Vorige week dinsdag zat een grasparkietpopje van mij bol. In eerste instantie dacht ik dat ze met een eitje zat (legnood). Toen ik haar uit de voliere haalde voelde ik geen eitje.
Ik heb haar toen met haar mannetje apart gezet en een wormkuurtje gegeven (ze waren net een half jaar geleden ontwormt). En wat schets mijn verbazing; diezelfde avond poepte ze duidelijk beide wormpjes uit

Ik heb meteen alle vogels en alle andere huisdieren ontwormt. De dag erna zat ze er nog steeds niet lekker bij, omdat ik toch naar Dieca ging heb ik Sjaak gevraagd wat ik het beste met haar kon doen aangezien Hedwig niet te bereiken was. Hij adviseerde om het popje een antibioticakuurtje te geven. Ik ben dus naar de dierenarts in mijn woonplaats gegaan en heb daar antibiotica opgehaald. Deze arts heeft helemaal voor me uitgezocht hoeveel ik het grasparkietje mocht geven en hoelang. Gelukkig is mijn popje helemaal hersteld. Maar ik weet nu dat 2x per jaar ontwormen toch echt te weinig is voor buiten vogels. Ook Sjaak adviseerde om vaker te ontwormen. Aangezien de hond 4x per jaar ontwormt wordt ga ik voortaan alle huisdieren 4x per jaar ontwormen.
Ik wilde jullie deze info niet onthouden