Auteur Topic: harrison  (gelezen 1973 keer)

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
harrison
« Gepost op: december 14, 2008, 23:12:35 pm »
de grijsje eten nu harrison, maar ik zou graag willen weten hoeveel ze er eigenlijk mogen hebben.

Ze krijgen per dag 45 harrison, een bak groente en kookvoer en in de avond voor het slapen gaan een beetje zaadjes.

en dan nog hebben ze honger.

Wat doe ik verkeerd

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: harrison
« Reactie #1 Gepost op: december 14, 2008, 23:41:22 pm »
Volgens het schema van Harrisons High Potency Coarse moeten ze hiervan tussen de 15 en 30 gram krijgen per vogel.

Geen idee wat 45 harries wegen  ??? Als dat tussen de 30 en de 60 gram zit, dan zou dat voldoende moeten zijn.

Let wel op dat de ene vogel meer eet dan de ander. Verkruimelen ze een hoop naar de bodem van de Harrisons? Ook iets om op te letten.

Ik hoop dat ik je wat op weg heb kunnen helpen.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: december 14, 2008, 23:45:22 pm »
Volgens het schema van Harrisons High Potency Coarse moeten ze hiervan tussen de 15 en 30 gram krijgen per vogel.

Ik vergeet erbij te zeggen dat hierbij ook nog eens 1 - 2,5 lepel groente en fruit bij gegeven moet worden.

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #3 Gepost op: december 14, 2008, 23:54:07 pm »
nee ze verkruimen niks, en ze krijgen iedere avond een gedeelte rauw groenvoer gemengd met kookvoer en eivoer en noten en een lepel musli.
Zal morgen eens wegen hoeveel die 45 harrison totaal wegen.

cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 15, 2008, 07:44:38 am »
In het begin VRETEN ze harrisons. Alsof ze zichzelf bij willen voeren ofzo!  ???
Je zult merken dat hij over een klein poosje al wat minder gaat eten.  Want 45 harrisons is best veel. Hier aten ze op het laatst constant 25-30 harries en dan bleef er soms nog wel es wat liggen. Maar ze begonnen hier ook met 45 - 50 harries.

Dus ik zou het even aankijken.