Auteur Topic: Dilemma  (gelezen 9278 keer)

Juultje08

• Gast
Dilemma
« Gepost op: oktober 06, 2008, 18:17:03 pm »
Ok, ik zit met een probleem. Hoop dat jullie me kunnen helpen om knopen te hakken. T volgende, ik denk er over om voor Juul een maatje te zoeken, liefst een jonge vogel die met de hand is grootgebracht. T beste is natuurlijk een 2e halsband maar ik heb niet veel kunnen vinden over kwekers die ze ook aan de handen laten wennen en dus als baby al tam maken.  Verder wil ik graag ook voor mijn kids een leuk vogelvriendje (uiteraard is of zijn dat natuurlijk ook mijn vogels maar zover zij kunnen mogen ze mee verzorgen). En dan komt er nog een wens voor mijzelf bij. Ik zou dolgraag meemaken om zelf een nestje vogels te zien opgroeien  :-[.

Nogal een verlanglijstje dus... goed, keuze's maken en proberen om aan alle wensen te voorzien. Daar komt dan nog iets bij. Afgelopen zaterdag is er hier bij de dierenwinkel een koppeltje grasparkietjes van ongeveer 1 jaar te koop gezet. De vogels komen bij een autistisch meisje vandaan dat uit huis is geplaatst. vogels mochten niet mee en moeder wil er niet meer voor zorgen, dus vogels met kooi en al aldaar afgeleverd

Aiiii...  :seestars: mijn hersens maken overuren. Voor de kinderen leuke vogels maar niet tam. Geen paniek als je de kooi in komt met je handen maar op de hand komen ze niet. Voelen jullie m al?  :-[ leuk voor de kids, wie weet volgend jaar een nestje? t zou kunnen natuurlijk. En dan van de zomer in een buitenvolliere op t balkon. Op die manier kom ik al een heel eind met mijn/ons verlanglijstje.

Er gaat zowiezo een grotere kooi voor Juul komen waar ruimte is voor een kameraadje. Grasparkieten lijken me niet echt geschikt om bij haar te plaatsen ( hoewel ik voldoende filmpjes op youtube heb gezien waar t zelfs heel goed ging).

Jullie mogen allemaal hardop meedenken hoor  ;). Kom er in mijn uppie gewoo niet uit.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Dilemma
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2008, 18:40:52 pm »
ik zou geen grasjes doen, zeker niet als het een al bestaand koppel is,
en al;s ze dan OOK nog niet handtam zijn!

ik blijf bij mijn valkje verhaal, maar voor juultje liever nog een halsbandje natuurlijk!
maar mijn valkje verhaal heb ik ergens gepost.. weet niet meer waar.. maar was ook voor jou dacht ik :CENS

Maar goe..
om jou toerend hoofd rust te geven, ik ken het probleem ;), of een poging tot rust,

ik raad ABSOLUUT JOU AF om die grasjes te nemen,

ze zijn niet tam, niet jong meer, dus geen begin statia meer die je naar je hand kan zetten,
ook omdat het niet helemaal is wat jij wilt, en dan? ga je dan over een paar maanden een volgende vogel aanschaffen die
dan misschien wel aan alles voldoet? dan zit je dus al met 4 vogels, waarvan 1 je hart steelt, omdat die wel alles kan en mag en toe laat..
snap je me? ik probeer je niet de les te lezen, maar meer te bevestigen waar je zelf ook al over gedacht heb ;)

Beter wachten op het juiste vogeltje, als er nu iets van proberen te maken!
Ik moest ook geduldig zijn, en moet je zien wat voor een schat ik er nu voor terug heb!
Als ik ongeduldig had geweest, had ik waarschijnlijk iets wat het NET NIET is, en dan ben je toch nog steeds op zoek..
succes :-*

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2008, 19:31:24 pm »
Ben het met Nic eens, buiten dat zijn vogels die niet tam zijn voor je kids ook weinig lol aan.
Als het voor het tamme is en toch in veilige grootte om samen te kunnen met Juul is een valk idd de beste optie.
Is het om een soulmaatje voor Juul te  doen, dan bij het zelfde soort blijven.  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2008, 19:58:05 pm »
wat een dilemma zeg

ik geloof dat "jip" een adres kent van een halsband kweker , hier in belgie zijn er ook een paar , kweenie of het heel ver rijden is voor jou ?

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: oktober 06, 2008, 20:00:38 pm »
Als je toch de wens hebt van een nestje, zou je het beste gewoon een halsband er bij zetten. Mocht je later nog een ander soort willen, kun je altijd nog die keuze maken.

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 06, 2008, 22:11:29 pm »
Mijn 2 halsbanden zitten bij de 4 valken in de kooi ...

Ik heb mijn eerste halsband als jong bij een volwassen valkparkiet gezet ... dat ging/gaat goed ..
De rest is er steeds zo druppelsgewijs bijgekomen , en allemaal andere vogels gewend , dus geen problemen ...
IK durf niet te zeggen wat een oudere halsband met een jonge valkparkiet zou doen  :CENS
Is Juultje andere vogels gewend ?

