Auteur Topic: Knijster en ... Mukkie  (gelezen 8704 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Knijster en ... Mukkie
« Gepost op: juni 03, 2009, 20:57:36 pm »
Knijster, onze lutino roseicollie pop, is alweer ruim een jaar. Knijster heeft een tijdje terug eitjes gelegd, helemaal in d'r uppie onderin de kooi. Dus tijd voor een partner.
Maar waar haal je een partner vandaan? Agaatjes genoeg te koop, dat is het probleem niet. Wat wel een probleem is: een geteste aga! En dan ook nog een mannetje. We hebben meerdere malen pogingen ondernomen; afspraken die niet werden nagekomen, mensen die op het laatste moment van gedachten veranderden, agaatjes die niet door de testen kwamen, of nestjes waar het juiste geslacht niet bij zat, we hebben het allemaal meegemaakt.
Eigenlijk dachten we aldoor aan een jong mannetje. En toen. Toen overleed de partner van Mukkie van Arno en Marijke. Dat was natuurlijk heel triest dat Pino overleed terwijl ze nog kleintjes had en die alleen door Mukkie groot gebracht moesten worden. De kleintjes vlogen uit en Arno en Marijke zochten een oplossing voor hun Mukkie.

En nu is Mukkie vanmiddag naar hier verhuisd!
Mukkie een nieuwe partner. Knijster een partner.

De bedoeling was om Mukkie een dag te laten wennen en dan morgen eruit te halen en langzaam buiten de kooi aan Knijster te laten wennen. Maar Mukkie was helemaal niet bang of eenkennig en toen ik mijn hand in de kooi deed, stapte Mukkie op alsof het de gewoonste zaak van de wereld was. Dus toen kon ik het niet laten en ondanks mijn zorgvuldige planning zijn Mukkie en Knijster vanmiddag toch nog samen op de standaard geweest. En het viel helemaal niet tegen!

Zodra er trosgierst is, maakt het Knijster niet uit wat er gebeurt, zolang die trosgierst maar in haar buikje beland! En ook Mukkie lust wel trosgierst; want hoezo niet eten de eerste dag? Dat geldt alleen als er geen trosgierst is! :)

Gaat best goed zo hoor!

We kunnen ook wel delen hoor!

We zien er zo al gezellig uit he?

We zijn ook zo mooi samen, dat we samen ook een mooi plaatje vormen!

En oooh kijk eens! :hart:

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Knijster en ... Mukkie
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2009, 21:21:10 pm »
Dat beloofd wat voor de toekomst!  :hart:

cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2009, 21:24:02 pm »
 :dance: :dance: :dance:

arnootje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2009, 21:48:25 pm »
Ik had niet anders verwacht dat mukkie knijster zo makkelijk zou accepteren, andersom wist ik het natuurlijk niet. Zoals ik het nu lees en zie op de foto's zijn we dolblij dat we mukkie naar jullie hebben gebracht. Je wil niet weten hoe mukkie zijn laatste dagen hier in zijn kooi zat, helemaal alleen, stil zittend in een hoekie van de kooi. Op de foto's ziet ie er weer gelukkig uit.

Je andere planning zou ik alvast ook maar bijstellen, want er zullen zo eitjes zijn :P

Jammer dat ik niet meekon vandaag, maar ik zie nu al wel dat ie goed terecht is gekomen. Marijke is trouwens d.m.v. de TOMTOM ook weer thuisgekomen.
Alvast dankjewel voor de goede zorgen voor mukkie, en veel plezier met jullie nieuwe koppeltje dat er maar veel kleine mukkie's en knijstertjes geboren mogen worden.

arnootje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 03, 2009, 21:51:05 pm »
Doe je ze nu ook meteen bij elkaar in de kooi?

Ik zou dat wel aan durven hoor, maar dat is aan Angelique

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #5 Gepost op: juni 03, 2009, 22:31:57 pm »
Stel boefjes  :hart:

