Auteur Topic: Wat gaat het eerst de kweekkooi in?  (gelezen 2143 keer)

Jo

• Gast
Wat gaat het eerst de kweekkooi in?
« Gepost op: februari 19, 2009, 23:53:02 pm »
De man of het popje in mijn geval de valkparkiet. En waarom?

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Parakeet-Crazy
Re: Wat gaat het eerst de kweekkooi in?
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2009, 00:03:03 am »
Wil je dat er enige actie is zal je man en pop nodig hebben maar misschien begrijp ik de vraag niet helemaal  ???
Leg je eens wat verder uit?....

Jo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2009, 00:07:14 am »
Wil je dat er enige actie is zal je man en pop nodig hebben maar misschien begrijp ik de vraag niet helemaal  ???
Leg je eens wat verder uit?....
hahahaha, ja je zal inderdaad de andere partner erbij moeten hebben maar wat ik bedoel is welke van de twee wordt het eerst opgekooid? De man of de pop.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: februari 20, 2009, 00:36:54 am »
volgens mij samen, want als de ene er in zit en de ander er als vreemde bij komt is er ruzie,
omdat dit dan al een "eigen" huisje is geworden voor de bewoner, en een vreemde omgeving is voor de nieuwkomer..

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #4 Gepost op: februari 20, 2009, 00:59:29 am »
Ik denk/vind het ook belangrijk dat het 'stel' wat in de kweek kooi gezet wordt ( klinkt al een beetje niet zo vriendelijk, maargoed ) al in de gewone omgeving waar ze zitten elkaar aardig moeten vinden.
Je kan aan het gedrag en observeren daarvan al snel zien of het een koppel is, dus elkaar laten uitkiezen, dan heb je een betere band tussen de 2, uiteindelijk gaat het om de samenwerking en voeden van de man aan de pop.
Dus 2 nieuwkomers bij elkaar zetten, ...ik denk niet dat dat werkt.
Ik weet wel dat kwekers die het alleen doen om te kweken en ook op een bepaalde kleur dat wel doen, die bepalen wie het met wie doet om het zo maar te zeggen.
Ik ga ze hier zelf laten kiezen voor wie ze willen gaan en ze zoeken het onderling maar uit  ;)
Geen gedwongen huwelijken hier  ;D

Hélène

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 20, 2009, 01:56:38 am »
Alleen als je op kleur en/of postuur kweekt worden de koppels door kwekers bij elkaar gezocht en dan is er een kans dat het ook wat wordt tussen de twee gekoppelde vogels, maar er bestaat altijd een kans dat het niets wordt.
Tegelijkertijd opkooien dus, maar de beste kans van slagen heb je als ze van te voren al duidelijk voor elkaar gekozen hebben, voordat je ze in een broedkooi stopt.
« Laatst bewerkt op: maart 01, 2009, 00:56:37 am door Hélène »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: februari 20, 2009, 08:23:15 am »
Ik denk/vind het ook belangrijk dat het 'stel' wat in de kweek kooi gezet wordt ( klinkt al een beetje niet zo vriendelijk, maargoed ) al in de gewone omgeving waar ze zitten elkaar aardig moeten vinden.

Ze een broedkooi geven, zoals dat je in een hotel een kamer krijgt in plaats van dat je er in gezet of gestopt wordt  ;D

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: maart 01, 2009, 00:53:52 am »
Maakt in deze niks uit wie je er als eerste inzet voor beide is de kooi vreemd, als het maar snel na elkaar gebeurt en er niet een paar uur of meer tussen zit.

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #8 Gepost op: april 01, 2009, 11:49:52 am »
en heb je alles voor elkaar , en hoe je het wilt doen ?

goretjes rolf

ferret

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 01, 2009, 21:30:49 pm »
Bij mij gaat zowel de man als pop (grasparkieten) tegelijk in de kweekkooi.
Ik probeer altijd de koppels van eerdere jaren intact te houden.
Soms is er ineens een dode (2 keer een dode pop gehad terwijl de eieren net aan het uitkomen waren :cry:)
Na een week een nieuwe pop erbij gezet en geen enkel probleem gehad.
Maar iemand anders kan dan juist wel knokken hebben dus het is geen garantie.

Jo

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: april 01, 2009, 23:31:18 pm »
en heb je alles voor elkaar , en hoe je het wilt doen ?

goretjes rolf
Nou alles is wat vertraagd dan wat was gedacht. Ik heb in principe nog een paar dagen (uren) nodig om de puntjes op de i te zetten. Ik heb momenteel de mannen van de poppen gescheiden behalve een paar.
Deze hebben zich gepaard en lijken een passend stel te zijn. In ieder geval is de kleur in orde. Ze hebben zich gevonden in een groep van 5 vogels.
Komende week hoop ik wel met de kweek te beginnen. Tenminste als de vogels ook willen.