Auteur Topic: Tweede grasparkiet  (gelezen 4224 keer)

HPB

• Gast
Tweede grasparkiet
« Gepost op: januari 13, 2010, 11:49:24 am »
Ik heb mijn grasparkiet Melo, ze is een pop,  nu bijna 1 jaar en wil een grotere kooi aanschaffen. Ik zou graag nog een grasparkiet erbij willen. Melo is erg tam en komt er veel uit
en komt gezellig bij ons zitten op de schouder. Blijft ze zo tam als ik een tweede erbij zet en kan dit zowiezo nog na een jaar alleen. Wat is verstandig een man of een pop erbij?
Ik heb trouwens wat problemen met mijn foto programma op de pc, maar binnenkort hoop ik echt nieuwe foto's op de site te plaatsen. Ik heb foto's van Melo erop staan onder lief en leed;
topic 'onze nieuwe schat' (een eigen foto mapje).
Groetjes Hennie

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Tweede grasparkiet
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2010, 13:33:47 pm »
ik denk dat je er het beste een ventje bij kan doen, dames kunnen fel reageren op elkaar denk ik..
melo blijft wel zo tam, alleen je moet er rekening mee houden dat ze de aandacht voor jullie moet gaan verdelen tussen jullie en een soortgenootje,
dus iets minder aandacht voor jullie misschien!

HPB

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2010, 17:01:38 pm »
oké dan zal ik maar geen pop erbij zetten want Melo is een felle dame :thumsup: dat gaat dan niet goed :)
Ze heeft een spiegeltje in de kooi waar ze ook helemaal verliefd op is  :hart: en toch krijgen wij ook haar aandacht; lief beestje hoor!

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2010, 17:04:04 pm »
maatje erbij is spiegeltje er uit he?
zelfde geld ziet ze het als concurrentie, het maatje dan he, spiegeltjes krijgen geen zeer :)

HPB

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2010, 17:21:37 pm »
 ja hoor dan gaat de spiegel eruit, zou wat zijn; concurrentie strijd met een spiegel

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2010, 18:23:35 pm »
tot de dood er op volgt  :bruce:

HPB

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2010, 22:23:22 pm »
Beste mensen ik weet niet meer wat ik moet doen. Veel mensen om me heen raden me aan om geen tweede parkiet in de kooi bij onze Melo te zetten.
Ze zeggen dat het niks wordt en dat Melo niet meer zo tam blijft en dat ze alleen maar aandacht zal hebben voor haar maatje.
Ik besef dat ze niet meer zo veel op ons gericht zal zijn, maar is het mogelijk om twee parkietjes tam te hebben en dat ze ook nog uit de kooi
leuk met ons om kan gaan?
Ik heb trouwens een prachtige ruime kooi voor haar gekocht Melo is helemaal in haar nopjes, ze moest wel ruim een week wennen maar het interieur is helemaal goed
gekeurd inmiddels  :thumsup:,  ze komt er vaak uit en ze is ook nog eens heerlijk verwent met een grote speelboom.

« Laatst bewerkt op: januari 28, 2010, 09:02:32 am door HPB »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2010, 23:37:07 pm »
zolang jij dezelfde dingen blijft doen zal er weinig veranderen,

natuurlijk krijgt melo oog voor het soortgenootje, en zal daardoor de totale aandacht moeten verdelen tussen jullie en het soortgenootje,
dus JA het wordt minder, maar NEE ze wordt er niet minder tam door, als jij dezelfde dingen blijft doen he..

als jij melo meer gaat negeren en in de kooi laten omdat ze toch een maatje heeft, en dat zorgt voor minder aandacht vanaf jullie kant,
dan wordt melo op den duur minder tam.. maar das door het ontbreken van jou aandacht en de vervanging ervan met een soortgenootje.

het grootste deel ligt dus aan jezelf!

HPB

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 28, 2010, 09:07:07 am »
Oke bedankt voor het advies!

Hélène

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 04, 2010, 17:18:09 pm »
Popjes zijn over het algemeen feller dan mannetjes, dus mocht je toch nog kiezen voor een 2e grasje zou ik een niet al te jong mannetje nemen, maar eentje die al aardig van zich af weet te bijten.
Een tamme grasparkiet blijft tam al zal ze iets meer haar aandacht gaan vestigen op een soortgenootje.
Het voordeel van al een tamme vogel is ook dat het mannetje haar zal gaan volgen en zo dus ook sneller tam wordt.

Eén tip, die nieuwe kooi is er al, maar mocht je besluiten er toch nog een 2e vogel bij te willen zetten, kun je het beste de kooi opnieuw inrichten, alles net even anders zodat ook voor het popje dat je al hebt de kooi weer nieuw lijkt en zij niet het voordeel heeft van een vertrouwde en al eigen gemaakte kooi.
Zo krijgt het nieuwe mannetje meer kans om geaccepteerd te worden.

Heel veel sterkte met wat je ook kiest.