Auteur Topic: gek gedrag  (gelezen 8195 keer)

Offline Merel

• Eendags kuiken
Re: gek gedrag
« Reactie #30 Gepost op: februari 11, 2009, 22:22:16 pm »
Ik heb een kalkblokje in de kooi.
Tommie is die blauwe, hij knaagt eigenlijk niet aan de stok, het is geen zandhulsstok, dat wil ik niet meer omdat die toen alles afgeknaagd had. maar hij zit te kokhalzen. het beeld is ook niet geweldig dus het valt ook niet echt op. maar hij zit echt te kokhalzen.
maar kan dat kwaad?
De kleur van luna (gele parkiet) die neusdop is meer rozig. alleen dan duid het op een mannetje maar ik denk toch dat het een vrouwtje is. de ene x lijkt het wel alsof ze lichtere neusdoppen heeft rond die gaatjes en de andere x niet. ik denk dat het een vrouwtje is maar weet het nog niet zeker, is vwaarschinlijk een week of 12 13 oud.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #31 Gepost op: februari 11, 2009, 23:58:21 pm »
zolang het kokhalsen nog niet gepaard gaat met flink schudden van de kop en paniekeren van de vogel stikt hij niet hoor,
lucky (valk parkiet) doet het veel na het eten en voor het slapen, en cor (grasparkiet) doet het ook vaak, het lijkt wel of ze dan ruimte maken,
of wat oprekken ofzo..

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #32 Gepost op: februari 12, 2009, 10:52:40 am »
Ik zou het niet weten waarom hij dat doet...
En wat het gesclacht van je andere pietje is, zou je met 12 13 weken al moeten kunnen zien, tenzij het zo'n geval is van een niet standaard kleurende neusdop vanwege de verenkleur.
Ik hed er daar ook een paar van, werden dus eerst aangezien voor popje omdat neus roze bleef maar zijn wel mannetjes dus.
Bij mijn topic speeltuin staat bij de laatste foto's een foto van een geel groen pietje Tammy, maar blijkt dus een man te zijn, haha.
En mijn Luna is ook een man maar neusdop is ook niet helemaal blauw, heeft wel klein blauwvlekje. Hij is het pietje van mijn nieuwe loveduo.
En dan heb ik nog Snowy die wit met blauw en ook roze neusdop. Dacht dus 3 popen te hebben , mispoes  :)

Tammy dus  ;)

« Laatst bewerkt op: februari 12, 2009, 10:55:10 am door Nicky »

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #33 Gepost op: februari 12, 2009, 21:04:48 pm »
Hij is dus niet aan het knagen maar aan het kokhalzen, zie je ook voer opkomen? Maakt hij een pieperig geluid? Het hoort in ieder geval niet zo te gaan zeker als ze een partner hebben dan gaat het opgeven van voer vaak op een heel andere manier. Dit doen ze bij popjes om te laten zien hoe lief ze zijn en zorgzaam, doen ze dit bij een mannetje dan is het haantjes gedrag. Vogels die alleen zijn doen dit vaak tegen glimmende materialen waar ze zich zelf in zien. Maar dat gaat dan gepaard met fluiten en vrolijke bewegingen enz. Lijkt mij toch dat jou parkietje als hij dit zoveel doet als dat ik uit jou stukjes lees iets heeft wat niet goed zit. Wat het is zou ik laten beoordelen door een vogelarts.

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #34 Gepost op: februari 12, 2009, 21:24:18 pm »
Nee, hij doet er helemaal niet leuk bij ofzo, of praten of geluidjes maken.
het ziet er een beetje raar uit, maar vor de rest gaat het gewoon goed en is die lekker levendig, alleen gaat hij dus steeds op de grond, nu nog steeds. met zen tweetjes.
ik snap niet waarom maar goed, mijn moeder heeft al bijna luna haar pootje gebroken, luna die ging onder haar hak zitten toen ze half stond en toen hoorden we gekrijs, maar hij/zij heeft gelukkig niks bijzonder, deed wel steeds haar pootje omhoog, maar ze heeft er nu geen last meer van.

