Auteur Topic: parkieten van Henk  (gelezen 17664 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: parkieten van Henk
« Reactie #45 Gepost op: maart 18, 2009, 08:18:20 am »
Mooie vogels Henk. En wat een prachtig uitzicht hebben ze over het weiland! :hart:

Offline Henk

• Net geringd
  • Geslacht: Man
« Reactie #46 Gepost op: maart 18, 2009, 10:11:55 am »
Mooie vogels Henk. En wat een prachtig uitzicht hebben ze over het weiland! :hart:
dank je wel  :-[ ja wat het uitzicht betreft, konden ze het geloof ik inderdaad slechter treffen ;)

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
    • Website van Angel_Devil
« Reactie #47 Gepost op: maart 19, 2009, 10:45:22 am »
WOW, Wat een mooie foto's van een stel prachtige vogels zeg  :thumsup: :thumsup:

Heel leuk om ze zo allemaal bij elkaar te zien!

Ik wil ook graag een buitenvoliere  :dance:

Zisha

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: maart 19, 2009, 12:31:16 pm »
wat een mooie valkjes heb je erbij gekregen :thumsup:

Offline Henk

• Net geringd
« Reactie #49 Gepost op: maart 19, 2009, 18:10:21 pm »
thnx!! maar wees wel gewaarschuwd met een buitenvoliere, want 2 jaar geleden zaten hier binnen in een kooitje maar 2 grasjes en nu zitten hier in totaal binnen en buiten inmiddels al 29 grasjes, 6 catha's, 24 valkjes en 2 chinese dwergkwarteltjes... dus voor je er erg in hebt, heb je er 61 :whistling:

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #50 Gepost op: maart 20, 2009, 10:52:25 am »
thnx!! maar wees wel gewaarschuwd met een buitenvoliere, want 2 jaar geleden zaten hier binnen in een kooitje maar 2 grasjes en nu zitten hier in totaal binnen en buiten inmiddels al 29 grasjes, 6 catha's, 24 valkjes en 2 chinese dwergkwarteltjes... dus voor je er erg in hebt, heb je er 61 :whistling:

hahaha, maar dat vind ik helemaal niet erg  :thumsup:

Maar even een vraagje; Wordt je niet gek van de herrie ?
Of zijn jou vogels buiten vrij rustig?
Daar ben ik dus bang voor ivm mijn buren....

En hoe doen jou catharina's het samen? gaat dat goed?

Offline Henk

• Net geringd
« Reactie #51 Gepost op: maart 20, 2009, 11:32:58 am »

hahaha, maar dat vind ik helemaal niet erg  :thumsup:

Maar even een vraagje; Wordt je niet gek van de herrie ?
Of zijn jou vogels buiten vrij rustig?
Daar ben ik dus bang voor ivm mijn buren....

En hoe doen jou catharina's het samen? gaat dat goed?

Herrie?? :seestars: ??? ik vind het wel gezellig klinken tjah ze brabbelen, kwetteren en fluiten er op los maar ik vind dat dus zelf absoluut niet storend, ik denk dat het er meer aan ligt, hoe snel jouw buren geirriteerd raken door iets... en de ene vogel is de andere niet.

Wanneer jij nu vogels in huis hebt en die maken ook "herrie" zou jij jouw buren eens kunnen vragen om langs te komen en hun vertellen, dat je graag een buitenvoliere wil en vragen of zij dan die geluiden zouden kunnen waarderen of niet...
ik weet niet watvoor vogels jij wil maar er zijn ook een aantal soorten die wel bekend staan als schreeuwers... tjah die moet je dan niet buiten gaan zetten  ;)

ik heb alles bijelkaar zitten en dat gaat erg goed! oke er is wel eens een onenigheidje mjah dat is niet noemenswaardig, ook de catharina's kunnen het erg goed vinden met elkaar het is net 1 grote blije familie ze zitten eigenlijk altijd met zn zessen naast elkaar en knuffelen elkaar allemaal...

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
« Reactie #52 Gepost op: maart 20, 2009, 11:44:53 am »
Herrie?? :seestars: ??? ik vind het wel gezellig klinken tjah ze brabbelen, kwetteren en fluiten er op los maar ik vind dat dus zelf absoluut niet storend, ik denk dat het er meer aan ligt, hoe snel jouw buren geirriteerd raken door iets... en de ene vogel is de andere niet.

Wanneer jij nu vogels in huis hebt en die maken ook "herrie" zou jij jouw buren eens kunnen vragen om langs te komen en hun vertellen, dat je graag een buitenvoliere wil en vragen of zij dan die geluiden zouden kunnen waarderen of niet...
ik weet niet watvoor vogels jij wil maar er zijn ook een aantal soorten die wel bekend staan als schreeuwers... tjah die moet je dan niet buiten gaan zetten  ;)

ik heb alles bijelkaar zitten en dat gaat erg goed! oke er is wel eens een onenigheidje mjah dat is niet noemenswaardig, ook de catharina's kunnen het erg goed vinden met elkaar het is net 1 grote blije familie ze zitten eigenlijk altijd met zn zessen naast elkaar en knuffelen elkaar allemaal...

