hallo,
ik heb sinds 3 dagen een koppeltje chatarina's in me voliere, samen met grasparkieten.
Ze doen het goed, eten etc.etc.
Maar nu kom ik vanmiddag thuis en hangt er een chatarina in een speelgoedje van de parkieten, hij zat vast met z'n pootje en had al tot bloedens toe aan ze pootje zitten knabbelen om los te komen

Ik heb m er helemaal uit moeten knippen en ze pootje zat helemaal gedraaid om het touwtje heen, de parkiet is dus helemaal in paniek geraakt toen deze niet meer los kon komen. Toen die eruit was zag ik dat er een nagelte eraf was en heb m los gelaten in de voliere en de hele dag goed in de gaten gehouden.
Het pootje kan hij nauwelijks gebruiken, soms leunt hij er even op maar zie duidelijk dat het niet kan. De chatarina eet wel en vliegt zo nu en dan naar een andere tak.
Maar omdat het een koppeltje was/is valt me nog wat op. De gehavende parkiet wil wel naar die andere maar de "gezonde" wil eigenlijk niets meer met 'm. Gaat eigenlijk juist weg van de gewonde parkiet. Echt heel zielig om te zien.
Wat moet ik nou?? Het is allemaal zo nieuw voor ze in me voliere en nu ook nog gewond. Ik moet er niet aan denken morgenochtend, ze moet nu de hele nacht in d'r uppie zitten. Het frappante is wel dat ze nog gewoon eet. Zal ik het tot morgen af wachten.

MIP