Auteur Topic: iemand ervaring met een niet klikkende koppel (Princess of wales)  (gelezen 2771 keer)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
iemand ervaring met een niet klikkende koppel (Princess of wales)
« Gepost op: april 08, 2010, 18:03:00 pm »
hallo,
zoals sommige hier wel weten heb ik een tamme Princess of Wales man parkiet die voornamelijk verliefd is op de honden hier :P en een pop.

hij is van 2006 zij van 2007.
nu hoeven ze van mij echt niet perse jongen te krijgen tegen wil en dank.
maar de pop (natuurbroed niet tam) heeft behoorlijk last van haar hormonen, de man volgens mij ook wel, want dit jaar vind hij het heerlijk als ik hem bij zijn schouders kroel.

maar hij snapt haar echt niet, ze rent steeds achter hem aan, en hij lijkt wel een kleuter die liever met de neusgaten van de hond speelt doh

kan ik hier misschien toch nog een beetje sturing in aan brengen?
ik weet dat er veel kwekers zijn die hun vogels in saaie kweekhokken zetten, maar dat is hier dan weer uit gesloten tongue2
of heeft iemand hier er misschien ervaring mee dat het wellicht over een lange tijd zich alsnog kan ontwikkelen?

de pop heeft zelfs al een knuffel waar ze overheen zit te ritten (tegen de jeuk? :o)

arnootje

• Gast
Re: iemand ervaring met een niet klikkende koppel (Princess of wales)
« Reactie #1 Gepost op: april 08, 2010, 18:35:57 pm »
Ik heb hier hetzelfde meegemaakt met de meyertjes, in het begin klikte dit helemaal niet met elkaar. Ik heb toen het tamme mannetje gewoon tijdelijk minder aandacht gegeven, zeg maar in de orde van weken. Ook niet uit de kooi gehaald, daarna heb ik ze gewoon bij elkaar gezet in een kooi die voor allebei vreemd was. Het was wel ruzie in het begin maar er kwam geen bloed aan te pas, en nu voeren ze elkaar en heb ik 2 tamme meyertjes die een superkoppel vormen.

Af en toe moet je dingen afdwingen, en dat je dan tijdelijk een situatie creëert die voor het beestje niet optimaal is, dat is dan jammer voor het beestje op korte termijn, maar goed voor het beestje op lange termijn.

Maar je heb zelf het advies al gedeeltelijk gezegd. Je kan daar ook gewoon speelgoed bijhangen ed.

Citaat
ik weet dat er veel kwekers zijn die hun vogels in saaie kweekhokken zetten, maar dat is hier dan weer uit gesloten

Succes  ;)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #2 Gepost op: april 08, 2010, 21:23:19 pm »
jaaa ik wacht het ook gewoon nog even af ;)

ik moet sowieso eerst nog even wachten op de ringen van de Valkjes, en deze hebben dezelfde maat als de Pyrrhurra's, dus eerst dat maar even aankijken dan :-[

maar als ik zoek naar info over ringmaten zie ik verschillende maten :(
de 1 zegt dat bij de Prinsessen 5,4 oke is, dus net als bij de valkjes, en Pyrrhura's en ergens anders lees je wer dat het 5 mm moet zijn.. ???

weet iemand hier het juiste antwoord?
alvast bedankt ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2010, 22:40:21 pm »
Alles wat ik kijk en vind via Google, komt terug bij 6 mm ringen voor princes van wales parkieten, en idd je Rhodogasters zitten op 5 tot 5.4 mm ringen. van valken weet ik het zo niet.

Maar zou me daar niet te druk over maken, zorg eerst dat je ze aan elkaar gewend krijgt.  :thumsup:

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: april 10, 2010, 12:00:20 pm »
kan ik hier misschien toch nog een beetje sturing in aan brengen?
ik weet dat er veel kwekers zijn die hun vogels in saaie kweekhokken zetten, maar dat is hier dan weer uit gesloten tongue2

Het is niet zo moeilijk of je wilt kweken of niet.
Als je mij op een saai eiland zet met een lelijke vent kan ik je garanderen dat die vent na een paar weken steeds knapper begint te worden  :)
Zo werkt het ook met de meeste vogels zet je ze samen zonder verdere afleiding hebben ze alleen elkaar om te ontdekken de lichturen en blok geven de triger om te gaan kweken.  ;)
Dus wil je jongen of niet. :CENS

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #5 Gepost op: april 10, 2010, 12:52:55 pm »
Het is niet zo moeilijk of je wilt kweken of niet.
Als je mij op een saai eiland zet met een lelijke vent kan ik je garanderen dat die vent na een paar weken steeds knapper begint te worden  :)
Zo werkt het ook met de meeste vogels zet je ze samen zonder verdere afleiding hebben ze alleen elkaar om te ontdekken de lichturen en blok geven de triger om te gaan kweken.  ;)
Dus wil je jongen of niet. :CENS

voor het te laten klikken ben ik dit met je eens maar om te kweken  niet
kweken kan net zo goed in eengroote vlucht vol speeltjes als er maar een band is tussen de 2

in de nartuur zitten ze ook nietstil op 1 stok

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: april 10, 2010, 13:15:12 pm »
Nee klopt maar wil je het tussen hun iets laten worden later in een vlucht zal het toch eerst moeten klikken  :hot:
Daarna kan je altijd nog in een vlucht of kooi met speeltjes ook kweken maar als ze zich kunnen bezig houden met speeltjes zal de man nooit de pop gaan ontdekken, wat nu dus het geval is.  ;)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #7 Gepost op: april 10, 2010, 15:18:15 pm »

nouw.... er zijn echt mannen die (eenzaam op een eiland of niet) echt noooit knapper zullen worden hoor ;D ;D
spelen doet hij ook niet in de kooi, hij gaat gewoon uit zijn pannetje zodra hij de hond in het vizier heeft

hier even een filmpje :-[

http://www.youtube.com/watch?v=1hd0VhnrcWE

en nee... geen trucage ofzo :)

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #8 Gepost op: april 10, 2010, 15:52:32 pm »
 :a036:  aha die kiekeboe kusje kusje is van jou  cheesy2 fantastisch dat filmpje.
Dan denk ik dat je wil hij ooit het vrouwtje gaan zien de hond moet opruimen  ??? en dat is ook geen optie  ;)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #9 Gepost op: april 10, 2010, 15:55:26 pm »
nee precies ;)
deze hond is al 14 maar die andere bijna 7, ik weet niet hoe oud princessen worden, anders zijn ze straks bejaard als het eerste nestje een feit is ;D ;D

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #10 Gepost op: april 10, 2010, 15:59:42 pm »
Petje af voor je hond hoor hoef je bij een kleine terrier niet te proberen, en ja zolang jou princess denkt dat hij een hond is en dit beide mannen zijn lijkt het me heel sterk dat er ooit nog jongen komen  ;)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #11 Gepost op: april 10, 2010, 16:05:01 pm »
de teef irriteert zich er ook mateloos aan als zij de pineut is hoor, maar Stimpy is voor de duvel niet bang :)

nouja joh, de vogels zijn nog zo jong, het kan over een jaar of wat ook gebeuren, waarschijnlijk zelfs op een moment dat je het niet eens meer verwacht :seestars: ;D