Auteur Topic: valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd  (gelezen 30480 keer)

dotty

• Gast
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #165 Gepost op: december 06, 2008, 18:12:22 pm »
Ik heb er ook al zo'n tros-gierst of hoe dat heet bij gedaan.
Ik zal nog eens wat foto's maken.

dotty

• Gast
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoerd
« Reactie #166 Gepost op: december 06, 2008, 18:24:20 pm »
Hier is ie weer   LOTJE

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoer
« Reactie #167 Gepost op: december 06, 2008, 19:26:59 pm »
gaat goed hoor!!  :thumsup:
weet niet of hij/zij dat al kan eten eigenlijk :CENS

Rianne83

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: december 06, 2008, 19:52:14 pm »
Lotje is nu zo'n 1,5 a 2 weken oud zeker? Nee daar eet ie nog niet van ;) Pas met een week of 5, soms zelfs later omdat het een handopfokje is.
In mijn broedblokken gebruik ik altijd die houtkrullen, er is er nog nooit 1 in gestikt. Je kunt mensenbaby's ook niet vergelijken met valkenbaby's. ;) Grove beukensnippers zijn op zich ook wel goed maar let er op dat ie er ook op kan lopen. Het schuift makkelijk opzij, waardoor ze geen grip hebben.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: HELP!!!!!!! valkparkietjes van 1 week worden niet meer door de ouders gevoer
« Reactie #169 Gepost op: december 06, 2008, 20:42:29 pm »
is een gewone ondergrond, zoals een handdoek of krant in deze dan beter rianne? :CENS

dotty

• Gast
« Reactie #170 Gepost op: december 06, 2008, 22:28:08 pm »
Lotje is nu zo'n 1,5 a 2 weken oud zeker? Nee daar eet ie nog niet van ;) Pas met een week of 5, soms zelfs later omdat het een handopfokje is.
In mijn broedblokken gebruik ik altijd die houtkrullen, er is er nog nooit 1 in gestikt. Je kunt mensenbaby's ook niet vergelijken met valkenbaby's. ;) Grove beukensnippers zijn op zich ook wel goed maar let er op dat ie er ook op kan lopen. Het schuift makkelijk opzij, waardoor ze geen grip hebben.

Nee Lotje is 3 weken :a036:
Ik weet wel dat ie er nog niet van eet, maar door gisteren denk ik: heeft ie wat te spelen
Ook weet ik dat je mensenbaby's niet kunt vergelijken men een valkje, maar ik bedoelde eigenlijk dat hij nog niet weet wat wel en niet eetbaar is.
Lotje heeft een grote achterstand dat zie je, maar Lotje komt er wel :good:
Het staartje begint nu ook door te komen ;D

dotty

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: december 06, 2008, 22:37:44 pm »
Lotje is 12 of 19 november uit het ei gekomen.  :birthday:
Ik meen 12 november, heb ik ook zo op de kalender staan.
Twan denkt dat ik het op de verkeerde week heb gezet, dat het een week later is.
Ik weet het niet meer ????
Maar ja, maakt eigenlijk niets uit. Lotje is Lotje :hart:

Rianne83

• Gast
« Reactie #172 Gepost op: december 07, 2008, 12:50:20 pm »
Een krant lijkt me erg glad, waardoor de pootjes steeds wegglijden. Bij een theedoek moet je er op letten dat de nageltjes niet vast komen te zitten, en je moet die dagelijks vervangen.

Ze weten al vrij snel wat wel en niet eetbaar is, daarvoor proeven ze ook alles met hun tong.
Het lijkt me logischer dat Lotje van de 19e is, ook gezien Ukkie's grootte toen je net begon.

Leuk he, al die ontwikkelingen? Straks als ie in de veerpennetjes zit is ie helemaal onweerstaanbaar lief :)

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #173 Gepost op: december 07, 2008, 13:08:37 pm »
HELP!!!!!!!!!!!!!
Ik heb 2 jonge valkparkieten, ze zijn 1 1/2 week oud. Vader en moeder voeren niet meer!!!!!!!!!!!!
Dit bericht is van d 23e, als ze dan anderhalve week zijn zal dat de 12e moeten wezen  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #174 Gepost op: december 07, 2008, 14:51:55 pm »
slimmerd! :)

dotty

• Gast
« Reactie #175 Gepost op: december 07, 2008, 16:29:52 pm »

Mag ik je effe voorstellen  Ukkie en Lotje

Deze foto is van 28 nov.
Kijk hoe de oogjes van Lotje al open zijn. :o
Ik weet niet precies wanneer normaal de oogjes open gaan. :CENS
Hier zijn ze dus of 1 week en 2 dgn, of 2 weken en 2 dgn???

Ik geloof wel dat ie als in de veerpennen zit helemaal om op te vreten is :hart:

Rianne83

• Gast
« Reactie #176 Gepost op: december 07, 2008, 17:21:09 pm »
Ik denk dat ze op de foto eerder 1 week dan 2 oud zijn. De oogjes gaan na een dag of 7 a 8 open.
Kijk maar op deze link, de grafiek moet je niet naar kijken, maar de foto's eronder kloppen wel:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #177 Gepost op: december 07, 2008, 18:14:02 pm »
Deze foto is van 28 nov.
Kijk hoe de oogjes van Lotje al open zijn. :o
Ik weet niet precies wanneer normaal de oogjes open gaan. :CENS
Hier zijn ze dus of 1 week en 2 dgn, of 2 weken en 2 dgn???

Ik geloof wel dat ie als in de veerpennen zit helemaal om op te vreten is :hart:
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh   :hart: wat een oepiessssssssss

dotty

• Gast
« Reactie #178 Gepost op: december 07, 2008, 18:38:58 pm »
Ik denk dat ze op de foto eerder 1 week dan 2 oud zijn. De oogjes gaan na een dag of 7 a 8 open.
Kijk maar op deze link, de grafiek moet je niet naar kijken, maar de foto's eronder kloppen wel:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/kweek1tot42.htm

Maar mijn valkjes hadden en hebben natuurlijk wel een achterstand.

dotty

• Gast
« Reactie #179 Gepost op: december 07, 2008, 18:44:18 pm »
1 persoon kon het zeker weten, die had ik nl een valkje beloofd. :baby:
Bij deze persoon ben ik 15 november geweest.
Ik heb deze gebeld en gevraagd of zij nog wist of de valkjes toen al uit waren gekomen.
Antwoord: ze waren toen net een paar dagen uit het ei.
Probleem opgelost :hot:
Lotje is dus van 12 november :birthday: