ik ben nu inmiddels een heel stuk wijzer

en heb het een en ander aan ideetjes opgedaan.
maar hier een vaagje.
aangezien ik 3 katten heb en die niet uit de woonkamer kan houden waar een eventueel vogeltje komt te staan,
is het mogelijk om het vogeltje zelf te verplaatsen bijvoorbeeld naar een eigen kamertje of naar een erg ruime uitgebreide trapkast
(is 2.3 mtr uitgebreid de gang in, was loos stuk waar we mee zaten en niets mee deden.)

is is daar alleen wat warmer dan in de rest van de gang om dat daar de aansluiting van de vloerverwarming in zit .
weet niet of dat wel zo gezond is die warmte t zal daar constand 23 graden zijn.
en de kamer die beschikbaar is,is boven dus de trap op.
nu is dus mijn vraag is of dat te erg stressvol(het verplaatsen) voor het vogeltje of raakt i daar aan gewend,
dat als we gaan slapen dat i naar boven gaat en dat als ik weg ben overdag dat i in de trapkast gaat .
nu is het wel zo dat we in een nieuwbouw huis zitten waar alles extra breed is aan kozijn en trap gebeuren, dus het zal
niet erg moeilijk zijn om de hele handel naar boven te slepen tot dat t mopske zo hand tam is dat ik m gewoon naar boven kan dragen en in een andere kooi kan stoppen zo dat de hele handel niet elke keer resulteerd in een complete volks verhuizing

als i dan daatwerkelijk verhuist naar de trapkast wat moet daar aan voldoen? een radiotje er in en wa tlicht wat aan kan blijven.of mischien eenklein tv tje
(ik roep ook maar wat hoor

)
over het algemeen erg veel thuis
nu is het in de toekomst wel de bedoelling dat birdyy mee kan op 1 van de korte dagen
(alleen als dat een optie kan zijn hoor anders niet, t is niets verplicht dan alleen lief kijken)