Auteur Topic: Handen in het haar en de vingers in de oren...  (gelezen 8920 keer)

Mandy

• Gast
Re: Handen in het haar en de vingers in de oren...
« Reactie #15 Gepost op: maart 06, 2009, 12:21:46 pm »
maar mandy niet om je aan te vallen
Maar merk in je berichten dat  je de tips meteen afkaatst
Als je het niet probeerd dan zal het zeker niet op gelost worden.

Je zal geduld moeten hebben schreeuwen los je niet binnen een dag op niet binnen een week bij ons heeft het dik een half jaar geduurd en nu heeft ze soms nog haar kuren maar als we dan doen wat we altijd gedaan hebben dan is het zo weer over.

Als je het al helemaal niet meer zit zitten en er niet veel uren in wil steken zou ik toch maar een opvang adres zoeken.

Om al je bezwaren te omzeilen:

???
Sorry maar voel me nu wel aangevallen, wie zegt nl dat ik de tips afkets en het niet meer zie zitten?
Vragen die gesteld worden zijn geen bezwaren en mijn bezwaren zijn uitleg waarom ik iets niet kan doen.
Kan nu eenmaal geen kooi verrijden, vast speeluurtje inlassen, hond in de gang zetten.
Maar wat wel kan zal ik zeker gaan proberen! (vervoersbak staat klaar om uit te soppen)
En ik probeer altijd alles van zoveel mogelijk kanten te bekijken en overdenken.
Elke actie heeft nl gevolgen.
Kom toch niet voor niks hier om advies vragen.
Jullie hebben de meeste ervaring en helaas heb ik maar 5 jaar ervaring met m'n roodstaart gehad.
Waar ik overigens geen problemen mee had. Maar ben geen complete leek.
Snap ook wel dat het veel tijd, moeite en energie kost.
Iemand die dat niet had gewild had ze ws al lang naar een opvang adres gebracht...

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #16 Gepost op: maart 06, 2009, 12:55:46 pm »
het kwam gewoon zo op mij over hoor.

en het schreeuwen lig 80% bij de baasjes niet bij de vogel tenzij het een medische oorzaak heeft.

Nu zeg ik niet dat je een slecht baasje bent maar misschien wel dat je te weinig tijd en aandacht voor hem hebt.
En denk dat daar het probleem ook ligt, zoals al eerder vermeld met geduld training kom je een heel eind.

En als ik dan lees dat je vriend niet mee wil werken met kussens gooien bijv dan heeft hij ook niet erg veel last van het schreeuwen.
Een kussen doet minder pijn aan je oren dan een schreeuw

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #17 Gepost op: maart 06, 2009, 13:07:21 pm »
Om al je bezwaren te omzeilen:

???
Sorry maar voel me nu wel aangevallen,

Ik bedoelde dit helemaal niet om je aan te vallen. Integendeel. Want als je iemand met een probleem aanvalt, schiet die persoon gewoonlijk in de verdediging en dan kan je juist niet open communiceren en dan kom je ook nooit tot een oplossing of een bespreking/beschouwing van de dingen die spelen.
Wat ik hiermee bedoelde aan te geven; Als je een transportbox op de gang niet ziet zitten omdat je bang bent dat hij dan later niet daar in wil ivm bijv onverwacht va bezoek of je kan of wil niet de gewone kooi in de gang zetten; dan kan je nog wel de tip van op de gang zetten gebruiken, je moet er alleen een uitvoering van maken die bij jou past. Dus als het niet de kooi of de transportbox kan zijn, dan bijv maar een valkparkietenkooi.
Ik dacht juist dat ik het met dat zinnetje zo mooi kort had samengevat...

Opmerkingen van jou zoals dat het onmogelijk is haar in een andere ruimte te zetten, kan mensen de indruk geven dat je iets afketst zonder het te proberen. Weet je geschreven taal komt soms anders over dan het gesproken woord, van meerdere kanten hoor. ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #18 Gepost op: maart 06, 2009, 13:19:10 pm »
en het schreeuwen lig 80% bij de baasjes niet bij de vogel tenzij het een medische oorzaak heeft.

Is niet helemaal waar. Ik vertelde al dat Rocco ook schreeuwt. En niet om aandacht
of om iemand, maar gewoon om het schreeuwen, zij vindt het blijkbaar leuk.
En als je 15 papegaaien hebt, waarvan 4 amazones, waarvan er maar ééntje schreeuwt
om niks, ligt het toch echt bij de vogel lijkt me ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: maart 06, 2009, 15:12:43 pm »
het kwam gewoon zo op mij over hoor.

Nu zeg ik niet dat je een slecht baasje bent maar misschien wel dat je te weinig tijd en aandacht voor hem hebt.
En denk dat daar het probleem ook ligt, zoals al eerder vermeld met geduld training kom je een heel eind.

