Auteur Topic: badderen in drinkwater  (gelezen 6659 keer)

sophieenlasse

• Gast
badderen in drinkwater
« Gepost op: augustus 30, 2008, 11:52:08 am »
Ik ben op zoek naar tips.
Ik heb nu dus 7 aagjes in zo'n gigagrote ferplast kamervolière met drie compartimenten.
Ze krijgen iedere dag schoon drinkwater en echt; zodra ik me omdraai liggen ze in hun drinkbakjes te badderen.
Alle 7.........drijfnat tongue2. Ik gun ze best hun badmomenten hoor, maar het zou zo fijn zijn als hun drinkwater wat langer schoon bleef. En dat hun kooi niet iedere keer omgetoverd wordt in een natte bende van water en zand. En zaadjes natuurlijk want die ene keert consequent haar voerbakje om als de favoriete zaadjes uit de bovenste laag op zijn.
Zijn er geen drinkbakjes te krijgen, die zo gemaakt zijn dat het geen optie is om er gelijk in rond te zwemmen? O ja kleine bakjes maakt geen verschil; ze vinden wel een manier om er toch in te badderen :CENS.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: badderen in drinkwater
« Reactie #1 Gepost op: augustus 30, 2008, 12:02:20 pm »
Ja een soort silo, daar zitten alleen een paar kleine gaatjes in  ;)
Passen ze echt niet in hoor  :)

arnootje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 30, 2008, 12:06:46 pm »
of een drinknippel, deze zijn er ook speciaal voor vogels. Er zijn ook mensen zie gewoon konijndrinknippels gebruiken voor hun vogels werk heel erg goed, en geen rotzooi. :thumsup:

En dan kan je nog altijd 1 keer in de week een badschaaltje plaatsen.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: augustus 30, 2008, 16:31:52 pm »
ik gebruik ook van die drinkflesjes voor knaagdieren, ideaal  :thumsup:

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #4 Gepost op: augustus 30, 2008, 16:53:50 pm »
Is het nu echt zo'n groot bezwaar, dat de vogel uit het badwater drink of badderd in zijn drinkwater??,als je elke dag het waterbakje goed schoonmaakt en vers water geef.
Ik doe hier nooit anders .

Henk

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: augustus 30, 2008, 16:56:27 pm »
De grasjes deden het hier ook en soms zag ik bij het verschonen ook een poepje er in zitten... Sja, ze zijn er nooit dood van gegaan ;) Zo heel erg vind ik het zelf niet...

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: augustus 30, 2008, 18:08:39 pm »
Agaatjes badderen graag en veel en vogels moeten die gelegenheid ook hebben.

Hier hebben ze maar 1 rvs bakje, voor wassen en drinken en iedere dag krijgen ze een schoon bakje ( of aan het einde van de dag als dit nodig is ) en het gaat perfect.

Ze hadden ooit 2 bakjes per koppel, een badje en drinkbakje, ze dronken uit het badje en wasten zich in het kleinere drinkbakje  :CENS ;D

En ja, het kan een zooi worden, natte houtsnippers haal ik er uit en ik moet alles droog maken, maja niet laten wassen vind ik zelf geen optie.  ???
« Laatst bewerkt op: augustus 30, 2008, 18:24:45 pm door Janina »

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #7 Gepost op: augustus 30, 2008, 18:17:08 pm »
de Pyrrhura's douchen hier ook graag, en ondanks dat ik op de kooi 1 grote waterbak heb staan voor ze, gaan ze toch liever in die andere 2 kleinere.
ik kan me er eerlijk gezegd niet aan ergeren, ik geniet er juist van als ze lekker aan het badderen zijn.

maar heb je maar 1 drink bakje dan voor 7 vogels?
of 1 grote?
anders meerdere ophangen, daar zullen ze ook in gaan wassen, maar dan verspreid het vuil zich een beetje ;) :)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #8 Gepost op: augustus 31, 2008, 02:15:35 am »
Zijn er geen drinkbakjes te krijgen, die zo gemaakt zijn dat het geen optie is om er gelijk in rond te zwemmen? O ja kleine bakjes maakt geen verschil; ze vinden wel een manier om er toch in te badderen :CENS.

Ja hoor zat soorten, met alleen een tuitje of nippel, en dan de bad schaal of bak om te badderen. En die regelmatig lekker verversen dus want je kan ze niet verbieden er ook een slokje uit te nemen.  ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #9 Gepost op: augustus 31, 2008, 02:17:09 am »
deze dus bijv;

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #10 Gepost op: augustus 31, 2008, 08:14:18 am »
ik zat net aan zo'n ding te denken, heb jij er al een foto van geplaatst :)
maar die zijn inderdaad ideaal tegen vies water :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: augustus 31, 2008, 08:41:31 am »
Maar hoe doen jullie dat dan ( die zulke drinkflesjes gebruiken ) met wassen?

Wassen jullie de vogels dan zelf iedere dag, of...?

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #12 Gepost op: augustus 31, 2008, 09:17:41 am »
Er hangt ook een badje aan de voliere hier. En ik moet zeggen, de grasjes drinken uiteraard ook wel uit het badje, maar voornamelijk uit de fonteintjes.
Verder maken ze maar zelden gebruik van het badje.. ze worden wel regelmatig even gesproeid met de plantenspuit.

cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: augustus 31, 2008, 10:11:19 am »
Coco baddert ook altijd in hun drinkwater. Ik heb er geen problemen mee. Ben allang blij dat hij dat uit zichzelf doet aangezien hij een enorme hekel heeft aan douchen. Dus ik laat em maar lekker met water spelen!

sophieenlasse

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: augustus 31, 2008, 10:23:03 am »
Hoi allemaal,

Bedankt voor alle tips en suggesties.
Mijn kooi heeft drie compartimenten. Twee daarvan bevatten elk een koppel en in het derde compartiment zitten drie jonge vogels. Vanzelfsprekend staat in elk compartiment een drinkbakje. Ze hoeven echt niet met 7 vogels 1 bakje te delen ;D.
Het drinkflesje op de foto lijkt mij een prima oplossing. Ik kende ze wel, maar ik heb er gewoon niet aan gedacht.
En 1x per week badderen in een schaal is vast voldoende. Zo vies zijn ze niet. Ik gun ze hun badje echt wel, maar die kooi is gewoon erg groot met twee enorme bodemplaten. En iedere dag die platen verschonen is teveel van het goede.