Auteur Topic: valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd  (gelezen 30461 keer)

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #45 Gepost op: november 27, 2008, 11:40:42 am »
zoals ik lees, heb je je er al genoeg in verdiept en ook genoeg spullen in huis (bv de houtkrullen  :a036: ) Het zal verder afwachten zijn. Het belangrijkst is toch dat de krop 's morgens leeg is. Hoop dat alles goed gaat, aan je inzet ligt het niet  :thumsup:

jeannette

Offline Bobbie

• Aan de leg
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #46 Gepost op: november 27, 2008, 18:35:33 pm »
 :goodjob:

Geweldig zoals je het oppakt.  :thumsup:

Nog even een bemoedigingsbloemetje  :-*

Rianne83

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: november 27, 2008, 19:40:26 pm »
Hoe gaat het nu met je kleintjes?
Let op, als het niet lukt, ligt dat echt niet aan jou. Vaak is er een reden waarom ouders het nest verlaten. Zo voelen ze aan wanneer een jong iets mankeert, daar besteden ze dan geen energie meer aan.

dotty

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: november 27, 2008, 21:36:00 pm »
Het gaat goed.
De grootste (lotje) is erg levendig als ik voer, :) ik lach me helemaal misselijk met z'n gestunt om bij het spuitje te komen.
de kleinste (ukkie) heeft er wat meer moeite mee, maar accepteerd het eten al beter. :dance:
morgen zal ik ze eens op de foto zetten, moet eerst batterijen halen :-[

ps is het erg dat de kleinste ukkie lucht in de krop heeft zitten? Dat zie ik als ik ze gevoerd heb

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoer
« Reactie #49 Gepost op: november 27, 2008, 21:48:17 pm »
Ik vind het super wat je doet  :thumsup:
heb het hele verhaal een beetje op afstand gevolgd, omdat ik er niet zoveel ervaring mee heb!
Komen er snel eens foto's?

Volgens mij moet je lucht een beetje uit de krop masseren :CENS maar dat weet ik niet zeker!

dotty

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: november 27, 2008, 21:58:01 pm »
ja, morgen komen er FOTO'S
kan iedereen kennis maken met lotje en ukkie
Ik ben zo blij dat ik toevallig nu 2 weken vakantie heb ;)
« Laatst bewerkt op: november 28, 2008, 08:36:25 am door dotty »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoer
« Reactie #51 Gepost op: november 27, 2008, 23:08:24 pm »
:) sorry had er overheen gelezen!

gelukkig dat je vakantie hebt, maar die is wel vol gelijk :)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #52 Gepost op: november 27, 2008, 23:33:59 pm »
Wat super dat het al wat beter gaat, je krijgt wel een hele bijzondere band zo met die vogeltjes!
Heb je al eerder nestjes gehad?

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #53 Gepost op: november 28, 2008, 07:52:35 am »
Gelukkig dat het wat beter gaat.

Lucht mag je heel zachtjes uit de krop masseren. Opwaarts uiteraard

Je kan ook altijd even een vogelarts bellen, phone die adviseren je met dit soort dingen heel graag hoor, zeker in jouw situatie waarbij je gedwongen  wordt de kleintjes te voeren.

dotty

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: november 28, 2008, 08:23:41 am »
Goeie morgen allemaal, ;)

Op de vraag: Heb je al eerder nestjes gehad?
Dit is het eerste nestje wat ik zelf opvoed, de ouders hebben al verschillende jongen groot gebracht. :hart:

De kleinste uk had vanmorgen een luchtbolletje in de krop, heb deze geprobeerd eruit te masseren, is niet helemaal gelukt.

De grootste weegt nog steeds hetzelfde, maar is wel levendig,
De kleinste was 1 gram afgevallen en is niet erg actief, ik vrees ook dat deze het niet red :cry: :cry:
Ze krijgen nog steeds om de 2 uur eten, dus mijn dag komt wel om :)  :dance:  ;D
Heeft iemand nog suggesties voor de kleinste???????

Groet Bianca

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #55 Gepost op: november 28, 2008, 09:20:32 am »
 :CENS De kleinste misschien om het uur een beetje geven? ???

Daarbij komt, wat Rianne schreef is waar: vogelouders, en ook andere dieren trouwens, voelen heel goed aan als er iets niet klopt. Zeker ervaren ouders. Als die al eerder jonkies goed hebben groot gebracht en ze laten ineens een nestje links liggen  :CENS moet er bijna wel wat zijn, ze voelen dat.
Als er niets aan de situatie is veranderd, ze niet giga-geschrokken zijn, valken staan bekend als goede ouders en makkelijke pleegouders, uitgezonderd de geelwang.

Ik wil hier nogmaals mee benadrukken dat als Ukkie overlijdt, dit zeker niet aan jou zal liggen. Zo gaat dat in de natuur.

Ik heb 2 keer een jonkie gehad waarmee ik heb getobt. Eén keer een albino, die werd niet gevoerd, de rest wel. Die heb ik zelf 2 weken lang gepapt en steeds terug gelegd bij de ouders en andere jonkies voor de warmte en sociale contacten. Na 2 weken werd ook de albino weer door ze gevoerd. Achteraf bleek de albino te zwak om te bedelen, zijn koppie op te heffen. Dat is nu een prachtige valk geworden en ondertussen zelf ook mama.

Eén keer had ik een witmakser jonkie waarvan de krop niet leegde. Die bleef bedelen en vermagerde sterk. Door de vogelarts is toen een bandje onder de krop geplaatst (wat voor ons een bh zou zijn om de boel omhoog te houden :)) hetgeen niet hielp. Waarschijnlijk een foutje van de natuur, die hebben we moeten laten inslapen om te voorkomen dat ie aan de honger zou sterven.

En dat doet zoooooo zeer, terwijl je weet dat je er alles aan hebt gedaan. Bereid je daarop voor meis.  :-*

Rianne83

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: november 28, 2008, 19:06:15 pm »
Een klein beetje lucht in de krop is niet erg, dit gaat ook vanzelf weer weg. Tenzij het een hele bult is, dan idd zachtjes eruit masseren.

Hoe dik is je pap eigenlijk? Het moet een beetje als appelmoes of vla zijn. Ben benieuwd naar je foto's.

dotty

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: november 28, 2008, 20:27:09 pm »
De pap maak ik als dunne yoghurt????????????????

Zo nu ga ik knutselen met de foto's, hoop dat het lukt.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #58 Gepost op: november 28, 2008, 20:37:32 pm »
Ja, de natuur is best hard, als de ouders het al vaker gedaan hebben kunnen ze er misschien dit keer geen heil in zien, maar....
Dat kan meerdere redenen hebben en wil niet altijd zeggen dat als je de natuur een handje helpt het niet wil lukken, in de natuur zelf waren ze idd al opgegeven geweest dus alles wat je doet is gewonnen!
Hou vol en ik wens je heel veel succes! Al red je er 1, is het meer dan als je niet had ingesprongen.  :-*

dotty

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: november 28, 2008, 20:42:41 pm »

Mag ik je effe voorstellen  Ukkie en Lotje