Auteur Topic: wennen van Joep en Floor  (gelezen 3155 keer)

HPB

• Gast
wennen van Joep en Floor
« Gepost op: maart 09, 2010, 09:43:28 am »
Ik heb zaterdag twee nieuwe grasparkieten: Floor 8 weken en Joep 3 maanden,  bij elkaar in de kooi. Ze moeten enorm wennen. Ik had wat voer op de grond in een bakje. Daar gingen ze zondag wel wat van eten. ook heb ik natuurlijk in de voerbakjes van de kooi voer gedaan.
Nu eten ze allebeide nog steeds niet uit de bakjes. Ik doe ook geen voer meer op de grond. Ze eten echt bijna niks.Moet ik weer iets op de grond zetten?
Het zal wel wennen zijn maar ik vind het wel lang duren hoor.
Heb voor het eerst twee in de kooi,Floor wil heel graag naast Joep zitten maar Joep vindt dit maar niks. Ze vliegt en springt hem overal achterna. Zal dit ook wennen zijn voor allebeide?
Floor willen knuffelen en kroelen maar Joep niet ???, ik vind het zo zielig voor haar.
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2010, 11:20:11 am door HPB »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: wennen van Joep en Fleur
« Reactie #1 Gepost op: maart 09, 2010, 09:45:44 am »
Moeilijk hoor! Ik zou denk ik toch maar weer wat op de bodem gooien en dan misschien heel lekkere dingetjes in de bakjes?  ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Re: wennen van Joep en Floor
« Reactie #2 Gepost op: maart 09, 2010, 17:22:46 pm »
tjah ik ben wat harder waarschijnlijk maar ik zou gewoon lekker wachten en niks op de grond leggen.

heb je het hangbakje op de grond gezet of een ander bakje?
als het een ander bakje is herkennen ze het misschien niet of een doorzichtig bakje gebruiken zodat ze het voer zien.

en waar drinken ze? etens bakje naar het drinkwater hangen?

en als ze pas net bij elkaar zitten is het nog best logisch dat 1 niet wil knuffelen geef ze wat tijd om te wennen.
kan soms erg lang duren
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2010, 17:26:42 pm door wesly »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: maart 09, 2010, 18:21:16 pm »
Zoals Wesly zegt, gewoon wachten tot ze uit de bakjes gaan eten. Ze vinden die echt wel ;)
Geef ze een paar weekjes de tijd om aan elkaar te wennen. Komt vast goed!!  :dance:

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Welkom op de site
« Reactie #4 Gepost op: maart 09, 2010, 18:29:20 pm »
zoals naomi zegt, ze gaan het wel vinden laat ze maar goed zoeken  ;D
mijn grasparkiet had ook veel tijd nodig om te wennen

HPB

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maart 09, 2010, 19:25:00 pm »
Bedankt voor de tips, ik zal het bakje van de bodem halen tongue2, ik heb doorzichtige water en voerbakjes aan de kooi hangen(naast elkaar)dus ze zien het voer echt wel liggen. Inderdaad ze moeten ook wel gedronken hebben.Ben een beetje onzeker wat dat eten betreft omdat mn parkiet Melo net vorige week is overleden. Die at niks meer  :( en dan heb je wel de kriebels als deze ook niet eten.
Ik heb nog nooit twee parkieten in de kooi gehad en weet niet zo goed hoe ze reageren op elkaar. Het is wel een gezellig, lief stel hoor :hart:

« Laatst bewerkt op: maart 09, 2010, 19:26:41 pm door HPB »

HPB

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2010, 22:07:02 pm »
Na een lange lange ochtend en middag heeft Floor eind van de middag het voerbakje ontdekt :thumsup:.Dat werd dus smullen. Joep zat het allemaal rustig te bekijken en
ging vanavond eten uit het bakje. De rust is wedergekeerd in de kooi.
Nu het volgende.... Joep is  3maand en Floor 8 weken. Na al dit gesmul  ging Joep Floor voeren :) (na lang aandringen van Floor). Is dit normaal en wanneer houdt dit voeren en vragen om gevoerd te worden op?

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: maart 11, 2010, 07:16:27 am »
Hou dit maar even in de gaten, wat je wel vaak ziet is dat Floor in jou geval straks alleen maar via schooien eet je moet ze misschien dan even uit elkaar zetten zodat Floor gedwongen wordt om zelfstandig te eten. Ze mag niet hierin afhankelijk blijven van Joep. ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2010, 10:06:18 am »
Ik vind het wel lief zeg!!! Ik heb geen idee of dat vanzelf overgaat, lijkt me eigenlijk wel. Ouders stoppen ook met voeren omdat de vogels zelf hun eten kunnen vergaren toch? ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #9 Gepost op: maart 11, 2010, 15:52:11 pm »
dan moet de man wel stoppen met voeren als hij haar elke keer haar zin geeft leert ze nooit zelfstandig eten.
Als het te lang door gaat idd een tijdje appart zetten

HPB

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: maart 11, 2010, 19:08:25 pm »
Ze eet ook regelmatig zelf uit het voerbakje maar blijft ook  wel vragen bij Joep. Als het te lang duurt zet ik wel een van beide in een andere kooi.
Maakt het dan nog uit wie ik wegzet?  Joep heeft een afwachtend karakter Floor is ondernemend.
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2010, 19:46:18 pm door HPB »

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #11 Gepost op: maart 11, 2010, 19:11:10 pm »
dan zou ik floor appart zetten omdat die waarschijnlijk dan eerder haar weg zal vinden in een andere kooi

HPB

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maart 11, 2010, 19:50:32 pm »
dan zou ik floor appart zetten omdat die waarschijnlijk dan eerder haar weg zal vinden in een andere kooi
Goed, bedankt hoor , ik kijk het nog even aan wat ze doen, ze zijn ook nog maar net hier en konden het eten eerst niet vinden :)

HPB

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maart 15, 2010, 15:48:38 pm »
Het gaat beter. Floor vraagt soms nog aan Joep om gevoerd te worden maar hij tikt ook tegen haar snaveltje en wijst haar daarbij af :thumsup:.
Zo lief zijn ze beiden, Joep begint ook te knuffelen en ze zitten lekker knus naast elkaar :hart: :hart:
Floor is wel de speler, Joep kijkt liever :) . Dus het lijkt allemaal goed te gaan

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: maart 15, 2010, 17:54:12 pm »
Wat ontzettend leuk!!  :thumsup: