Auteur Topic: HELP!! wat moet ik doen? lucht in de krop en voeding wil niet verteren  (gelezen 13449 keer)

jacky

• Gast
HELP!! wat moet ik doen? lucht in de krop en voeding wil niet verteren
« Gepost op: januari 16, 2009, 23:46:50 pm »
'mijn baby forpus is nu 9 dagen oud ik voed hem met de hand (werd niet gevoed door zn ouders) nu heb ik hem om half zes gevoed vanavond en zn kropje leegt maar niet, het zit voor de helft vol met voeding en voor de helft vol met lucht ik heb zn kropje al gemasseerd maar het helpt niet om elf uur stikte hij bijna  :cry: ik weet niet meer wat ik moet doen hij hoort om de 4 a 5 uur te eten maar nu word dit niks wie kan me helpen wat te doen???? ??? :( ??? ???  ik heb m al een druppeltje yakult gegeven om het sneller te laten legen

grt jacky

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: HELP!! wat moet ik doen? lucht in de krop en voeding wil niet verteren
« Reactie #1 Gepost op: januari 16, 2009, 23:52:09 pm »
Yakult is goed.
Het kropje moet wel leger dan het nu is. Je kan nu geen voeding geven. Misschien nog een paar uurtjes geduld?
Maak de volgende papvoeding met half water en half yakult. (maar wel op de goede paptemperatuur)
Anders morgen de va contacteren, er zijn medicijnen/middelen tegen dit soort problemen.
Ligt het kleintje wel warm genoeg? Als het te koud is verteert het ook niet goed.
Zit het kropje echt vol met lucht? Of bedoel je dat het kropje gewoon half gevuld is?
Succes en sterkte!

jacky

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 16, 2009, 23:59:47 pm »
het kropje staat helemaal gespannen van de lucht en de voeding ,hij stikte bijna toen heb ik t kropje gemasseerd en een druppetje water gegeven,en later wat yakult drie druppeltjes, ik hoop zo dat t goed komt
 :cry:
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2009, 00:01:23 am door jacky »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2009, 00:02:31 am »
Ojee.
Nee dat herken ik niet dat een kropje strak staat van de lucht. Sorry.
Heel veel sterkte!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: januari 17, 2009, 00:05:52 am »
Ik heb even voor je gegoogeld. Misschien heb je dat zelf ook al gedaan hoor.
En normaal gesproken mag je niet naar een ander forum linken he? Als het beheer dit nou even laat staan tot Jacky het gelezen heeft, dan mag het daarna wel weer verwijderd worden (ik vind dit een apart geval ;))

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=18520.0

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: januari 17, 2009, 00:15:57 am »
En normaal gesproken mag je niet naar een ander forum linken he? Als het beheer dit nou even laat staan tot Jacky het gelezen heeft, dan mag het daarna wel weer verwijderd worden (ik vind dit een apart geval ;))

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php?topic=18520.0

Ik heb met het linken naar andere fora geen probleem als het helpt om het probleem op te lossen.

Sterkte met het kleintje Jacky

jacky

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 17, 2009, 00:19:37 am »
lief van je dat je me helpt :-*  ik heb t gelezen hoor, ik heb m al wat gemasseerd maar het helpt niet echt eerst moet de krop minder vol zijn ,hij is ook wat slapjes ,hij piept ook niet meer  :( ik hou m in de gaten en geef als het kan straks idd half water half yakult ik hoop dat t helpt!
grt jacky

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: januari 17, 2009, 00:29:07 am »
Ruikt ie zuur?
En hij ligt wel warme genoeg?
Ik hoop zo dat het goed gaat!

jacky

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 17, 2009, 10:19:37 am »
hij ruikt niet zuur voor zover ik t kan ruiken en hij ligt onder een warmtelamp met een kruik in een aquariumbak zeg maardus het is wel warm genoeg,
we zijn de hele nacht met m bezig geweest we dachten echt dat ie dood ging :cry: ,als laatste redmiddel hebben we hem op de kop gehouden mn vriend heeft geholpen met zn snaveltje een beetje open gehouden en ik heb zn kropje leeg gemasseerd voor zover ik m leeg kon krijgen hij spuugde bijna alles uit er bleef wel iets inzitten en ik zag iets zwarts in zn kropje zitten weet iemand wat dit is???? ??? kan het zijn dat ie van de bedekking heeft gegeten???ik heb de bedekking er maar uitgehaald nu,en alleen wat keukenpapier en een knuffeltje erbij gelegd,daarna heb ik m even met rust gelaten en na 10 minuten hem verdunde voeding met helft yakult gegeven en dan maar een klein beetje, t was echt een zielig hoopje :cry:dat was allemaal rond een uur of 2.00 heb m weer een beetje voeding gegeven om 7.30 de voeding die er in zat was nog niet helemaal weg maar anders verzwakt ie zo erg,vanmorgen was ie iets levendiger maar ademd wel heel snel , de lucht is een stuk minder nu in zn kropje, ik geef m straks weer een beetje voeding rond half 12 als het kropje leeg is natuurlijk, ik weeg m nog maar niet heeft niet veel zin denk ik hij is toch wel afgevallen, hopelijk gaat t vanaf nu weer iets beter maar dat zwarte in zn kropje vind ik wel eng ik weet echt niet wat t is.

