikt zijn als huisgenoot wanneer ze maar genoeg bewegingsvrijheid krijgen. Ze moeten iedere dag de vleugels kunnen strekken door de kamer als vlucht te gebruiken. Het zijn geen klimmers en geen vliegers.
Een bourke is een rustige vogel die voornamelijk 's morgens en 's avonds aktief is. Door veel aandacht aan de vogel te schenken kan hij ook tam worden. (...) Ze eten speciaal neophema voer maar doen het ook goed op valkparkieten voer. Alleen zorgen de zonnebloempitten bij weinig beweging voor vette vogels dus alleen geven wanneer ze voldoende beweging krijgen. Ook voorzichtig zijn met het geven van groenvoer, niet te veel ivm het darmstelsel.

Groetjes,

Fred

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #16 Gepost op: augustus 25, 2008, 13:23:29 pm »
fred is een goede kweker in mijn ogen! er zal dan wel een kern van waarheid inzitten,
maar ik denk ook dat voor deze vogels verschillende verhalen zijn en verschillende karakters..

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #17 Gepost op: augustus 25, 2008, 13:25:56 pm »
Ik zag idd op internet veel tamme bourkjes, lief hoor maar ik denk dat je dan met gedeeltelijke handopvok moet beginnen dan heb je een beter start, bij deze kreeg ik echt niet het idee dat het ging lukken en al zeker niet dat ik het beestje er plezier mee deed. :(

Dus dan maar geen tam vogeltje.. :cry:
Liever een gelukkig vogeltje, hij krijgt vanavond een maatje, een rose Bourke. Ook een jonkie dus kunnen ze samen opgroeien. Of het een man en vrouw is weet ik niet zeker maar maakt me voorlopig niet uit, als ze maar een soortgenoot hebben, toch?

Pinky zit inmiddels in de voliere en ik dacht dat hij belaagd zou worden door die boefjes van mij maar dat was juist niet zo, ze keken vol ontzag naar die nieuwkomer en bleven voorlopig even uit de buurt.  :)  Ruimte zat!
Pinky vond het uiterst intressant , nog wel eng maar ik zag hem veranderen, soort opluchting en opwinding tegelijk.
Ben benieuwd hoe hij vanavond reageerd op zijn soortgenoot.   :dance:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #18 Gepost op: augustus 25, 2008, 13:29:20 pm »
wat goed!!  :thumsup:
ik ook benieuwd!!  :nailbiting: