Auteur Topic: parkieten van Henk  (gelezen 17657 keer)

Offline Henk

• Net geringd
  • Geslacht: Man
parkieten van Henk
« Gepost op: september 03, 2008, 15:51:37 pm »
een aantal foto's van mijn vogeltjes

nog een paar foto's van o.a de jonge grasparkietjes en van de catharina's die ik van Dianne voor mijn verjaardag heb gekregen  :-[

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: parkieten van Henk
« Reactie #1 Gepost op: september 03, 2008, 16:12:47 pm »
Wat een bont geheel zeg!  :thumsup:

Zitten een aantal hele mooie bij  :hart: 

En die grijze/zilvere catha!  :thumsup: :hart: Die kleurslag wil ik ook nog wel!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2008, 16:15:40 pm »
Hele mooie foto's van je prachtige vogeltjes Henk  :hart:

Offline Henk

• Net geringd
« Reactie #3 Gepost op: september 03, 2008, 16:22:41 pm »
dank je NaomiW ben zo vrij geweest om ook even snel bij jouw vogeltjes gekeken en ik kan het zelfde tegen jou gaan zeggen jij hebt ook hele mooie vogeltjes!! die zilver is een turqoise (df) grijsvleugel (ef) popje
« Laatst bewerkt op: september 03, 2008, 16:25:17 pm door henk »

Offline Henk

• Net geringd
« Reactie #4 Gepost op: september 03, 2008, 16:23:50 pm »
Hele mooie foto's van je prachtige vogeltjes Henk  :hart:
thnx Dianne... mjah jij kan ook niet anders zeggen he, aangezien ik er ook een aantal van jou heb gekregen  ;) :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: september 03, 2008, 16:24:27 pm »
thnx  :-[

Flemmy (de ino catha) krijgt weer veertjes op dr koppie  :thumsup: Eindelijk een dame met een wat vollere kop met veren :)

Offline Henk

• Net geringd
« Reactie #6 Gepost op: september 03, 2008, 16:29:21 pm »
thnx  :-[

Flemmy (de ino catha) krijgt weer veertjes op dr koppie  :thumsup: Eindelijk een dame met een wat vollere kop met veren :)
dat ziet er veel beter uit dan zo'n (half) kaal koppie  :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: september 03, 2008, 16:33:51 pm »
:) al ziet ze er verder wel erg schattig uit hoor  :-[  ze bijt alleen een beetje veel en hard...  :nailbiting:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: september 03, 2008, 16:36:09 pm »
:) al ziet ze er verder wel erg schattig uit hoor  :-[  ze bijt alleen een beetje veel en hard...  :nailbiting:

Aha, dus catha's bijten wel! Henk heeft ze pas gekregen voor zijn verjaardag. Ze moesten nodig de nagels geknipt hebben. Heb mijn vingers er letterlijk en figuurlijk voor opgeoffert!  :angry: Ze zouden zo lief zijn en niet bijten, ik weet inmiddels dat ze wel degelijk kunnen bijten!  :-X

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: september 03, 2008, 16:39:18 pm »
Dat is dus precies waar ik ook achter ben gekomen!  :-X
Ik vind het superbeestjes hoor, maar wel jammer van dat bijten wat ze niet zouden doen. Denk dat ze van een nieuwere, opstandige, generatie zijn  :CENS

Nageltjes moet ik ook gaan knippen  :nailbiting: Al wil ik eerst eens zo'n slijtstok proberen, pirdy perch ofzoiets, heb al een zandhuls geprobeerd, maar die viel van het stokje af...

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: september 03, 2008, 16:42:21 pm »
Koop dan een zo'n dik mogelijke slijtstok anders heeft het weinig zin  ;) minimaal een maat dikker dan je normaal als zitstok zou gebruiken dus. En ergens neer hangen waar ze hem wel moeten gebruiken bv bij de voerbak, maar waar ze niet de hele dag op zitten, das namelijk niet zo goed voor hun voet/pootzooltjes.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #11 Gepost op: september 03, 2008, 16:44:48 pm »
Aha, dus catha's bijten wel! Henk heeft ze pas gekregen voor zijn verjaardag. Ze moesten nodig de nagels geknipt hebben. Heb mijn vingers er letterlijk en figuurlijk voor opgeoffert!  :angry: Ze zouden zo lief zijn en niet bijten, ik weet inmiddels dat ze wel degelijk kunnen bijten!  :-X
dat knippen vind ik een ramp bij catharina's. De nagelsgroeien snel en direct naar binnen. Als je ze dan wilt knippen lijkt het wel op de pootjes verkrampen, zo knijpen ze met de tenen.
Heb pas weer alles nagelopen maar die nagels vind ik een echt nadeel van de catharina's

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: september 03, 2008, 16:46:14 pm »
Heb hier 3 plastic stokjes, 1 hoort bij de kooi als 'landingstok' en 2 van die halve. De rest is allemaal klim- en klauwtergerei, naast de 3 wilgenstokjes die in de hoeken zitten. Maar ondanks al het klimmen op de niet-houten dingen, slijten ze niet... 1 halve stok gebruiken ze voornamelijk voor de nacht of om op te rusten, zal dan de andere vervangen, daar zitten ze ook vaak te rommelen.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #13 Gepost op: september 03, 2008, 16:46:48 pm »
Hele mooie vogels en foto's, vooral die jonge parkietjes, wat zitten daar een mooie bij!
Deze is net een tweeling;  :)

Mooi uitzicht voor ze in de voliere, zo het weiland in, super! Dat kan ik ze helaas niet bieden in de stad.  :(
Maarja straks buiten vlucht boven het water is ook leuk.  ;)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #14 Gepost op: september 03, 2008, 16:47:17 pm »
dat knippen vind ik een ramp bij catharina's. De nagelsgroeien snel en direct naar binnen. Als je ze dan wilt knippen lijkt het wel op de pootjes verkrampen, zo knijpen ze met de tenen.
Heb pas weer alles nagelopen maar die nagels vind ik een echt nadeel van de catharina's

Ook dat viel ons onmiddelijk op dat ze die pootjes echt helemaal in elkaar trekken tot vuistjes!  :o De "knokkeltjes" werden helemaal wit! Maar we hadden het samen eigenlijk vrij snel voor elkaar al beten er 2 van de 6 enorm hard, vooral de laatste die heb ik in Henks hand gedrukt zo van die hou je maar lekker zelf vast  tongue2