Ik denk dat de erste vraag is hoe je nu verder moet, deze gevechten zullen alleen maar toenemen, zeker naar gelang het broedseizoen begint.
Beste optie daarbij is om in ieder geval een man erbij te zetten.
Maar wat als je NU een ei vind..
Aangezien Piet en Flo druk zijn, is de kans groot dat het ei dan van Flo zou zijn.
In eerste instantie zal er niet zo snel gelegd worden, als er geen broedgelegenheid is, maar uitzonderingen bevestigen de regel. De voerbak zal een leuk ideetje zijn

Een blok ophangen is nu idd niet aan te raden wat mij betreft en de kans is groot dat het alleen maar meer problemen zal geven en dat Sammy en Puck misschien ook wel de kriebels krijgen.
De situatie kan ook zo zijn, dat er maar 1 ei komt en dat de dame beslist dat het gewoonweg de tijd niet is en ze gene gelegenheid heeft. En ja, ze kan ook blijven leggen en dan moet je zeker aktie ondernemen. Een alleenstaand eitje kun je best weghalen. Blijft ze toch leggen, dan zal ze doorgaan tot ze een volwaardig nest heeft. Je zou dan de echte eitjes kunnen vervagen door nepeitjes, als je zeker nu nog geen jongen wilt of aandurft. Ze kan dan "gewoon" haar nestje uitbroeden en ze zal het nadat de eitjes niet uit blijken te komen ook gewoon opgeven.
Wil je er wel al voor gaan, dan zul je minimaal 3 blokken op moeten hangen, om het gevecht om de plekjes tussen de dames te beperken. En je hetb dan dus de kans dat je andere koppeltje ook begint en strask 2 nestjes hebt, Maar dan nog, je hebt dan nog een pop teveel die ook nog flink roept in het eten kan gooien en zelfs de eitjes van de andere dames kan aanvallen.
Mijn vriendin heeft pas een nestje gehad (binnen) en na het uitvliegen van de kleintjes begon het gesex gelijk weer. Ze heeft toen gelijk het bok weggehaald, omdat ze niet nog een nestje wilde. het popje heeft toen 3 eitjes op de bodem laten vallen en is toen gestopt.