Auteur Topic: Waarom vogels beter niet los vervoerd kunnen worden (in de auto bijvoorbeeld)  (gelezen 1824 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Bron: Nu.NL

Kanarie veroorzaakt aanrijding
Uitgegeven: 31 augustus 2009 16:49
Laatst gewijzigd: 31 augustus 2009 16:48

MAINZ - Een kanarie heeft een verkeersongeluk veroorzaakt in het westen van Duitsland. De eigenaresse van de vogel deed in een bus het doosje open waarin het dier werd vervoerd.

De kanarie vloog direct op de buschauffeur af, die in paniek aan het stuur trok.

Door de plotselinge stuurbeweging kwam de bus op de andere rijbaan terecht, waar tegenliggers het voertuig niet konden ontwijken.

De chauffeurs, de inzittenden en de kanarie bleven volgens de politie ongedeerd. Er was alleen blikschade.

Na het ongeluk vloog het dier ''berouwvol'' terug naar zijn 21-jarige eigenaresse, zei een politiewoordvoerder maandag.

© ANP 

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
Re:Waarom vogels beter niet los vervoerd kunnen worden (in de auto bijvoorbeeld)
« Reactie #1 Gepost op: augustus 31, 2009, 16:57:48 pm »
Dit bericht laat zien dat het onverantwoord is om je vogel los mee in de auto te nemen.

Daarbij komt ook nog eens dat als je vogel netjes blijft zitten, het wel een projectiel wordt dat bij een flinke remactie naar de voorruit wordt afgeschoten.  :(

Mijn advies: zorg voor een vervoersbox of reiskooi als de vogel mee de auto in gaat

Aniki

• Gast
Re:Waarom vogels beter niet los vervoerd kunnen worden (in de auto bijvoorbeeld)
« Reactie #2 Gepost op: augustus 31, 2009, 17:02:43 pm »
beetje simpel gesteld al zeg ik het zelf.  een kanarie los laten uit een doosje... klinkt niet echt alsof ze er dagelijks mee reist. het klinkt zelfs eerder alsof ze het beestje net gekocht heeft.

in een bus loslaten.... ???

ik neem aan dat wanneer je je vogel meeneemt in de auto, iedereen ervan op de hoogte is...

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: augustus 31, 2009, 19:42:54 pm »
ik neem aan dat wanneer je je vogel meeneemt in de auto, iedereen ervan op de hoogte is...

Niet zomaar een aanname doen hoor. Er zijn er nog genoeg die de vogels los mee in de auto nemen.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2009, 13:59:30 pm »
Het gaat er niet om of iemand er wel of niet van op de hoogte is. Zoals Pascal al zei: de vogel wordt een projectiel dat wegschiet bij bijvoorbeeld een remactie.

Alles dat los in een auto ligt, vliegt met een noodgang en veel kracht door een auto bij een noodstop of botsing en hoe overtuigd iedereen ook is van zijn of haar eigen rijvaardigheden: je weet nooit wanneer er zich een situatie voordoet dat een noodstop nodig is of wanneer er niets meer te doen is en er een botsing volgt.

Ik vind het erg lullig wanneer een persoon die de gordel om heeft het een rotsituatie niet overleeft vanwege een persoon die weigert zijn gordel om te doen. Dit hoeft niet perse een persoon te zijn, maar kan ook bijvoorbeeld een vogel zijn.

Met mijn stage heb ik ABS-testen uitgevoerd, een systeem dat niet voor de lol in ontwikkeling is gekomen, en geloof mij: zonder gordel... is dat geen pretje. Met de gordel om, en ondanks de tegenkracht van het intrappen van de rem, HANG je letterlijk in de gordel.

En nogmaals: je weet nooit wanneer zo'n situatie zich voordoet. Iedereen denkt dat het hem of haar niet overkomt, totdat het toch gebeurd...

Aniki

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2009, 10:23:06 am »
Het gaat er niet om of iemand er wel of niet van op de hoogte is. Zoals Pascal al zei: de vogel wordt een projectiel dat wegschiet bij bijvoorbeeld een remactie.

Alles dat los in een auto ligt, vliegt met een noodgang en veel kracht door een auto bij een noodstop of botsing en hoe overtuigd iedereen ook is van zijn of haar eigen rijvaardigheden: je weet nooit wanneer er zich een situatie voordoet dat een noodstop nodig is of wanneer er niets meer te doen is en er een botsing volgt.

Ik vind het erg lullig wanneer een persoon die de gordel om heeft het een rotsituatie niet overleeft vanwege een persoon die weigert zijn gordel om te doen. Dit hoeft niet perse een persoon te zijn, maar kan ook bijvoorbeeld een vogel zijn.

Met mijn stage heb ik ABS-testen uitgevoerd, een systeem dat niet voor de lol in ontwikkeling is gekomen, en geloof mij: zonder gordel... is dat geen pretje. Met de gordel om, en ondanks de tegenkracht van het intrappen van de rem, HANG je letterlijk in de gordel.

En nogmaals: je weet nooit wanneer zo'n situatie zich voordoet. Iedereen denkt dat het hem of haar niet overkomt, totdat het toch gebeurd...

een kooi is niet hetzelfde als een gordel...

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2009, 11:39:48 am »
En daarmee bedoel je...?