Eigenlijk vond ik het antwoord van mevrouw Kindermans erg kort door de bocht "ze heeft polyoma, dus daar komt het door" en zat het me toch niet helemaal lekker.....
Afgelopen weekend was Noa veel aan het dutten en dus veel te rustig naar mijn zin. Omdat er geen acuut probleem was heb ik tot na het weekend gewacht en heb tòch een afspraak gemaakt met dhr. Bastiaanse in Prinsenbeek, waar we deze middag al terecht konden.
Wat een heerlijk rustige man, neemt echt ruim de tijd om je verhaal aan te horen, is heel rustig met je gaai en vertelt ook duidelijk wat hij denkt en gaat doen!
Poepje is gecontroleerd, was schoon!
Ik vond haar wat magerder dan anders, zo op het oog, want eigenlijk hadden we haar dus niet regelmatig gewogen, ze weegt 320 gram nu.
Dhr. Bastiaanse vond haar absoluut niet de mager, ze is mooi slank, alleen heeft ze wel onderhuidse vetophopinkjes die er dus niet horen.
Ook heeft hij een veer uitgetrokken en onder de microscoop bekeken, niets afwijkends te zien!
Verder staat er een stukje veerschacht op kweek om te zien of daar geen schimmels of iets dergelijks zit, ik mag over 10 dagen bellen voor die uitslag.
Dat ze zo veel dut komt doordat ze zich niet zo lekker voelt door de jeuk en dat dat ook best vermoeiend is.
Eigenlijk komt het er op neer dat het wel degelijk aan de polyoma kan liggen, in combinatie met de (vrij stevige) rui geeft dat extra irritatie/jeuk, maar het viel ook wel op dat juist waar ze zit te plukken, ook die vet-ophopinkjes zitten.
Kortom, wat we nu gaan doen is blijven sprayen en daarnaast smeren met aloë-zalf. We stoppen met zaadjes naast de pellets, ze moet weer terug op alleen pellets en groente/fruit en daarnaast was het advies om ook eivoer bij te geven (meer organische stoffen). De tijd zal leren of het er dan beter op wordt......
Ik ben blij dat we tòch voor een "second-opinion" geweest zijn, en als er weer een VA-bezoek nodig is, dan gaan wij zeker weer naar dhr. Bastiaanse!