Ziet er heel gezellig uit hoor  :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2009, 22:39:55 pm »
Knijster kon een beetje vliegen, ze moet hoognodig weer worden bijgewiekt (binnen een week heeft ze 3 pennen erbij!). Dus toen ik Mukkie in zijn kooi zette, floepte Knijster zo van mijn arm Mukkie achterna de kooi in. Ik dacht ach ik laat het maar even zo. Ze hebben samen gegeten uit 1 bakje.
Maar nu hangt er zo'n 3-hoekig stoffen schommeltje in Mukkie's kooi. Knijster zit er heerlijk op te slapen. Maar Mukkie zit op zo'n schuin stoffen kantje te soezen. Dat lijkt me zo ongemakkelijk voor Mukkie. Daarom zit ik nu erg te dubben, zal ik Knijster in d'r eigen kooi zetten zodat ze elk apart kunnen slapen? Of zal ik ze samen laten, immers ze vechten niet, ze doen niet akelig, helemaal niets van dat alles. Het lijkt me alleen dat Mukkie niet zo lekker zit. Misschien is ie wel een beetje bang en durft ie daarom niet naast Knijster te zitten. Aan de andere kant, zolang het goeed gaat, des te eerder wennen ze aan elkaar.
Soms ben ik ook wel een beetje weekhartig.

Ik ben blij dat je er een goed gevoel bij hebt Arno!
Ik heb het overigens erg gezellig gehad met Marijke vanmiddag.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2009, 23:44:08 pm »
als ik zo de foto's zie en het verhaaltje lees, hebben jullie een goede keuze gemaakt :thumsup: :thumsup:
jullie blij, en beter nog... Knijster en Mukkie :a036:

jet

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2009, 08:12:37 am »
Nou zo te horen en te zien gaat het supert met die 2, weer een gelukkig stelletje  :hart:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2009, 12:36:29 pm »
De twee zijn de nacht goed doorgekomen!
Knijster lekker breeduit op het schommeltje en Mukkie hangend aan de schuine kant. Lijkt me toch niet lekker zitten. Knijster vertoeft ook best veel op de bodem en Mukkie is nog helemaal niet op de bodem geweest, dus zodra Knijster op de bodem scharrelt, beslaat Mukkie gelijk het hele schommeltje. :)
Maar Knijster op het horizontale gedeelte en Mukkie op het schuine gedeelte, op die manier voeren ze elkaar wel! doh
En favoriete bezigheid op dit moment is dat Mukkie toch maar naast Knijster gaat zitten en dan uitgebreid het nekkie van Knijster kroelt/vlooit. :hart:
En als Mukkie dan even pauze wil houden, bijt Knijster Mukkie zachtjes in de pootjes zo van hee ga eens door jij! En dat doet Mukkie dan! ;D

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2009, 15:15:02 pm »
D
Maar Knijster op het horizontale gedeelte en Mukkie op het schuine gedeelte, op die manier voeren ze elkaar wel! doh
En favoriete bezigheid op dit moment is dat Mukkie toch maar naast Knijster gaat zitten en dan uitgebreid het nekkie van Knijster kroelt/vlooit. :hart:
En als Mukkie dan even pauze wil houden, bijt Knijster Mukkie zachtjes in de pootjes zo van hee ga eens door jij! En dat doet Mukkie dan! ;D

OOoh wat fijn om te lezen!! voeren en kriebelen.. het lijkt wel een smiley_wedding terwijl ze elkaar nog geen dag kennen!!!
Leuk dat ze al helemaal verliefd zijn!!!
gelukkig hebben we niet gewacht tot het weekend!

Vond het gister ook erg gezellig! De terugreis was goed gegaan toch wel iets file gehad!!

arnootje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 04, 2009, 17:42:50 pm »
Ik zei toch dat Mukkie een echte sul was, die alles goed vind  :thumsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: juni 04, 2009, 20:20:54 pm »
Super hè  :a036: :a036: :a036: :a036:
En heerlijk dat het meteen al zo klikt!  :thumsup:

Veel geluk met dit mooie koppeltje!  :-*

En hangend slapend aan een driehoekschommel doen ze hier ook, Rokkie deed dit de 1e dagen ook  :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: juni 05, 2009, 17:34:34 pm »
Het is heel erg, maar ik heb blijkbaar een straatmeid opgevoed! :o
Als Mukkie wil eten, gaat Knijster heel snel voor hem op het bakje zitten en dan gaat Knijster kippetje zitten! :o Vleugeltjes wijd, kopje laag, staartje en kont de lucht in, zo tegen Mukkies verbouwereerde koppie aan! Zelfs Mukkie is er helemaal ondersteboven van! Mukkie gaat keurig even aan de kant, maar dat kontje van Knijster gaat gewoon mee aan de kant! :)
Ik geloof dat zelfs Mukkie nu Knijster toch wel een beetje een del vindt! :cool:

arnootje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 05, 2009, 18:44:51 pm »
Je andere planning zou ik alvast ook maar bijstellen, want er zullen zo eitjes zijn :P

Ik denk 2 weken dat het duurt voor je eitjes heb