Al met al zou ik dus voor nog een halsband gaan ... of een andere grotere parkiet ...

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #6 Gepost op: oktober 06, 2008, 22:41:53 pm »
Ik neem aan dat Juultje een dame is vanwege de naam, maar zouden 2 popjes gaan?...

http://link.marktplaats.nl/198312218

-----------------------------------

Wij hebben een Super tamme Halsbandparkiet (een poppetje, groen) te koop, ze is 2 jaar oud.

Zij is erg lief en tam, zoals zelf in/uit haar kooi. Zit graag op je schouder, en geeft kusjes. Je kan haar strelen en aaien. Ze drink ook graag met je mee, uit je glas of kopje.

Fluiten doet ze pas echt als ze op haar gemak is, en soms kleine stukjes, soms hele concerten.

Haar liefste bezigheid is het uitpluisen van een kartonnen doosje in haar kooitje, hiet kan ze uren zoet mee zijn.

En s'avonds een doekje over haar kooi en je hoort haar niet meer.

We willen graag een goed tehuis voor haar bij mensen die haar aandacht kunnen geven. Bij ons schiet de aandacht er vaak bij in, en aandacht heeft ze toch wel nodig.

Uiteraard mag je komen kijken om te zien hoe (tam) ze is !

Haar kooi is evt ook te koop. Deze kooi is pas een paar maanden oud, nieuwprijs € 259,--. Hieronder de specificaties. Jackie haar speeltjes (waarde circa € 40,--) krijgt u er natuurlijk bij.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: oktober 06, 2008, 22:52:25 pm »
dat zou nog eens een fijne oplossing kunnen zijn ,ik duim nu al voor goede afloop  :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #8 Gepost op: oktober 06, 2008, 22:53:37 pm »
 :) om het makkelijker te maken...

http://link.marktplaats.nl/194756822

krijgt zwarte rand, waarschijnlijk man dus...
Beide zijn te koop met kooi, is dat ook gelijk opgelost.  ;)

----------------------------------------------------------

Te koop
Supper tamme halsbandparkie Met kooi.. Maart 2008.
word een dna onderzoek gedaan.

Krijgt een zwarte rand om zijn hals.
De vogel is super tam.
Eet pallets en gewoon papegaaienvoer. Lust graag fruit.
Eet goed uit de hand,.
Kom goed op je hand zitten is, zit graag op je schouder.
De vogel is een jong van dit jaar van begin maart.
Is geen bijter en geen schreewer.
Alle speeltjes zitten er bij, eveneens als het voer, eivoer en de beukensnippers
waarom ik hem weg doe is, ik heb een voorliefde voor dieren en een van mijn wensen waren om een papegaai/ groot soort partkiet met de hand op te voeren.
en dat is me goed gelukt. daarom mag ie weg.
voor meer foto's mailt u maar.

Juultje08

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: oktober 07, 2008, 09:55:04 am »
:) om het makkelijker te maken...

----------------------------------------------------------

Te koop
Supper tamme halsbandparkie Met kooi.. Maart 2008.
word een dna onderzoek gedaan.

Krijgt een zwarte rand om zijn hals.
De vogel is super tam.
Eet pallets en gewoon papegaaienvoer. Lust graag fruit.
Eet goed uit de hand,.
Kom goed op je hand zitten is, zit graag op je schouder.
De vogel is een jong van dit jaar van begin maart.
Is geen bijter en geen schreewer.
Alle speeltjes zitten er bij, eveneens als het voer, eivoer en de beukensnipper

etc etc...  Euh..  :-[ heb net even gebeld met de eigenaar en heb afgesproken dat ik mijn gegevens naar haar mail. Puk mag met kooi en al weg voor 200 euro en ze wil m zelfs vasthouden tot ik t geld bij elkaar heb....

Tja, bijna rond geloof ik he?  ;D Juul een maatje, Puk is katten, honden en kinderen gewend bijt niet en is rustig en zit zelfs bij de grasparkieten in de volliere. Lijkt me geen slechte deal of wel?????

Groetjes Belinda

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: oktober 07, 2008, 09:56:49 am »
 :dance: wat leuk dat er een maatje is gevonden voor Juul !!

Hoe lang gaat het dan nog duren eer die er is?

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #11 Gepost op: oktober 07, 2008, 09:57:32 am »
Echt!?  :dance: :dance: :a036: :a036:
Wat leuk, ben blij dat ik ff gezocht heb voor je!  ;)

Juultje08

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: oktober 07, 2008, 10:08:28 am »
Echt!?  :dance: :dance: :a036: :a036:
Wat leuk, ben blij dat ik ff gezocht heb voor je!  ;)

Is nog niet helemaal rond maar alvast thanks Nicky  :-*

jet

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: oktober 07, 2008, 10:55:12 am »
wat leuk  :dance: :dance: :dance: :-*

twan111

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: oktober 07, 2008, 13:12:20 pm »
let er op een jonge halsband man van dit jaar heeft of krijgt nu nog geen zwarte band om nek
als hij dawel heeft gaat het om een oudere vogel.
dit is ook niet erg maar het is zeker geen vogel van dit jaar.
gr twan :thumsup: