Auteur Topic: NOP bij Radar  (gelezen 46781 keer)

Thagoony

• Gast
Re: NOP bij Radar
« Reactie #60 Gepost op: januari 12, 2009, 21:10:29 pm »
Direct sponsoring stopzetten...dit is te walgelijk voor woorden...

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #61 Gepost op: januari 12, 2009, 21:12:31 pm »
Mijn dubbele gevoel over het nop was niet voor niks helaas  :cry:

arnootje

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: januari 12, 2009, 21:14:34 pm »
Zoals ik zelf ook al vermoede zal er zeker een kern van waarheid in zitten. Het is een visuele cirkel tussen overheid, AID, LID en NOP. Ik wacht het gerechtelijk onderzoek wel af. Maar mijn vogels zou ik daar niet aan toevertrouwen.

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
« Reactie #63 Gepost op: januari 12, 2009, 21:14:48 pm »
Moet zeggen dat het erg zwart wit is neergezet, maar dat er helaas toch een kern van waarheid in zit.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #64 Gepost op: januari 12, 2009, 21:16:17 pm »
Is dit een schok voor jullie?

Voor mij namelijk niet zo.
Wij wonen vlak in de buurt en doen met de vogelverreniging veel donaties en uitstapjes naar het park.
Omdat we dichtbij wonen hoor je veel klachten en onderonsjes
Handel was al lang bekent toch ik ken namelijk wel mensen die daar een koppel rose's heeft gekocht.

Ook hebben wij bij bezoekjes wel eens dode papegaaien gezien iemand van de staf gehaald en die heeft hem toen verwijdert wat er dan mee gebeurd weet je niet.

Alle donaties stop zetten zou ik niet zomaar doen. Waar denk je dat alles van betaald word eten, water enz enz.
Daar heb je meegens niet mee maar alle vogels.

Ik zou er inderdaad een 2e keer over nadenken wil je een papegaai naar het nop brengen.
Vogels gratis wegdoen kan vaak ook naar liefhebbers kwekers die beter voor de vogels zorgen dan het nop
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2009, 21:18:26 pm door wesly »

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #65 Gepost op: januari 12, 2009, 21:18:06 pm »
Ik heb me bedenkingen erover.

Ik had persoonlijk zelf het gevoel dat sommige dingen in scene zijn gezet. O.A dat van die vrouw die pipo zocht., en zo heb ik nog wel een paar dingen.
De ziektes zijn heel makkelijk te verspreiden, andere vogels die over vliegen, mensen, vrijwilligers/verzorgers/stagiaires. Bij andere dierentuinen zal sterfte cijfer lager zijn, want andere dieren kan je inenten tegen ziekten, en zover ik weet niet voor vogels. En ik geloof die hooijmeijer niet.

Heus, er zal ook wel een kern van waarheid inzitten. Maar ik ben het ook eens met de reactie onder mij.
« Laatst bewerkt op: januari 12, 2009, 21:20:55 pm door Irene »

cosch

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: januari 12, 2009, 21:19:18 pm »
Jullie nemen dit eenzijdige verhaal zomaar voor waarheid aan?
Nou blijkbaar is de Tros en hooimeijer geslaagd dan.  :cry: Dan is dit een gegraven graf voor NOP.

Vogels die daar gebracht worden zijn lichamelijk er slecht aan toe vanwege slechte voeding. Slechte psychische conditie. Tuurlijk zijn zij zwakker en zullen ze sneller het loodje leggen. Als een mens psychisch niet in orde is kan hij ook veel minder hebben. Zelfs het lichaam reageert op je geestelijke conditie. Dus al met al zijn deze vogels veeel zwakker. Zag je dat lijstje van beperkingen die ze konden hebben? Dat waren uiterlijk dingen.. niets van hoe de vogel er vanbinnen uit ziet. Of hoe de vogel in zijn koppie is.

Het is voor mij heel duidelijk dat de programma makers geen verstand van vogels hebben en niet genoeg kennis/ervaring hebben.

« Laatst bewerkt op: januari 12, 2009, 21:21:28 pm door Cosch »

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #67 Gepost op: januari 12, 2009, 21:20:33 pm »
De vogels zouden getest moeten worden ziek worden ze in een apparte ruimte geplaats.
De verzorging moet dan maar gelegenheid maken van een douchhok en schone kleren willen ze de gezonde vogels gaan verzorgen.
Dus ik ben het niet met je eens.

Bij het Nop weten ze wel hoe het moet maar word vaak niet gedaan door geld gebrek of tijd gebrek

Essie

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: januari 12, 2009, 21:21:52 pm »
Nou of je nou wel of geen verstand hebt, de cijfers liegen er niet om.
En wat heeft Radar ermee gewonnen dan?
En die oprichter Meegen ofzo? Wat een enorme hufter zeg!
Ik zou me kapot schamen als ik hem was  :-X

Thagoony

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: januari 12, 2009, 21:21:55 pm »
Inderdaad subsidie intrekken nog niet, totdat gerechtelijk onderzoek voltooid is...vreemd dat er al een onderzoek liep en dat de raad van toezicht ook een onderzoek gaat instellen...hmmz....die kern van waarheid wordt wellicht steeds groter  :CENS

Ingmar

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: januari 12, 2009, 21:23:00 pm »
Vind de  reactie van het 2e kamerlid eigenlijk gewoon de beste, deze man gaf duidelijk weer dat de vogels die binne komen niet de best verzorgde zijn, daarnaast geeft hij ook aan dat er mogenlijk best verbeter punten zijn. Denk dat laatste zelf ook wel hoor, toevallig zijn er 4 clienten van mij aangenomen als stagaire, dit gebeurd heel gemakkelijk en zonder vragen, gewoon in 5 minuten geregeld op een zaterdag.

Denk dat daar meer in te doen is, maar dat kost ook weer veel geld en daar zou de overheid mede in moeten springen.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #71 Gepost op: januari 12, 2009, 21:23:55 pm »

Het is voor mij heel duidelijk dat de programma makers geen verstand van vogels hebben en niet genoeg kennis/ervaring hebben.

Mevr Rosemary Low  heeft echt wel verstand van vogels, dus haar mening moeten we ook maar in de wind slaan?

Begrijp me goed hoor Ik ga graag en veel naar het nop zelfs in de winter, maar bij deze uitzending moet je toch wel je bedenkingen ga krijgen.
Het is echt niet allemaal zuivere koek.

Offline Irene

• Eendags kuiken
  • Chico, mijn dudee<3
« Reactie #72 Gepost op: januari 12, 2009, 21:25:05 pm »
Wanneer komt er een uitzending over Hooijmeijer? Dat is niet zo'n onschuldig persoon als die zich voordoet.....

Essie

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: januari 12, 2009, 21:25:44 pm »
En weet je wat het trieste van het verhaal is?
Precies de dieren zijn weer de dupe......

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #74 Gepost op: januari 12, 2009, 21:25:47 pm »
Inderdaad subsidie intrekken nog niet, totdat gerechtelijk onderzoek voltooid is...vreemd dat er al een onderzoek liep en dat de raad van toezicht ook een onderzoek gaat instellen...hmmz....die kern van waarheid wordt wellicht steeds groter  :CENS

Na het onderzoek wel?!?
Nee dan juist niet meer doneren een andere andere baas een andere staf meer geld van de overheid.
Juist dan hebben ze meer geld nodig om meer voor de dieren te kunnen doen!