Auteur Topic: Goede merken zaadmengsels?  (gelezen 5196 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Goede merken zaadmengsels?
« Reactie #15 Gepost op: december 03, 2008, 00:38:26 am »
Ja, die had ik ook gevonden, thnx  :thumsup:

Ze hebben er 1 variant bij zitten met vitamientjes er bij. Wel jammer dat ze per 22,5 of 25kg gaan  :seestars: Met 22,5 zou ik ruim 7,5 maand doen :) Al hoeven mn ouders dan ook nergens meer naar te kijken wanneer ze die 5 maanden voor de 8 vogels buiten moeten zorgen  ;D

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: december 03, 2008, 00:48:12 am »
Ja, die had ik ook gevonden, thnx  :thumsup:

Ze hebben er 1 variant bij zitten met vitamientjes er bij. Wel jammer dat ze per 22,5 of 25kg gaan  :seestars: Met 22,5 zou ik ruim 7,5 maand doen :) Al hoeven mn ouders dan ook nergens meer naar te kijken wanneer ze die 5 maanden voor de 8 vogels buiten moeten zorgen  ;D

Is best veel hoor 22.5 - 25 kg. Je moet wel oppassen dat je het goed bewaard zodat er geen beestjes in gaan zitten.

Verzendkosten gevonden, €7,95 voor 0-10kg, maar er staat niet bij of dat duurder/goedkoper of gratis is wanneer het gewicht hoger ligt  :CENS

Wazig dat ze het niet vermelden :CENS . Ik verzend voor € 6,00 per 30kg.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: december 03, 2008, 00:53:40 am »
Is best veel hoor 22.5 - 25 kg. Je moet wel oppassen dat je het goed bewaard zodat er geen beestjes in gaan zitten.

Wazig dat ze het niet vermelden :CENS . Ik verzend voor € 6,00 per 30kg.

Ja, precies, 1kg (gemengd dan 2-2,5kg) vind ik te weinig, maar 22,5-25 is dan wel een ander uiterste :) Deze zou voor mij hierdoor afvallen.

Kan natuurlijk wel een mailtje sturen over die verzendkosten van Vogeljungle, maar zal daar nog wel even mee wachten tot ik een keuze heb gemaakt. Ga ook nog even op jouw site kijken ;)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #18 Gepost op: december 03, 2008, 11:25:14 am »
Ik heb als hoofdzaad een neophema mix die gekocht is per 20 kilo en dat komt dan ong op iets meer dan 1 euro per kilo, daardoorheen heb ik valkparkieten zaad of grote parkietenzaad door heen gemengd. ook een zak winter vogelvoer wat je kan kopen voor buiten vogels, lekker mengen en gaan.
Bakjes gaan hier bijna schoon leeg, de vreetzakken. :)
Eivoer en krachtdingen krijgen ze extra er bij en vers ook. trosgierst in het weekend en af en toe zo'n knabbelstaaf.
Alles wordt gretig verorberd!  ;)
Ze hangen nog steeds graag in het gaas om een hapje te krijgen van mijn bammetje ook, haha.

Misschien heb je hier wat aan;

http://www.graankorrel.nl/catalog/index.php?osCsid=49b83adc350fe33c4991cedc8e4a5a04
« Laatst bewerkt op: december 03, 2008, 11:27:05 am door Nicky »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: december 03, 2008, 11:57:10 am »
Thnx! Heb em doorgekeken, maar die waar ik naar kijk zijn ook weer veel te groot (20kg enzo).

Ben nog even verder gaan kijken en zit nu te twijfelen tussen Prestige Premium en Vogeljungle. Prestige geeft bij zijn grote parkietenzaad aan dat het voor Australische is, terwijl het juist voor zuid-amerikaanse bestemd is  :-[

Heb eens zitten rekenen met die 2 en als ik tot de 10kg ga zoals ik ze wil, kom ik incl. verzending bij Vogeljungle uit op €47,95 (€4,80 tegenover de bijna €9,- voor 1kg XtraVital) (heb nog even geen andere site gevonden die het zaad verkoopt dat ik daar heb geselecteerd) en heb 2 sites voor Prestige gevonden waarvan 1 geen verzendkosten rekent boven de €29,- en kom dan met de actieprijs uit op €30,76 (normaal €38,76)

10kg doe ik iets langer dan 3 maanden mee... Heb nog voor een week zaad dus zal vandaag of morgen beslissen welke ik zal nemen

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: december 03, 2008, 12:38:23 pm »
 :o Heb eens gekeken of ze van Vogeljungle de bezorgkosten tonen wanneer ik mn complete bestelling had staan: 10-30 Kg      €11,95
Belachelijk zeg!  :-X

Nou, dat wordt dus Prestige Premium!!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #21 Gepost op: december 03, 2008, 12:58:45 pm »
Heb je geen dierenwinkel in de buurt, die kunnen ook dingen bestellen en kan je het daar ophalen, ga ik ook doen als deze voorraad nu op is, dan hoef ik ook geen 20 kilo meer te nemen. Hij besteld dan groot en verdeeld het in kleinere verpakkingen.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #22 Gepost op: december 03, 2008, 13:24:58 pm »
je kan ook eens kijken bij leentje , zij heeft ook van witte molen en is helemaal niet duur

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: december 03, 2008, 13:47:57 pm »
Bij leentje heb ik het niet gevonden (wat ik zoek voor mn parkietjes bedoel ik dan). Heb opgemerkt dat sommige merken wel als leverancier fungeren voor sommige winkels, maar dat ze maar een klein deel van hun assortiment daarvoor lenen. Het valt me nu ook op dat het meeste voor gaaien is  :CENS

Heb wel een dierenwinkel hier in de straat, maar heb daar niet gevraagd of ze willen bestellen. Heb het nu via internet gedaan, met nog een paar euro korting er bovenop en heb voor 10kg €28,60 betaald incl. verzending. Toch niet slecht als je normaal zo'n €9,- voor 1kg neerlegt  :dance:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #24 Gepost op: december 03, 2008, 13:58:40 pm »
Dat scheelt wel ja.

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #25 Gepost op: december 03, 2008, 20:15:05 pm »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #26 Gepost op: december 03, 2008, 20:17:15 pm »
Daar heb ik nu ook besteld  :thumsup:

Is dat dezelfde als Zoomart?  :CENS Naar wat ik me herinner is dat dat juist een dure is...