toen ik vanmorgen de gaaien wilde ophalen was er veel tumult in de gaaienkamer (ze zaten nog in de donker)
toen het licht was kon ik pas zien wat er was, alle gaaien zeer geagiteerd en de kamer vol lege hulsjes(zaadjes) en kleine donsveertjes
snel alle deurtjes opengedaan , toni en tuur vlogen

uit hun kooi ,recht naar de speelboom ,flipke panikeerde het ergst en stond te schuddebollen in de opening ,lowieke sprong eruit op men hand

wat is er gebeurd ?? ik weet het niet ,kheb alleen 4 extra nerveuze gaaien , geen ochtendbom van geenéén van de 4 ,ook niet in de kooi

het heeft tot bijna 12 u geduurd eer ze wat rustig werden , tuur en toni zijn nu rustig aan het praten ,lowieke is op zijne teddy aan het roepen, flipke zit hier naast me te babbelen maar vecht ondertussen tegen het in slaap vallen , zodra hij stilvalt met babbelen vallen zijn oogjes toe en zie je hem vechten tegen dat ,raar hé
ook zijn rechtervleugel doet wat pijn , ik of marc mag er niet aankomen ,hij bijt dan
voor zover het ons gelukt is zien we niks aan zijn vleugel en hij gebruikt hem ook gewoon
is hij gevallen tijdens de commotie ?
wat er gebeurd is weten we niet ,geen idee
wat we wel denken is dat één van hun van de stok is gevallen en zo de anderen heeft doen opschrikken en door de donker zien ze niet wat er gebeurd ,zodoende algemene paniek
dat is de enige verklaring dat we kunnen vinden, de katten kunnen niet in die kamer en andere beesten heb ik er nog nooit gezien

ze zijn nu wel wat kalmer ,behalve flipke,die is nog niet op zijn normale doen