Auteur Topic: kooi kiezen  (gelezen 3182 keer)

novice

• Gast
Re: kooi kiezen
« Reactie #15 Gepost op: juni 28, 2010, 15:23:34 pm »
ja okey maar  de montana is kleiner dan de ferplast en dan kies ik tog voor de ruimte :)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #16 Gepost op: juni 28, 2010, 20:05:20 pm »
ik volg je verhaal niet helemaal..
wat moet er in komen ??

ik zou zelf eerder montana kiezen dan ferplast,
gewoon de coating ervaring die ik ermee hebt!

wbt winkel,
is gereistreerd in almere,
 GOU014905-KECON
      d. gouweleeuw
      annie bosstraat 30
      1325ND  almere
      Netherlands
dus denk ik wel te vertrouwen.

novice

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 28, 2010, 20:34:56 pm »
wat snap je er niet aan dan?

er moet voor nu 1 catharina in en als alles goed gaat zo als het hoort (katten niet op jacht) dan komt er een 2e
en ik denk dat ik tog voor de ferplast ga mooi groot en niet te duur

Busdriver1986

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 28, 2010, 21:01:17 pm »

er moet voor nu 1 catharina in en als alles goed gaat zo als het hoort (katten niet op jacht) dan komt er een 2e

kan niet in je portemonee kijken maar zal als ik jou was wel voor een kooi gaan met goede stevige coating erop.
heb mijn catharina nu een tijdje en zoals bij velen hier bekend zijn het echte klimmers, hebben snel scherpe nageltjes en hangen veel met hun snavel aan de kooi.

hoop niet voor je dat goedkoop duurkoop is want als na een week je coating eraf ligt en de boel gaat roesten kan je weer iets anders gaan kopen.

maar zoals ik al zei ik kan niet in je portemonee kijken. verder keus voor een catharina is te gek  :thumsup:

denk eraan bij je kooi dat je er beter 1 kan kopen die hoog is dan laag en breed dit dus ook vanwege het klimmen
die van mij is echt een acrobaat :hart:

suc6 met je keus

novice

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 28, 2010, 22:48:07 pm »
Wat voor vogels ga je er in doen? En hoeveel?
Deze kooien zien er wel geinig uit maar vogels hebben meer aan lang of breed dan smal en hoog.
Ook zitten ze graag hoog en in deze topjes is het best krap zeker voor meer dan 2 vogels.

zit  nu met 2 tegenstrijdige adviezen wat is nu de beste keuze?

kan niet in je portemonee kijken maar zal als ik jou was wel voor een kooi gaan met goede stevige coating erop.
heb mijn catharina nu een tijdje en zoals bij velen hier bekend zijn het echte klimmers, hebben snel scherpe nageltjes en hangen veel met hun snavel aan de kooi.

hoop niet voor je dat goedkoop duurkoop is want als na een week je coating eraf ligt en de boel gaat roesten kan je weer iets anders gaan kopen.

maar zoals ik al zei ik kan niet in je portemonee kijken. verder keus voor een catharina is te gek  :thumsup:

denk eraan bij je kooi dat je er beter 1 kan kopen die hoog is dan laag en breed dit dus ook vanwege het klimmen
die van mij is echt een acrobaat :hart:

suc6 met je keus

nee idd je kan niet in me knip kijken maar als er meerder zeggen dat ik beter voor de montana kan gaan en nu jij t uit legt dat het kan gaan roesten
(niet overna gedacht da dat ook nog kan hahah) dan  moet ik iets langer wachten en even door sparen :thumsup:

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #20 Gepost op: juni 29, 2010, 11:25:48 am »
Ferplast is ook normaal een duur en degelijk merk hoor  ;)
Deze site bied hem alleen nu voor deze prijs aan, normaal is ie zeker rond de 100 euro op internet en in de winkel nog duurder.
Ook het voerbakjes systeem bij deze is heel handig vanaf buiten af te bijvullen.

Voor grasjes of cathas zou ik zeker voor deze kooi gaan.

Ok, grotere knagers zoals aga, valk, BB, Pyrhurra mss wel beter Montana maar dan wel groter dan deze hier zeker voor de laatste 3.

En dat het klimmers zijn is zeker zo, dus lekker veel touwwerk en takken erin doen. Catha's zijn wel wat onhandiger dan bijv. grasjes en ploffen nog weleens naar beneden dus ben het niet eens dat de kooi beter hoog moet zijn, hij moet gewoon ruim zijn. En dat zijn ze best beide.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #21 Gepost op: juni 29, 2010, 17:35:34 pm »
de kooien van uwdierenwinkel.nl zijn geen ferplast ;)

ik snap je!

zeker voor ferplast of montana gaan,
als je knip het toe laat montana.. die coating is gewoon steviger in mijn ervaring.
voor de rest verschilt het niet veel denk ik!

houd ook rekening met terretoriaal gedrag als je er eerst een neemt en er later een ander bij zet..
het is dan de kooi, het huis, van nummer 1..
ik weet niet hoe erg dit bij cath is.. maar das iets om je in te verdiepen even ;)