Auteur Topic: Smijten met etensbakje  (gelezen 3050 keer)

Cosch

• Gast
Smijten met etensbakje
« Gepost op: december 17, 2004, 14:22:20 pm »
Zoals ik al eerder vertelde hebben we het bovenstaande probleem met Coco. In de nieuwe kooi zaten weer die RVS bakjes in zo'n ring. Tuurlijk moesten die er gelijk uitgetrokken worden. Dus hebben we de ring losgeschroefd en de oude bakje van Happy-Bird er weer aan gehangen. Die moet je een draai geven en dan kunnen ze er niet uit.
Uiteraard gaat Coco zijn uiterste best doen om dit wel voor elkaar te krijgen. Hij hing zelfs onder het bakje om het goed te draaien en trok het er zo weer uit!
Ik kreeg advies van Fuijmo om het vast te schroeven. We moesten eerst ff bekijken hoe we dat het beste konden doen. In de tussentijd heb ik Coco gewoon een stuk minder pellets gegeven/meer afgepast. Want welk beest gaat nou met zijn eten gooien?? Dan moet tie genoeg krijgen toch?
En doordat hij minder overhoud behalve kruimels aan het eind van de dag gooit hij het bakje er NIET meer uit!

Wat een smeerlapje he?

Kijken voor hoelang het goed gaat zo!

Gr Corina

Aaran

• Gast
Re: Smijten met etensbakje
« Reactie #1 Gepost op: december 17, 2004, 14:36:32 pm »
Tjeetje hey, wat een dondersteen

Wat een oplossing, zou je niet zo 1 2 3 aan denken he.

Eefjuh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 17, 2004, 23:33:24 pm »
Ik heb hier gelukkig geen last van :D

Mijn kooi is bakjessmijtproof :D

Maar daarbij heb ik t probleem dat ik in al dr voerbakjes dr "katten" speeltjes met belletjes terug vind..

OOK in het waterbakje, met als gevolg, een mooie plek in het bakje wat je er niet uitkrijgt :(

RVS en ijzer vormen vreemde olieachtige plekken in het bakje..

En ik weet PSIES waarom ze het doet, op die manier hoeft ze niet naar de bodem te lopen voor dr speeltjes maar het gewoon uit dr etensbakje te halen ;)

Daarbij heb ik 3 smijtproofbakjes, maar het bakje voor fruit is een hangbakje, die gaat ook wel eens om..

Je moet eens kijken bij de dierenwinkel, daar kun je rvs bakjes kopen die aan de kooi te bevestigen zijn door een draaisysteem.

Het is een bakje met daarachter een plaatje, dan een boutje met voor het moertje weer een plaatje, die kun je dus vastdraaien aan de kooi!

Aaran

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2004, 10:26:34 am »
cosh hoe gaat het hiermee?

Cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2004, 10:33:04 am »
Heel goed eigenlijk. Hij zit het heel af en toe nog wel eens te proberen. Hij heeft nu precies genoeg eten. 's ochtends heeft hij nog een paar pellets en kruimels over.
Ik denk dat hij nu voorzichtiger is geworden.

Maar ik juich niet te vroeg!

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 10, 2005, 14:19:37 pm »
Hoe gaat dit nu corina?

Ik moet zeggen die nieuwe kooi van mij heeft exact het zelfde systeem als de jouwe, maar hier blijven de bakjes gelukkig nog onopgemerkt  ;D

Cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 10, 2005, 14:29:24 pm »
Heel goed. *afkloppen*

De laatste tijd zit hij er wel weer aan te prutsen. Maar dan geef ik weer iets minder eten (is niet zielig hoor, hij krijgt genoeg)
En dan gaat het weer goed!

Gr Corina

dreumus

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2005, 08:08:14 am »
Hier laten ze gelukkig de bakjes erin maar ik moet niet het plastic bakje ophangen voor hun eivoer want Coco sloopt dat meteen.
Dus daar hebben we een rvsbakje voor gekocht en nu baalt die als een stekker:)

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2005, 16:08:36 pm »
Sinds gisteravond heeft Coco de originele bakjes weer in de kooi! Mijn broer heeft een mooie oplossing bedacht!
Hij heeft een gat geboord in het deurtje en in het ijzer waar de stang aan vast zit! Daar heeft hij een schroefdraad in gemaakt. Dan kan ik een vleugelmoerschroef (leuke voor galgje) aandraaien zodat de rvs bakjes in de ring klemmen! En Coco ze er niet uit krijgt!

Geniaal he?

Is wel mooier hoor de originele bakjes enzo!

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 18, 2005, 16:10:05 pm »
Goed joh!, idd wat een slimme oplossing voor jou probleem  ;D

:-* voor je broer  :-*

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 18, 2005, 16:11:40 pm »
En daarvoor kreeg hij waarschijnlijk dat kusje van Coco!  ;D

Gr Corina

dutchgerard

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 17, 2005, 16:45:03 pm »
Haha, ik herken dit maar in de kooi van Gino zitten vrij hoge rvs bakjes en dat is net te veel voor hem om ze eruit te krijgen. Volgens mij heeft hij het nu opgegeven. Even wat anders, bovenop de kooi zat een playground waar hij nog niet op is geweest. Ik denk dat het veel te hoog is waardoor hij een dominante positie zou kunnen hebben. Heb hem eraf gehaald, de kooi staat toch altijd open als ik thuis ben. (meestal dus). Dit heb ik dus geleerd op dit forum, wat ik alleen niet snap waarom de kooifabrikanten dit er op maken en ook aan de voor en achter kant geen spijlen waar ze makkelijk aan kunnen klimmen...... Denken die mensen wel eens na als ze een kooi ontwerpen????? groeten Gerard.

Cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juli 05, 2005, 16:59:00 pm »
Het fruit bakje aan de andere kant van de kooi was nog niet aangepast. Maar sinds 2 weken heeft hij dat ook ontdekt dat dat er uit kan en het ligt dus nu weer ELKE middag op de grond.  ::)

Dus mijn broer mag weer aan de slag!  :) Krijg het vanavond waarschjnlijk weer terug! Afwachten wat het volgend sloopkarweitje gaat worden!  :CENS

Gr Corina

papegaaiengek

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2005, 00:18:36 am »
hier hetzelfde probleem hoor als pablo de ara opgesloten zit ,niet zo vaak hoor ,gaat ze met bakken smijten
en floris heeft er ook een handje van die dondersteen
vaste bakken zou veel handiger zijnn ik geloof dat in de nieuwe montana kooien dat ook al zo is

Cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juli 11, 2005, 12:34:44 pm »
Ik heb een montana kooi van een paar maanden oud! En de bakjes hangen gewoon in een beugel! Wel kun je het bakje draaien dat hij niet zomaar eruit gehaald kan worden maar ja dat kan de papegaai ook!  ::)

Maar Coco krijgt het bij mij er niet meer uit!  ;D Vond hij niet zo leuk trouwens. Ging het afreageren op iets anders!

Gr Corina