Je kweekt kennelijk binnen, want anders had je nu geen eitjes of jonkies.
Uit je verhaal begrijp ik dat je net één ronde achter de rug hebt, maar je schrijft dat je nog maxiimaal 2 rondes gaat doen.
Bedoel je dat je koppels wel 3 rondes doen dan 
Ik mag hopen van niet, want het kost ze namelijk heel erg veel energie en gaat zeker bij een 3e ronde tenkoste van de kleintjes, maar ook van het popje zelf en het is beslist aan te raden niet meer dan 2 rondes te doen en dan weer minstens een half jaar te laten rusten, maar het kan zijn dat ik je verkeerd begrepen heb.
Ik kweek in de schuur, daar heb ik 12 kweekkooien staan.
De helft is nu bezet door de grasjes, in de rest zitten goudvinken die van het voorjaar naar buiten gaan (na ermee gekweekt te hebben).
En het kweken gaat in de winter erg goed, ondanks de vorst in de schuur.
De blokken en de kleintjes zijn erg warm.
Alle grote grasparkieten kwekers (Engelse) kweken vanaf september en dat doen ze echt niet allemaal in een warme kamer.
Vraag maar op de vereniging, want wanneer de TT te vroeg komt zijn de vogels nog bezig met kweken.
Normaal doe ik 3 rondes als maximum maar dat is verspreid over het gehele jaar.
In september begint de eerste, daarna volgt de tweede omstreeks december en eventueel een derde in maart.
Deze derde ronde is afhankelijk van welke koppels ik heb en de gezondheid hiervan.
Ook de temperatuur is van belang, is het al warm dan geen verdere kweek.
Ik neem de grasjes zeker tegen zichzelf in bescherming want ze blijven doorgaan.
Ga ik in september op vakantie dan begin ik eind oktober pas en dan ga ik door tot begin maart.
Op internet lees ik vaak dat vogels 3 ronden doen. Dus ook met de grasjes is dat geen probleem.
Maar meer dan 3 zou ik ook nooit doen.
Nu ik er over nadenk: Ik heb eigenlijk nog geen derde ronde gedaan