Gisteren zijn we heel erg geschrokken .
ik ging het smorgens de gaaien ophalen uit hun kamer en vond het al heel raar dat tuur niet op zijn gewone plaats zat

maar omdat marc de vorige dag een kleine herschikking had gedaan was het niet geheel vreemd , maar toch
even later bij het weghalen van het water uit de kooien zag ik overal bloed , niet een paar druppels maar een vrij grote vlek bloed ,(doorsnee goede 3/4 cm) wat later nog wat grote druppels op kooi,stokken, muur en grond

amai wat was er gebeurd
aan de gaaien (tuur en toni ) die in die kooi slapen zag ik op het eerste zicht niks,
bij het opruimen van de rommel kwam ik 4 of 5 lange veren tegen , sommige gewoon als een uitgevallen veer andere afgebroken schacht en één met bloederige veerpunt
terug toni en tuur onderzocht , blijkt het van tuur te komen, al zijn lange slagpennen aan zijn rechtervleugel zijn afgebroken en weg

tuur is ganse dag wat stillekes geweest , at niet heel goed en was zeer slaperig , toni kon er niet goed aan uit dat vriendje zo was en is verschillende keren gaan proberen te spelen, wat niet lukte

,tuur was te moe ,dan is hij er stillekes gaan naast zitten en gaan kroelen

vandaag de voormiddag was hij nog wat rustiger dan eerst , maar sinds een paar uurtjes hebben we weer onze tuur terug, speels,uitdagend en kroelend met zijn broer to