Hallo,
Ik heb twee valkparkieten, die niet langer bij elkaar kunnen, ze mogen elkaar gewoon niet. Eén zal er dus wegmoeten. Ik weet nog niet helemaal welke, ze zijn namelijk allebei erg lief. De ene (Leo) gaat veel sneller op onderzoek uit, de andere (Karel) zit gewoon graag te zitten. Lijkt soms ook wel zielig, maar ik denk dat dat vooral komt omdat Leo hem niet echt met rust laat. Ze zitten bijv. bijna nooit samen op één stok. Leo kan Karel gemeen in z'n poten bijten als hij bijv. wil dat Karel niet bij hem in de buurt zit. Ik heb zelfs één keer kleine bloedplekjes in de kooi gehad. Leo zal ik dus wel willen houden omdat hij parmantiger is (en mooier qua uiterlijk, maar dat is niet het belangrijkste), Karel zal ik wel willen houden omdat hij lekker rustig is, rustig bij me kan zitten en heerlijk op z'n speelplaatsje kan zitten.
Nu de eigenlijke vraag. Ik wil eigenlijk al langer heel graag een pyrrhura. Maar mijn vraag is zou die bij de valkparkiet in de kooi kunnen? Twee kooien in onze kamer is namelijk nog even geen optie.
Ik weet dat arnootje pyrrhurra's kweekt, ik woon in de buurt van Gouda, weet iemand daar in de buurt ook een pyrrhura kweker?