Ik weet niet wat er bij mij gaande is hoor, maar 1 dagje zon in de winter en ze krijgen al de kolder in de kop!
Was laatst de volière aan het schoonmaken en haal de papieren op de bodem eruit, komt er ineens een ei uitrollen!!

Redelijk groot ( invergelijk wat ik ken van de grasjes ) en aangezien Bibi ( de kakarikie ) de enige gangengravende mol hier is ( onder het papier ) zal het dus wel van haar zijn.
Tja, wat moet je daar nu mee, het is er nog hartstikke koud ondanks dat het binnen is?
Maar aangezien ik ook geen zin heb in eitjes pletten als ik over mijn papier loop heb ik dus maar een blok op de grond gezet op de plaats waar het ei lag.
Nou ik had het blok nog niet de voliere binnen of ze zat al op het stokje van het blok, terwijl ik het nog in mijn hand had! Nou zijn ze super nieuwsgierig dus trek er nog geen conclusie uit,...
Ze gingen het wel samen uitgebreid inspecteren, en om dat zij de brutaalste van de 27 zijn en het vrij'st op de grond heb ik het blok bewust niet opgehangen, wil de rest niet aan de gang maken maar als ze iets kwijt moet dan liever daar in!
Nou na een dag of 2 zag ik dat het ei kapot was dus dacht ok, hebben we ook weer gehad,...
Vanmorgen na een super koude en weer vries nacht zag ik dat Bibi niet haar zelf was, ze zat bol en stil en kwam niet naar het gaas toen ik riep, niets voor haar dus! En aan het eind van de middag leek het beter te gaan, dacht ff in het blok kijken, ja hoor nieuw ei!
Wat moet ik nu doen, het is toch veel te koud voor jonkies?

Blote kippies met dit weer?
Ook de rest krijgt het nu al op de heupen, constant voeren en jagen, pfff, dat wordt wat in het voorjaar!