Hallo Allemaal
Dit word nogal een lang verhaal dus ga maar even onderuit als je zin heb

Ik heb in mei 2006 een jonge parkiet gekocht Kokkie, heel leuk erg tam en alles ok mee.
In Augustus 2007 kwam een vriendin met een parkiet aan die ze gevonden had hier in de wijk.
Hij was erg uitgeput en een aantal nagels waren eraf en zaten onder het bloed,
IK ben met hem naar de arts geweest maar voor de rest was alles in orde alleen zijn nagels zijn nooit meer aangegeroeid.
Nou alles ging goed tussen die twee, Kokkie toevallig een pop en Peppie een man.
Ze zijn dikke vrienden Kokkie is de baas maar dat vind Peppie niet erg

Nu was Kokkie in het voorjaar zichzelf niet meer vond ik, ze was erg pinnig en ze zat heel vreemd op haar stok.
Ik ben toen met haar naar de arts geweest want ik dacht aan wormen maar nee dat was het toch niet.
De arts dacht dat het kon zijn dat het een soort nestdrang was, dit kon best zo zijn want toen ik Peppie
er nog niet bij had is Kokkie ook een keer eieren gaan leggen op de bodem deze heb ik na me te informeren na de broedperiode weggehaald.
Nu kon ik dus het beste een hokje op hangen volgens de arts, hier was ik niet echt blij mee want ik had de spookverhalen natuurlijk ook al gelezen en
wilde eigenlijk helemaal geen nest, en ok misschien stom maar ik dacht dat Peppie het niet zou lukken want Kokkie zit telkens voor hem en hij weet zich er geen raad mee

Toch maar een kast gekocht en heel veel gelezen natuurlijk en ja hoor binnen 1 Dag(maart2009) zat er een ei in !!!!
Ik wist niet wat ik zag
1 dag ....ik vond dat ongelovelijk maar ok ..... Peppie wist inneens hoe het moest en die ging flink van bil met Kok

Nou dit ging allemaal heel goed van de 7 eieren zijn er 3 uitgekomen allemaal even mooi, Kokkie zorgde er heel goed voor en ook wij mogen er gewoon bij.
Peppie doet er niks mee die snap dat allemaal niet lijkt er bang van te zijn, maar die snap nu dus wel wat anders!
Die wil nu alleen nog maar paren en MOEST ik het nestkast weer terug hangen want Kokkie zat alweer met een dikke onderbuik en toen binnen een maand nadat de Laatste was uitgevlogen had ik weer een nest waar ik echt niet blij mee was.
Nu van de 7 eieren zijn er 6 uitgekomen ook allemaal weer gezond. Wel was ik toen bang dat er misschien wat met MIJN kokkie gebeurde, raak ze uitgeput, word het niet teveel voor haar dat soort vragen zat ik dus mee, maar ook alles ging dit keer weer goed en na het uitvliegen had ik voor elke vogel weer een plekje gevonden.
Peppie was ook weer wat afgekoeld en liet zijn vrouwtje nu ook even met rust tot vorige week .... ze zijn weer flink van bil gegaan, je doet er niks tegen ze reageren toch niet en ja hoor je zag bij Kokkie alweer een bult onder haar buikje
Ik heb het nestkastje maar weer opgehangen Zondagavond en ja hoor gisterenochtend lag er alweer een ei in

Nu gingen ze gisteren weer van bil en heb ik ze maar apart gezet ik weet het ook even niet meer?

??
Moet ik ze nu weghalen dan?
Dat vind ik ook weer zielig, Kokkie kan het en er kom misschien toch wat uit???
Peppie heeft ze op zich niet nodig want die doet er toch niks mee, die geeft geen eten dat pakt Kokkie allemaal zelf.
Alleen vind het toch ook wel sneu dat ze apart zitten Kokkie heeft nog gezelschap van een jong uit haar 2e nest Pico maar Peppie zit helemaal alleen
maar dit kan toch niet hier raakt ze toch van uitgeput???
Ik weet het nu even niet meer de arts zegt weg halen, maar dat gaat toch lichtjes tegen me principe in, het is toch ook weer leven?

?
Ik zag dat 2 nestjes per jaar maximaal is maar er zullen er toch wel meer zijn die zo extreem zijn? Het is toch een koppel moet ik dat wel uit elkaar halen?
Ik wil ook eigenlijk niet met 2 kooien zitten want ik heb een mooie volliere.
Nou een heel verhaal maar ik hoop dat iemand hier raad mee weet
Groetjes Cora