Ja ik ben het helemaal met je eens dat de ouders de beste zorg geven. Als je ze toch regelmatig kan pakken krijgen ze genoeg mensenaandacht om straks tam te worden. Ik vind het wel gek dat de jongen een voor een uit het ei komen en daardoor de leeftijd en ontwikkeling niet gelijk loopt. Bij kippen werkt dat anders: moeder legt elke dag een ei en gaat dan gewoon weer van het nest. Pas als ze het genoeg vindt gaat ze zitten broeden en blijft dan 21 dagen zitten. De ontwikkeling van de kuikens begint dan ook pas en ze komen dan ook min of meer tegelijk uit het ei. Maar kippekuikens zijn al gelijk zelfstandig, hebben veel dons en hebben moeder alleen nodig voor de warmte. Wel heel wat anders dan deze jongen!
De Pyrrhura's broeden vanaf ongeveer ei 2. Dus dan is het logisch dat ze 1 voor 1 uitkomen. Ik merk al wel dat het verschil van ontwikkeling tussen de kuikens (zeker 1, 2 en 3) steeds minder wordt. Wat je in het begin wel steeds zag dat er steeds 2 a 3 dagen achter elkaar ontwikkeling te zien was, zie je nu steeds korter worden.
Wanneer mogen (of moeten ) ze weg?
Moeten is er niet bij

Ze mogen pas weg als ze zelfstandig zijn. Ze zijn nu de boel aan het verkennen en staan op het punt het blok te verlaten. Daarna zullen ze snel zelfstandig zijn (weekje of 2) Ik ga zelf de 23e op vakantie, na mijn vakantie (10 juni) kunnen ze zeker naar een nieuw baasje mogen, met een beetje mazzel er nog voor.