grt jacky
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2009, 11:14:06 am door jacky »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: januari 17, 2009, 12:39:53 pm »
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dat zwarte is. Zou het nog een stukje zaad kunnen zijn die de ouders hem gevoerd hebben wat niet weggaat?
Ik zou toch even proberen een va te bellen.
Op wat voor een bedekking lag het kleintje? Lijkt me toch stug dat een kleintje daar al van eet. Leg m anders op een handdoekje (lijkt me wat warmer dan een keukenpapiertje).
Het is goed dat ie warm ligt.
Als hij nu een dag of 9 a 10 is, mag er best een nacht zonder voeding tussenzitten he, dus dan mag ie snachtes best 6 a 7 uur zonder voeding.
Oh ik voel zo met je mee! Ik duim heel hard voor jullie!

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2009, 13:49:43 pm »

zulke zwarte dingen?

(wat me ineens opvalt: Vogels hebben een fontanel :o )

jacky

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 17, 2009, 17:02:56 pm »
hij werd niet gevoerd door zn ouders, dus van het zaad kan het niet wezen, dat zwarte stukje, een collega van me heeft die bedekking in het terrarium gedaan ,,die werkt op de dierafdeling bij ons waarschijnlijk is het voor hamsters om warm te blijven,het lijkt op fijn gemalen katoenplant  ???  , ik heb m een half uurtje geleden het restje water met druivesuiker weer op laten geven,dus is er weer wat uit de krop, ik heb een va gesproken hij kon t niet zo goed beoordelen omdat ie de kleine niet kon zien, maar vertelde dat ik kleine beetjes moet gaan voeren en meerdere keren,deze va had vandaag dienst en woont in utrecht dus ik heb m net weer gevoed klein beetje met veel water en wat extra druivesuiker, meer kan ik echt niet doen nu,het is nu maar afwachten wat er gebeurt,en anders kan ik weer bellen als het niet goed gaat,er zit toch nog steeds lucht in zn kropje het word niet minder en het lijkt daardoor wel of zn kropje uitgerekt is waardoor t waarschijnlijk dan niet meer goed leegt(dat idee heb ik) het kropje voelt niet hard aan dat niet,maar ik weet niet of ie t haalt .... :(   :cry: :cry:  ???
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2009, 17:09:42 pm door jacky »

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: januari 17, 2009, 17:55:27 pm »
Wat een toestand!
Ergens ben ik ook een beetje bang dat zijn ouders hem niet voerden omdat ze dit aanvoelden.
Je doet in elk geval je best! En hoe hard het ook klinkt, meer dan je best doen kan niet.
Ik hoop van harte dat de kleine het redt en dat al je zorgen worden beloond met een levendig en vrolijk kuikentje straks. Ik duim ervoor!
Van dat zaadje bedoelde ik meer dat het een hard stukje was dat ie van zijn ouders had gekregen van toen ze nog wel voerden en dat ie niet weg krijgt.

jacky

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: januari 17, 2009, 18:38:04 pm »
lief dat je zo met me meeleefd dat doet me goed :-* dank je wel,
 ik heb het kleintje na de eerste nacht uit het nestblok gehaald hij was woensdagmiddag uit het ei en donderdagmorgen heb ik hem eruit gehaald hij was de 2e ,de 1e werd ook helemaal niet gevoerd en is dood gegaan,vandaar dat ik hem eruit had gehaald ik heb ze de kans gegeven om te gaan voeren maar ze hebben helemaal niets maar dan ook niets gevoerd ??? anders had ik ze laten zitten in het blok dat is het beste natuurlijk,maar t kropje bleef leeg van de kleine vandaar mn beslissing om op handopfok over te gaan,ik ga hem over een half uurtje weer wat geven en hoop dat t kropje dan wel leeg is,

grtjes Jacky :-*

jacky

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 19, 2009, 11:25:04 am »
Helaas is hij net dood gegaan :cry: :cry:  :( maar aan de ene kant ben ik wel opgelucht dat ie nu geen pijn meer heeft, sinds gister had ie ook een luchtbel op zn buikje gekregen,
ik vond t zo zielig, ik vind t jammer dat ik m niet langer bij me mocht hebben...maar ben blij voor dat lieve kleintje,dit is beter zo ...........