ik kreeg deze mail in mijn mailbox,terwijl ik de dame helemaal niet ken
Beste reactie,
Net als u had ik NOP hoog zitten. Vriendelijke mensen, goede verzorging: een prachtig initiatief.
14 Mei 2008 hebben wij onze Goffini kakatoe, Coco, naar het NOP overgedaan. Dit omdat we hem, na 32 jaar, graag meer ruimte en medesoortgenoten gunde. Het NOP stond goed aangeschreven en na een eerste orientatiebezoek vonden we het een goede plek. Dachten we dus.
Coco is opgenomen door ene Perry. Het nummer van Coco is 13955. We hebben wekelijks contact gehad met het NOP; de laatste keer na de kerst. Tijdens deze gesprekken werd verteld dat het goed met hem ging, dat hij is aangekomen, het naar zijn zin etc. Allemaal goed nieuws.
Naar aanleiding van de TROS Radar uitzending waren we veronrust en heb ik weer contact gehad met NOP. Toen bleek hij al 24 oktober te zijn overleden. Vier maanden lang zijn we dus voorgelogen over het welzijn van Coco! Bovendien gaf de receptioniste aan dat hij in een '8/10' zat; een kooi die volgens de receptionist ook vrij klein is.
We zijn hier enorm verdrietig over, omdat hij maar 5 maanden ondergebracht is geweest. En dat na 32 (!) jaar liefdevolle verzorging waarin hij altijd in goede gezondheid heeft verkeerd.
Ik hoop dat deze email uw ogen heeft geopend ten opzichte van het NOP en dat deze organisatie snel gesloten wordt of sterk wordt geprofessionaliseerd.
Met vriendelijke groet,
Tara van Oyen
Alkmaar