Bedankt voor je snelle reactie!

Stel dat ik een buitenvoliere aanschaf zou ik daar graag catharina's en parkieten in zetten denk ik!
Al worden het er natuurlijk al heel snel meer  :CENS

Ik zal het binnenkort eens bekend maken bij mijn buurtjes, en dan maar zien hoe ze erover denken!
Ik wil ze namelijk niet tot last zijn.
Al vonden ze kennels in mijn tuin ook geen probleem  :)

Ik ga er zelf ook in ieder geval heel goed over nadenken.

(Stiekem heb ik heel mijn tuin achterin al ingericht met een voliere) Ik heb er zo'n geschikte plek voor....

Miriam

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: maart 23, 2009, 08:54:10 am »
Tja wij hebben dan valkparkieten, grasparkieten en roodruggen en zijn niet zo vogelkoopziek als Henk :P maar toch ook een aardig stapeltje onderhand en alle buren vinden het juist gezellig ;) Een aantal buurtjes komen geregeld eens kijken of zeggen dat ze bij het opstaan altijd evenuit het slaapkamerraam naar onze vogels kijken.. dus zo kan het ook  :thumsup:
Ik denk dat Henk verder weinig te vertellen heeft over burenproblemenw at vogels betreft of hij moet wel zeurburen met goede oren hebben  tongue2 ;D

Offline Henk

• Net geringd
« Reactie #54 Gepost op: maart 23, 2009, 09:29:38 am »
Tja wij hebben dan valkparkieten, grasparkieten en roodruggen en zijn niet zo vogelkoopziek als Henk :P maar toch ook een aardig stapeltje onderhand en alle buren vinden het juist gezellig ;) Een aantal buurtjes komen geregeld eens kijken of zeggen dat ze bij het opstaan altijd evenuit het slaapkamerraam naar onze vogels kijken.. dus zo kan het ook  :thumsup:
Ik denk dat Henk verder weinig te vertellen heeft over burenproblemenw at vogels betreft of hij moet wel zeurburen met goede oren hebben  tongue2 ;D

LOL Miriam, jullie hebben het dan ook erg getroffen met de buren maar die mazzel zal niet elke vogelliefhebber hebben...

en inderdaad mijn buren horen de vogels eigenlijk niet... (wonen 200 meter verderop ;)) gelukkig heb ik een rijke fantasie  tongue2

koopziek??? :cry: wie ikkuh??? :angel: (en nog altijd liever een gat in mijn hand, dan helemaal géén hand!!  ;D )

Miriam

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: maart 23, 2009, 12:48:35 pm »
Zoals je weet hadden we  het in het vorige huis dus totaal niet getroffen met de buren, dus ik weet beide extremen. Ben blij dat ik nu dus goed zit wat dat betreft ;)

Maar goed jij zou wel papegaaien kunnen gaan kweken met de afstanden tussen de buren, dan pas heb je kans dat ze eens iets horen.. (hmm ooit als we een huisje buiten hebben over een jaar of wat.. van die prachtige kakatoes of zo *zucht* tja een mens moet wat te dromen houden he :P  :))

Offline Henk

• Net geringd
« Reactie #56 Gepost op: september 16, 2010, 16:28:31 pm »
Sinds 2,5 weken heb ik weer een "paar" nieuwe aanwinsten.

Ze zijn nu een beetje gewend en daarom heb ik geprobeerd wat foto's te maken.
Mijn excusses voor de niet al te beste kwaliteit van de foto's maar die tralies maken het zo goed als onmogelijk, om mooie scherpe foto's te maken.

Wegens omstandigeheden, kon die kweker zijn vogels niet meer houden, daarom heb ik tegen beter weten in, een koppel meegenomen met 2 jongen van 3 weken :nailbiting: zag het eerlijk gezegd niet zitten en wou ze ook niet meenemen....na 3 kwartier dubben toch maar gedaan eneenmaal in de kattenreiskooitjes die ik gebruik voor het vervoeren, hoorde ik de ouders voeren  :thumsup: eenmaal thuis, in een broedkooi gestopt, gingen ze gewoon verder, in eerste instantie wou ik dit koppel niet zelf gaan houden maar jullie begrijpen, deze 2 gaan NIET weg!! Hier foto's van het koppel en de 2 jongen

Opaline bronze fallow/ witmasker X cinnamon opaline/bronze fallow witmasker

cinnamon opaline geelwang bronze fallow X cinnamon opaline geelwang bronze fallow

cinnamon opaline geelwang/bont X cinnamon opaline geelwang bont

dominant pastel ef /witmasker X dominant pastel ef/ witmasker

rechtsachteraan de pop

een jong van 2009 van dit koppel

dominant pastel ef

dominant pastel ef witmasker X dominant pastel ef BleekmaskerWitmasker

alles bijelkaar

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #57 Gepost op: september 16, 2010, 18:32:10 pm »