even weer een oud topic ophalen
de vraag komt nu weer bij mij op. We gaan binnenkort verhuizen en gaan dan naast een mooi bos wonen. Het portiek uit en een halve straat uitlopen en zo het bos in. Het lijkt me voor Marcus erg lekker in de zomer mee naar buiten te kunnen. Ook in lekker buiten op het balkon lijkt me voor hem heerlijk. Hier in mijn huidige huis wonen we op de begane grond en onze buitenruimte is aan een stukje gemeenschappelijk groen zonder straat met auto's. Dus toen Marcus nog goed gekortwiekt was, ging ik graag met hem buiten zitten en ook hij leek er erg van te genieten. Op het balkon lijkt me het niet zo veilig. Ook als hij gekortwiekt is, als hij schrikt vliegt hij misschien op en valt dan zo twee verdiepingen naar beneden bij de buren in de tuin. In de kooi op het balkon kan natuurlijk wel, maar lekker knuffelen in de zon....
Nou dacht ik dus weer aan zo'n tuigje. Op youtube staan verschillende filmpjes. Als je het de vogel goed aanleert lijken ze er niet echt moeite mee te hebben om het tuigje om te krijgen. Maar wat ik mij afvraag, Marcus is maar klein, een tuigje is relatief zwaar. Zal het hem niet toch heel veel last opleveren?
En vliegen vogels wel graag met hun tuigje? Het voelt een beetje wreed om ze aan een touwtje te hebben en dan terug te trekken als het touwtje ophoudt.