En als ik dan lees dat je vriend niet mee wil werken met kussens gooien bijv dan heeft hij ook niet erg veel last van het schreeuwen.

Mandy kennende zal ze zeker alle tijd en aandacht dié ze heeft er in gaan stoppen en van haar vriend en het kussen was duidelijk een grapje in mijn ogen..

Mandy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maart 06, 2009, 20:07:49 pm »
In een schreeuw bui kun je bijvoorbeeld met kussens gooien niet naar je vogel maar bijvoorbeeld naar je partner.
Hier was mijn partner het niet zo mee eens! ;D
van haar vriend en het kussen was duidelijk een grapje in mijn ogen..
Inderdaad Loes, vandaar de lach-smilie, maar blijkbaar was dat voor Wesly niet duidelijk genoeg...

Even voor de duidelijkheid, Bobbetje is niet hier begonnen met krijsen, dat doet ze al bijna 12 jaar.
En nu is er juist meer goede zorg, tijd en aandacht voor haar dan ze had voor ze hier kwam (waren trouwens ook de woorden van de vorige eigenaars).
Knap trouwens dat je uit m'n 4 berichten hier, zonder me te kennen weet hoe het hier gaat en daar je conclusies al uit trekt zonder te vragen of iets daadwerkelijk zo is?!

Weet je geschreven taal komt soms anders over dan het gesproken woord, van meerdere kanten hoor. ;)
Inderdaad, kom al jaren op forums en heb dit al vaak zien gebeuren door miscommunicatie/ontbreken van non-verbale communicatie maar nog nooit zelf en dat binnen 2 dagen en de 4 berichten hier...

En Lejah, je 1e en tevens 2e uitleg waren verder prima en kan ik zeer zeker wat mee, bedankt! ;)

cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 06, 2009, 20:11:34 pm »
Ok alles is gezegd nu.

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt en ik hoop dat je laat weten hoe het met de tips gaat. Want ook wij leren daar weer van.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #22 Gepost op: maart 06, 2009, 21:23:16 pm »
succes mandy, :-* ik heb het geluid gehoord :o
en het ligt denk ik niet aan jou, gezien de jaartjes met chico geen schreeuw problemen zijn geweest!

Houdt vol, het afleren hiervan is zo moeilijk, het is inmiddels een gewoonte natuurlijk voor bobbetje..
zoals wij afleren om nagels te bijten of te roken, het is verschrikkelijk moeilijk,
zeker ook als je zelf, met je mannetje, in een gespannen en spannende fase van je leven zit, is de verdraagzaamheid kleiner.

veel succes, en ik hoop dat je hier toch wijzer wordt  :-*

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: maart 10, 2009, 20:57:15 pm »
Heel veel succes!

Misschien een ideetje om nepnagels te nemen voor het nagelbijten uit frustratie tijdens het schreeuwen :)  :nailbiting:

Annemarie

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: maart 27, 2009, 11:43:40 am »
Ik heb Gogo, een geelvoorhoofdamazone. Wat een ellende heeft dat gaaitje bezorgd! Hij gilde van 's morgens tot 's avonds en ik was me ten einde raad.
Wat ik ben gaan doen:
Ik heb de radio aangezet om geluiden van buitenaf waar hij met gillen op reageerde uit te schakelen.
Ik negeer zijn gegil en beloon hem op het moment dat hij stil is (al ik het maar 1 seconde tussendoor, omdat hij adem moet happen)
Ik heb de boeken "Gek van mijn vogel" en "Good Bird" aangeschaft, gaan lezen en de technieken gaan toepassen.

Resultaat na een maand zo goed en consequent gewerkt te hebben:
hij doet zijn morgengil en is de rest van de dag stil (naja, op zijn geklets en gespeel na dan, maar dat mag!)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #25 Gepost op: maart 27, 2009, 12:13:18 pm »
Dat is een heel goed bericht  :thumsup:

Wat geluid moeten ze kunnen maken idd, anders heb je geen papegaai  :)

melina

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: maart 27, 2009, 18:01:01 pm »
oh wat een opluchtig dat het stil is bij je zeg!! goed hoor!!  neem me petje af :thumsup:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #27 Gepost op: maart 27, 2009, 18:01:38 pm »
Gek van mijn vogel

is zeker een goed boek waar je veel uit kunt leren

cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: maart 27, 2009, 18:46:10 pm »
Wat ontzettend gaaf dat het gelukt is bij jou. Mag je heel trots op zijn!
Ik denk ook zeker dat dat helpt. maar het vraagt nogal wat wilskracht!  :hot:

Annemarie

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: maart 27, 2009, 21:31:24 pm »
Ja, het vraagt inderdaad wilskracht, doorzettingsvermogen en veel goede zin om je niet te irriteren aan het gegil wat je moet negeren.