Auteur Topic: lijkt of het kropje niet goed gevuld is  (gelezen 6436 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: lijkt of het kropje niet goed gevuld is
« Reactie #15 Gepost op: januari 07, 2009, 12:09:05 pm »
Jammer dat ie t niet heeft gered console
Hoop voor je dat je toch nog van een jonkie mag genieten dit jaar!

Spreidpoten is goed te corrigeren zelfs als ze al 4 a 5 weken zijn. Ik heb het met het meyertje (Quecky) ook gehad, die had ook spreidpoten. Hij heeft meen ik 4 weken met touwtjes om zijn poten gezeten. En nu is ie gewoon normaal  :thumsup:

Maar wat je zegt, als je kweekt kan de situatie zich voordoen dat je moet beslissen over leven en dood. Hoe hard het ook is.

Dat is heel mooi!!!  :thumsup: Wist wel dat het te corrigeren is, maar niet tot welke leeftijd. Ze hebben sowieso weinig geïnformeerd...  :(

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: januari 07, 2009, 15:03:39 pm »
Ik zou de eitjes laten liggen totdat het popje zelf de interesse verliest!
Jammer van het kleintje, maar helaas...

jacky

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 07, 2009, 15:12:25 pm »
okee dan doe ik dat,is het verstandig om ze nog een ronde te laten broeden ,als ze natuurlijk willen :CENS

grt Jacky

jacky

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 07, 2009, 15:39:58 pm »
Yes Yes Yes!!!!! er is er toch weer 1 uitgekomen!! ....ojee wat nu straks word deze ook weer niet gevoerd... :( :CENS ik werk bij Ranzijn dus zal vanavond in ieder geval baby voeding meenemen en proberen hem bij te voeden als het weer niet goed gaat! hebben jullie nog meer tips ,

jacky

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 08, 2009, 07:59:02 am »
Nou volgens mij is het weer t zelfde liedje , word ook niet gevoerd :angry: word er een beetje naar van, hopelijk leeft het jong nog als ik thuis kom van mn werk maar ik heb er een hard hoofd in!! :(

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #20 Gepost op: januari 08, 2009, 12:10:38 pm »
ocharme dat kleine ukkie  :cry:

jacky

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 09, 2009, 19:33:09 pm »
Hoi Hoi, ik heb een oplossing gevonden maar toch nog een paar vraagjes, ik werk bij Ranzijn tuin en dier, en van mn baas moocht ik de kleine ophalen en in een terrarium plaatsen met een warme lamp :thumsup: :a036:zodat ik m gewoon kan voeren, en dat gaat redelijk goed ,hij hapt af en toe wat lucht mee kan dit kwaad?,je ziet dan een klein luchtbelletje zitten in zn kropje , en nog een vraagje ik voer m pas als zn kropje leeg is maar soms kan daar wel zon 4 uur tussen zitten is dat niet te veel?,met het spuitje ging het moeilijk en kreeg ie te veel lucht binnen dus ik ben overgestapt naar een verbogen theelepeltje dat gaat een stuk beter ,en hij krijgt minder lucht binnen hapt nu echt naar het lepeltje dat kleine frummel :thumsup: ik neem het terrarium mee naar huis s'middags en de volgende dag weer mee naar mn werk ,wel veel werk maar ik heb t ervoor over ,

grtjes Jacky
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2009, 19:34:52 pm door jacky »

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: januari 09, 2009, 22:50:02 pm »
wat een hele opgave , maar fijn dzt jij het ervoor over hebt en fijn van je baas dat het mag  :thumsup:

jacky

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: januari 09, 2009, 23:06:17 pm »
heeft er niemand antwoord op mn vragen???? ik heb net weer gevoerd maar er komt steeds meer lucht in zn kropje ipv voeding ,bij mn vorige baby forpus was dat niet het geval ,kan dit kwaad want nu komt er minder voeding in zn kropje en krijgt ie niet genoeg voeding er kan niet nog meer in anders scheurt zn kropje straks!! ik geef met t lepeltje want met t spuitje was t nog erger

cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: januari 10, 2009, 10:57:45 am »
Nee ik heb geen antwoord voor je.. maar bij deze staat hij weer even bovenaan de lijst. Ik zal Neo ook even vragen te kijken naar je vraag. Die weet vast wel antwoord!

Gr Corina

jacky

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: januari 10, 2009, 11:50:20 am »
Dank je wel!!  :thumsup:ik probeer t voorzichtig te masseren zodat de lucht er weer uit gaat maar t lukt maar matig, ik heb ook een druppeltje azijn  door t voer gedaan omdat t soms lang duurt voor t kropje leeg is,

maar zie na 3 uur toch dat er nog een dun laagje inzit wat misschien door de lucht tegen de zijkant van t kropje gedrukt word en daardoor lijkt het misschien of het nog niet leeg is,kan dat?

heel verhaal weer maar ik wil t graag goed doen! en iets ergs voorkomen.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: januari 10, 2009, 22:47:05 pm »
en waarom dient dat druppeltje azijn dan  ???

jacky

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 11, 2009, 16:05:26 pm »
Dat druppeltje azijn kan helpen om het kropje sneller te laten legen, het is uit voorzorg dat ik dat doe omdat het kropje niet snel genoeg leeg is, en dan kan ie kropverzuring krijgen en dat is niet de bedoeling,
ik gebruik nu een druppeltje Yakult ipv azijn en dat gaat redelijk goed, hij groeit wel goed,hij is al een stukje groter in iets in gewicht toegenomen,ipv yakult kan je ook een klein beetje appelmoes gebruiken ,maar niet koud natuurlijk.

grt jacky

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #28 Gepost op: januari 11, 2009, 16:46:03 pm »
dat de krop leeg is, is het voornaamste, vooral 's morgens moet hij echt leeg zijn. Je doet het verder goed, een beetje lucht kan geen kwaad en het weg masseren is ook het enigste wat ik kan verzinnen. Denk dat daarom hier weinig reacties op komen, want je doet het gewoon goed  :a036:

jeannette

jacky

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 11, 2009, 18:33:14 pm »
gelukkig gaat alles wel redelijk goed verder, ik heb een foto van de kleine geplaatst in foto van de maand ;)