Auteur Topic: valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd  (gelezen 30345 keer)

dotty

• Gast
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #15 Gepost op: november 25, 2008, 22:28:12 pm »
Als je teveel pap geeft, kan de krop uitrekken. Als die is uitgerekt kan die zich heel moeilijk legen. Vandaar vaak kleine beetjes ;)
Als ik de 10% aanhoud dus 0.1 ml, zie je amper dat er iets in de krop zit??????????? ??? ???
« Laatst bewerkt op: november 25, 2008, 22:31:18 pm door dotty »

dotty

• Gast
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #16 Gepost op: november 26, 2008, 07:48:38 am »
goeie morgen alllemaal  ;)
Ik heb vanmorgen mijn valkjes weer gewogen, geen gram aangekomen!
Ze wegen net als gisteren 10 en 18 gram.
Help ik weet het echt niet meer!!!! :(

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #17 Gepost op: november 26, 2008, 11:36:58 am »
Als ik jonge vogels groot breng met de hand, probeer ik vaak een vast voedingsschema aan te houden. Echter als ze nog heel klein zijn wijk ik er vaak van af. Voor mij is het belangrijkste dat oa de krop leeg is. Is deze leeg dan krijgen ze voeding. Heb er wel vogeltjes gehad waarbij ik eerst om het uur voerde. Dan kijk ik of de hoeveelheid voeding meer kan worden, zodat je langzamerhand richting tijden van om de 3 tot 4 uur kunt. Op voorwaarde dat het niet meer dan 10% lichaamsgewicht is. Vooral als de vogels nog heel jong zijn ben ik voorzichtig, maar ik kan me dit ook veroorloven omdat ik altijd thuis ben. Heb je ook een lamp/verwarming bij de vogels?

jeannette

dotty

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: november 26, 2008, 11:45:29 am »
hoi, ik heb een warmte lamp erboven hangen, het is 30 graden. ;)

dotty

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: november 26, 2008, 11:46:42 am »

Als ik de 10% aanhoud dus 0.1 ml, zie je amper dat er iets in de krop zit??????????? ??? ???

De krop is helemaal niet opgezwollen met 0.1 ml, dit is een druppeltje.
Ik geef 0.3 ml, en de krop is na 2 a 3 uur leeg
« Laatst bewerkt op: november 26, 2008, 11:48:49 am door dotty »

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #20 Gepost op: november 26, 2008, 11:48:14 am »
ik lette nooit zo op het gewicht t.o.v. de hoeveelheid voer.
Ik deed het op gevoel door naar de krop te kijken. Als je niets ziet qua de krop dan vraag ik me af of het genoeg is?
Bij mij kregen ze de kropjes vol.

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #21 Gepost op: november 26, 2008, 11:48:24 am »
kleine kropjes gaat ook nog niet zoveel in en de zwaarste mag al bijna 0,2 hebben  ;)

jeannette

dotty

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: november 26, 2008, 11:50:02 am »
ik lette nooit zo op het gewicht t.o.v. de hoeveelheid voer.
Ik deed het op gevoel door naar de krop te kijken. Als je niets ziet qua de krop dan vraag ik me af of het genoeg is?
Bij mij kregen ze de kropjes vol.

Dat doe ik dus ook!!!!!!!!!!
Ik let wel op dat er niet teveel in zit. ;)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #23 Gepost op: november 26, 2008, 11:50:31 am »
kleine kropjes gaat ook nog niet zoveel in
maar ook die kleine beetjes hoor je te zien in de krop  ;)

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #24 Gepost op: november 26, 2008, 11:50:41 am »
ik deed het eerder ook op gevoel, maar als je het nog niet eerder gedaan hebt, is het wel moeilijk om de juiste kropspanning ( druk me een beetje ongelukkig uit) aan te voelen, zodat je niet teveel voert.

jeannette

dotty

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: november 26, 2008, 11:53:37 am »
Als ik kijk naar de foto's op de volgende link, dan vul ik de krop nog niet eens zo vol.
http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm

Ik ben wel blij met alle tips, want dit is voor mij de eerste keer dat ik ze zelf moet voeden. :-* :a036: ;)

dotty

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: november 26, 2008, 11:58:39 am »
Ik zie dat het weer etenstijd is voor de 2 valkjes, dus tot later!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :bye: :bye:

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Welkom op de site
« Reactie #27 Gepost op: november 26, 2008, 17:53:50 pm »
en hoe gaat het met je valkparkieten

dotty

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: november 26, 2008, 21:00:02 pm »
 :help:
Ik heb ze vandaag om de 2 uur gevoerd, en heb ze net nog eens gewogen; precies hetzelfde als vanmorgen en ook als gisterenmorgen.
De kleinste weigerd het snaveltje te openen en is ook erg zwak, kan amper zijn kopje optillen.
De grootste schreeuwd alles bij elkaar tijdens het voeren en is ook in staat om het kopje op te tillen, als ik vind dat de krop vol genoeg is schreewd hij alsof zijn leven er vanaf hangt. :(
Voor de grootste ben ik niet zo bang, maar de kleinste; dat gaat niet goed zo!!!!!!!! :cry:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #29 Gepost op: november 26, 2008, 21:01:51 pm »
Heel sneu, maar je doet er alles aan zo te horen. Meer dan je best kan je niet doen. :(