Auteur Topic: prada toch een vrouwtje?  (gelezen 1430 keer)

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
prada toch een vrouwtje?
« Gepost op: juni 11, 2009, 23:42:43 pm »
toen prada bij ons kwam dachten we dat het een mannetje was maar volgens mij is het toch een vrouwtje  :o djarno en prada zoenen wat af en tegenwoordig kroelen ze mekaar ook in de nek  :hart: of kan het zijn dat mannetjes het ook bij mekaar doen dat gedrag  :CENS ben er 99 procent zeker van dat djarno een mannetje is :CENS maar bij prada ging ik al twijfele noem  maar ffe haar inplaats van zijn of hem. toen ze een half jaar was . dus of ze zijn van het zelfde geslacht maar kroelen toch met mekaar? of ik heb een mannetje en vrouwtje? hoor djarno nu bromme  :angry: het is ook nooit goed nou doe ik lief en kroel ik is het nog niet goed  ;D gr mar

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: prada toch een vrouwtje?
« Reactie #1 Gepost op: juni 12, 2009, 05:59:51 am »
Is djarno toevallig donkerder van kleur dan prada?

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: juni 12, 2009, 12:27:25 pm »
aan het gedrag dat ze naar elkaar vertonen vind ik dat je niet echt kunt zien wat de geslachten zijn.

Ik zou zeggen. Geslachtsbepalingsetje aanvragen bij Gendika. Borstveertjes trekken en opsturen. Voor 20 euro per vogel weet je het  ;)  :a036:

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: juni 12, 2009, 15:23:56 pm »
Is djarno toevallig donkerder van kleur dan prada?
djarno is iets donkerder van kleur. en de staart van djarno is helemaal rood en van prada is ie aan de onderkant iets donkerder wat zwart er doorheen.gr mar

Offline Marian

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: juni 12, 2009, 15:25:30 pm »
aan het gedrag dat ze naar elkaar vertonen vind ik dat je niet echt kunt zien wat de geslachten zijn.

Ik zou zeggen. Geslachtsbepalingsetje aanvragen bij Gendika. Borstveertjes trekken en opsturen. Voor 20 euro per vogel weet je het  ;)  :a036:
ja maar vindt het zo zielig om die veren er uit te trekken  :cry:
heb geleze dat prada pas met 4jr geslachtsrijp is. ze wordt de 27ste 1jr dus het kan nog geen kwaad  ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2009, 23:39:18 pm »
aan hun gedrag kan je het niet zien hoor , ik heb hier 2 mannen ,de ene donkerder grijs als de andere en die doen niks anders dan samen kroelen,voeren, nekje masseren etc ....
wil je het echt weten zal je moeten laten testen , wil je geen veertjes trekken ,dan naar de VA voor paar druppeltjes bloed of endoscopisch laten kijken

ik zal eens zoeken of ik die kroelfoto's van tuur en toni vind  ;)