ik heb nog een vraagje, als die gele (luna) tommie elke x wast en kroelt, kan je daaraan nog zien of het mannetjes of vrouwtjes zijn? tommie doet namelijk niks die laat zich verwennen en luna die doet al het leuke werk.
is luna dan geen mannetje? of doen vrouwtjes dat soort gedrag?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #35 Gepost op: februari 12, 2009, 21:37:27 pm »
Elkaar wassen doet elke soort, man bij man, man bij pop en pop bij man. Pop bij pop komt ook wel voor maar iets minder makkelijk. Als je een echte duidelijk foto van de neusdop hebt kan ik misschien wel zien wat het is. Rose (en blauw) is man, maar leverkleur (tot diepbruin) is pop. En deze kleuren (rose en leverkleur) kunnen soms erg dicht bij elkaar liggen zodat het bijna niet te zeggen is of het nu man of pop is zeker via een foto waarop de kleuren niet altijd levensecht zijn. En ook lastig bij de lichte kleurslagen.

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #36 Gepost op: februari 12, 2009, 21:51:59 pm »
ik zal binnenkort een x echt goede foto's proberen te maken!
maar het is echt moeilijk om te zien en het is ook nog een gele vogel :P
ik heb hier nog wel een onduidelijke foto;
http://94.100.115.107/468800001-468850000/468830501-468830600/468830523_5_SpK7.jpeg
misschien dat jedaar nog iets op kan zien?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: februari 12, 2009, 21:55:36 pm »
Tja het is niet eens een "echte" gele vogel... en de neusdop is niet goed genoeg zichtbaar. Ik hou het er voorlopig op dat het een hele mooie vogel is  :P

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #38 Gepost op: februari 12, 2009, 21:57:01 pm »
Nee, klopt is een geelmasker ino.
maargoed. hij is ook heel lief, hij land soms als op mijn hoofd.
ze zijn nu metzen beiden de huiskamer onveilig aan het maken.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #39 Gepost op: februari 12, 2009, 22:28:13 pm »
ik gok op een man  :-[

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #40 Gepost op: februari 13, 2009, 06:57:00 am »
OKee, maar als het een mannetje is, is het dan heel erg dat ze mekaar aan het vertroetelen zijn?
Of maakt dat niks uit en het gaat gewoon goed.

Hélène

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: februari 13, 2009, 11:19:53 am »
Weet je iets van de ouders van je ino geel masker ?
Was één van de twee ook een ino ?
Want mannelijke ino's hebben 2 genen nodig om ino te zijn en popjes maar eentje, dus als maar één van de twee een ino was en er dus maar één ino gen doorgegeven kan worden, zijn de ino nakomelingen altijd popjes.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #42 Gepost op: februari 13, 2009, 13:28:49 pm »
OKee, maar als het een mannetje is, is het dan heel erg dat ze mekaar aan het vertroetelen zijn?
Of maakt dat niks uit en het gaat gewoon goed.

Nee hoor kan geen kwaad as het 2 mannen zijn, die knuffelen ook wel  :)
Ik heb hier ook een paar van de verkeerde kant haha, alhoewel 1 er nu toch voor de charmes van een popje is gevallen. ;D
Wat die erfelijkheidsfactor betreft daar weet ik niets van.  ;)

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #43 Gepost op: februari 15, 2009, 12:22:36 pm »
Toen we onze gele vogel hebben gekocht konden we kiezen uit 2 ino geelkoppen met allebei rode oogjes, ik weet zeker dat het een broertje of zusje was, ze waren alletwee even oud en leken veel op mekaar :p ze zaten ook constant naast mekaar.
ik weet niet of dat nog iets zegt?
we hebben deze genomen omdat die andere kortere staartveren had.

Offline Merel

• Eendags kuiken
« Reactie #44 Gepost op: februari 15, 2009, 16:17:32 pm »
http://img255.imageshack.us/my.php?image=xl801641aq6.jpg
het lukt me niet om een echt scherpe foto te maken, constant onscherp. ik weet neit of jullie er wat aan hebben..

heb nog wel foto's op mijn hyves, maar ook niet echt scherp allemaal en ook niet zo heel veel van luna (gele vogel) mettulmerel.hyves.nl
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2009, 16:34:31 pm door Merel »